Νέα έρευνα επιβεβαιώνει το φαινόμενο της κόπωσης από τις τηλεδιασκέψεις και το εξειδικεύει.
Ένα από τα φαινόμενα που προέκυψαν από την πανδημία ήταν αυτό που έγινε γνωστό ως «κόπωση Zoom». Οι πολύωρες τηλεδιασκέψεις που πήραν απότομα τη θέση των συσκέψεων και γενικότερα των επαφών μεταξύ των εργαζομένων στις εταιρείες προκάλεσαν όπως ήταν αναμενόμενο σωματική, πνευματική αλλά και ψυχολογική κούραση στους συμμετέχοντες.
Μετά την ανάδειξη του φαινομένου πραγματοποιήθηκαν διάφορες μελέτες για αυτό. Οι ειδικοί έχουν αναδείξει διάφορες αιτίες που προκαλούν αυτή την κόπωση. Όπως αναφέρουν στη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης ο εγκέφαλος πρέπει να δουλέψει πολύ περισσότερο για να παραμένει συγκεντρωμένος πολλές ώρες για να κατανοεί πλήρως τι λέγεται και τις συμβαίνει σε online συνθήκες. Η προσπάθεια συγκέντρωσης γίνεται ακόμη πιο δύσκολη και επίπονη αν κάποιος που κάνει μια τηλεδιάσκεψη έχει παράγοντες απόσπασης της προσοχής του στο σπίτι όπως για παράδειγμα, παιδιά που είτε κάνουν φασαρία είτε χρειάζονται τακτικά φροντίδα.
Ομάδα ερευνητών από πολλά επιστημονικά ινστιτούτα και πανεπιστήμια στις ΗΠΑ πραγματοποίησαν μια νέα μελέτη η οποία όχι μόνο επιβεβαιώνει το φαινόμενο της κόπωσης από τις τηλεδιασκέψεις αλλά το εξειδικεύει. Οι ερευνητές χώρισαν σε δύο ομάδες περισσότερους από 100 εργαζομένους μιας εταιρείας στην Αριζόνα που πραγματοποιούσαν καθημερινά τηλεδιασκέψεις. Η εταιρεία αυτή επιλέχθηκε επειδή λειτουργούσε σε μεγάλο ποσοστό σε καθεστώς τηλεργασίας και πριν την πανδημία.
Οι ερευνητές φρόντισαν οι δύο ομάδες να αλλάζουν τρόπους και συνήθειες κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων. Μια ομάδα πραγματοποιούσε τηλεδιασκέψεις με ανοικτές κάμερες και η άλλη με κλειστές και μετά από λίγες εβδομάδες η χρήση της κάμερας άλλαζε στις δύο ομάδες.
Οι ερευνητές επιβεβαίωσαν την κόπωση από τις τηλεδιασκέψεις και διαπίστωσαν ότι εκείνοι που αντιμετώπιζαν το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν όσοι είχαν ανοικτή την κάμερα. Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Applied Psychology» οι ερευνητές αναφέρουν ότι εκείνοι που κουράζονταν περισσότερο ήταν οι γυναίκες και οι εργαζόμενοι που ήταν καινούργιοι στην εταιρεία. Σύμφωνα τους ερευνητές οι γυναίκες κουράζονταν περισσότερο γιατί κατανάλωναν περισσότερο χρόνο και ενέργεια από τους άνδρες για να φαίνονται σε όλη την διάρκεια των τηλεδιασκέψεων οπτικά (αισθητικά) και επαγγελματικά στο μέγιστο δυνατό επίπεδο. Οι εργαζόμενοι που ήταν νέοι στην εταιρεία κουράζονταν περισσότερο αφού έπρεπε να είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι και σε εγρήγορση σε όλη την διάρκεια των τηλεδιασκέψεων για να καταλαβαίνουν τι γίνεται, να μην έχουν κάποιο κενό και να δείχνουν ενεργοί στην όλη διαδικασία.