Η γνώση ξένων γλωσσών μπορεί να διευκολύνει την επικοινωνία σε διάφορα πλαίσια και να ανοίξει νέους ορίζοντες. Είναι επίσης απαραίτητο εργαλείο για την πολιτισμική ανταλλαγή και συχνά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε διάφορους χώρους εργασίας.
Η γνώση ξένων γλωσσών μπορεί να διευκολύνει την επικοινωνία σε διάφορα πλαίσια και να ανοίξει νέους ορίζοντες. Είναι επίσης απαραίτητο εργαλείο για την πολιτισμική ανταλλαγή και συχνά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε διάφορους χώρους εργασίας.
Πόσες γλώσσες όμως διδάσκονται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2019, το 59% των μαθητών της ανώτερης δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης διδάχθηκε δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες στην ΕΕ.
Από όλες τις χώρες της ΕΕ, όλοι οι μαθητές της δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης στο Λουξεμβούργο και τη Γαλλία σπούδασαν δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες.
Η Εσθονία, η Ρουμανία, η Τσεχία και η Φινλανδία είχαν επίσης μεγάλο ποσοστό μαθητών που διδάχθηκαν δύο ή περισσότερες γλώσσες (όλες 99%), ακολουθούμενες από τη Σλοβακία (98%), την Κροατία (95%) και τη Σλοβενία (92%).
Στην Ελλάδα, από την άλλη, μόνο το 1%των μαθητών της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διδάχθηκε δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες το 2019.
Χαμηλό ποσοστό μαθητών καταγράφηκε επίσης στις εξής χώρες: Πορτογαλία (6%), Ιρλανδία (12%), Ιταλία (25 %) και Ισπανία (27%).
Το 2019, τα αγγλικά ήταν η κορυφαία ξένη γλώσσα που διδάχθηκε στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης στην ΕΕ, με το 96% των μαθητών να την μαθαίνουν.
Τα ισπανικά κατατάσσονται στη δεύτερη θέση (26%), ακολουθούμενα από τα γαλλικά (22%), τα γερμανικά (20%) και τα ιταλικά (3%).
Επιπλέον, τα ρωσικά ήταν η μη κοινοτική γλώσσα που με τη μεγαλύτερη απήχηση στην ΕΕ (3%), ειδικά στην Εσθονία (68%) και τη Λετονία (57%), ακολουθούμενη από τη Λιθουανία (30%) και τη Βουλγαρία (24%).
naftemporiki.gr