Οι ατμοσφαιρικές μεταβολές στον Άρη λόγω της αλλαγής εποχών δυσκολεύει τις πτήσεις του drone της NASA.
Τον περασμένο Φεβρουάριο προσεδαφίστηκε στον Άρη το πιο προηγμένο ρομπότ εξερεύνησης που έχουμε στείλει μέχρι σήμερα στον πλανήτη. Το ρομπότ της NASA μετέφερε μαζί του και το πρώτο drone που στέλνουμε σε κάποιο άλλο πλανήτη. Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία είχε κάνει γνωστό ότι το μέρος της αποστολής που αφορούσε το drone θα ήταν απόλυτα πετυχημένο ακόμη και αν το ιπτάμενο όχημα σηκωνόταν απλά για λίγα δευτερόλεπτα από το αρειανό έδαφος και δεν κατάφερνε να κάνει τίποτε άλλο στην συνέχεια. Αν όλα πήγαιναν καλά και το drone κατάφερνε αρχικά να επιβιώσει στις ακραίες συνθήκες του Άρη και στην συνέχεια να πετάξει θα πραγματοποιούσε πέντε συνολικά σύντομες πτήσεις.
Η πρώτη πτήση του drone πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο και πέντε μήνες μετά το Ingenuity συνεχίζει ακάθεκτο τις πτήσεις στέλνοντας μοναδικές εικόνες του Κόκκινου Πλανήτη από ψηλά και ελέγχοντας σημεία που πιθανώς να πάει για εξερεύνηση το ρόβερ. Το drone ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει την 14η πτήση του αλλά σύμφωνα με τα στελέχη της αποστολής εξετάζεται το ενδεχόμενο αναβολής της πτήσης και πιθανώς μια προσωρινής παύσης των πτήσεων εξαιτίας των ατμοσφαιρικών εποχιακών μεταβολών που συμβαίνουν αυτή την χρονική περίοδο στον Άρη.
Σύμφωνα με τους ειδικούς αυτές οι ατμοσφαιρικές μεταβολές αλλάζουν την πυκνότητα του αέρα με τρόπο τέτοιο που καθιστούν δύσκολη ως και απαγορευτική την λειτουργία των ελίκων με τους οποίους κινείται το Ingenuity. Επειδή το drone ήταν προγραμματισμένο να λειτουργήσει για περίπου ένα μήνα ο σχεδιασμός του δεν έλαβε υπόψη του τις εποχιακές αλλαγές και τις ατμοσφαιρικές μεταβολές στον Άρη. Αυτή τη στιγμή η πυκνότητα του αέρα στον Άρη βρίσκεται στο 1% σε σχέση με την πυκνότητα του αέρα στη Γη.
Το drone μπορεί θεωρητικά να πετάξει χωρίς πρόβλημα αν αυξηθεί η ταχύτητα περιστροφής των ελίκων του αλλά τα μέλη της αποστολής φοβούνται να προχωρήσουν σε αυτή την επιλογή αφού δεν έχουν γίνει δοκιμές του ιπτάμενου οχήματος σε αυτή την κατάσταση λειτουργίας. Υπάρχει προβληματισμός αν θα πρέπει το drone να παραμείνει καθηλωμένο μέχρι να επιστρέψουν οι ατμοσφαιρικές συνθήκες σε κατάσταση που θα του επιτρέπουν να πετάει ή αν θα δοκιμάσουν τα όρια και τις αντοχές του για να συλλέξουν δεδομένα για τις πτήσεις σε αυτές τις συνθήκες για μελλοντική χρήση.