Ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η επισκεψιμότητα στο ανακατασκευασμένο βαγόνι Simplon-Orient Express που παρουσιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο (περίπτερο) του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) στην 85η ΔΕΘ, που έριξε χθες αυλαία.
Ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η επισκεψιμότητα στο ανακατασκευασμένο βαγόνι Simplon-Orient Express που παρουσιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο (περίπτερο) του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) στην 85η ΔΕΘ, που έριξε χθες αυλαία.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το Όχημα -Εστιατόριο του Ελληνικού Κλάδου του Simplon-Orient Express, έπειτα από γενική επισκευή και Μουσειακή Αποκατάσταση, μαγνήτισε τα βλέμματα όλων. Πρόκειται για έργο που υλοποίησε ο ΟΣΕ στο πλαίσιο της ανάδειξης και αξιοποίησης της σιδηροδρομικής του κληρονομιάς, και με σκοπό τη δρομολόγησή του σε τουριστικές διαδρομές του δικτύου.
Στα εγκαίνια της φετινής ΔΕΘ, το βαγόνι επισκέφθηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, οι υφυπουργοί Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης, διοικήσεις φορέων κ.α., ενώ ακολούθησε μεγάλη ροή επισκεπτών στο εξωτερικό και εσωτερικό του βαγονιού, καθώς, κατά πολλούς, αποτέλεσε το ιδιαίτερο γεγονός της φετινής ΔΕΘ.
Το Simplon-Orient Express δρομολογήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας το 1920, με διακλάδωση της βασικής διαδρομής Παρίσι-Κωνσταντινούπολη από Βελιγράδι για Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Το συγκεκριμένο Όχημα-Εστιατόριο κατασκευάστηκε στη Αγγλία το 1926 για τη Διεθνή Εταιρεία Κλιναμαξών / Compagnie Internationale des Wagons Lits (CIWL), γνωστή ως «Βαγκόν Λι».
Το 1951 ήρθε στην Ελλάδα και εντάχθηκε στον Ελληνικό Κλάδο του Simplon-Orient Express. Επρόκειτο για όχημα πολυτελές, με τη λειτουργικότητα των χώρων ενός αυτοτελούς εστιατορίου. Το 1963 πέρασε στην ιδιοκτησία των Σιδηροδρόμων του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ) –μετέπειτα ΟΣΕ– οι οποίοι το δρομολόγησαν στις διεθνείς αμαξοστοιχίες Acropolis Express, Athens Express και Hellas Express, αλλά και σε αμαξοστοιχίες του εσωτερικού, μέχρι το 1998, οπότε και αποσύρθηκε.
Το βαγόνι αποκαταστάθηκε στη μορφή που είχε το 1963. Οι σχετικές εργασίες εκτελέστηκαν από το εργοστάσιο Θεσσαλονίκης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το σχεδιασμό και την επιμέλεια του ΟΣΕ.
Η παρουσίαση του ιστορικού οχήματος στη φετινή ΔΕΘ πλαισιώθηκε από έκθεση τεκμηρίων του Ιστορικού Αρχείου ΟΣΕ στο εσωτερικό του, με τίτλο «Σύντομο οδοιπορικό στον ελληνικό σιδηρόδρομο 1916-1970», ξεκινώντας από τη δημιουργία του εθνικού δικτύου και την είσοδο των διεθνών αμαξοστοιχιών και του Simplon-Orient Express στην Ελλάδα.