Οι εκθέσεις διεθνώς αναζητούν αυτήν τη στιγμή το σημείο επανεκκίνησης και ισορροπίας. Όλα κρίνονται από τα εμβόλια και εφόσον ξεκινήσει έστω με αργούς ρυθμούς η υλοποίηση εκθεσιακών γεγονότων, τότε σταδιακά θα γίνουν περισσότερα.
Του Κυριάκου Ποζρικίδη*
Οι εκθέσεις διεθνώς αναζητούν αυτήν τη στιγμή το σημείο επανεκκίνησης και ισορροπίας.
Όλα κρίνονται από τα εμβόλια και εφόσον ξεκινήσει έστω με αργούς ρυθμούς η υλοποίηση εκθεσιακών γεγονότων, τότε σταδιακά θα γίνουν περισσότερα.
Η εκθεσιακή δραστηριότητα συνδέεται άρρηκτα και με τον τουρισμό γεγονότων, ο οποίος έχει μεγάλη βαρύτητα, αλλά απαιτεί διαφορετική στρατηγική, σε σχέση με τον υπόλοιπο τουρισμό.
Σύμφωνα με στοιχεία από την Παγκόσμια Ένωση Εκθέσεων, το 2020 η εκθεσιακή δραστηριότητα έπεσε στο 1/3 σε σύγκριση με προηγούμενα έτη, χάθηκε τζίρος 158 δισ. ευρώ, προέκυψε απώλεια 2 εκατ. θέσεων εργασίας και 260 εκατ. ευρώ συμβολαίων, τα οποία θα συνάπτονταν λόγω της συμμετοχής επιχειρήσεων σε εκθέσεις, δεν έγιναν.
Εύλογο είναι πως όλη αυτή η απώλεια είχε άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις και στον τουρισμό, καθώς και στις τοπικές οικονομίες στα σημεία όπου βρίσκονται και δραστηριοποιούνται τα εκθεσιακά κέντρα.
Η εκθεσιακή δραστηριότητα με φυσική παρουσία παραμένει αναντικατάστατη, αλλά την ίδια στιγμή τα υβριδικά εκθεσιακά γεγονότα αναμένεται να διαδραματίζουν έναν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο διεθνώς.
Τα υβριδικά γεγονότα, τα οποία συνδυάζουν την ψηφιακή αλληλεπίδραση με την περιορισμένη και με πρωτόκολλο φυσική παρουσία ήδη αποτελούν μία πραγματικότητα για εκθεσιακούς οργανισμούς, οι οποίοι προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις της πανδημίας και ταυτόχρονα να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των πελατών τους.
Είναι προφανές ότι οι εμπορικές εκθέσεις θα παίξουν καίριο ρόλο στην ανάκαμψη μετά την πανδημία, αλλά θα πρέπει να αλλάξουν.
Κάθε διοργανωτής εκθέσεων πρέπει να κάνει και μία ψηφιακή πρόταση στην αγορά.
Ωστόσο, οι ψηφιακές εκθέσεις δεν έχουν δευτερογενείς επιπτώσεις στην τοπική οικονομία-ανάπτυξη. Το εκθεσιακό κέντρο δεν είναι μόνο υποδομές οικονομικού χαρακτήρα, αλλά και με κοινωνικό πρόσημο.
Οι εκθέσεις με φυσική παρουσία δεν θα αντικατασταθούν ποτέ, γιατί έχουν το απόλυτο πλεονέκτημα της λειτουργίας των 5 αισθήσεων για τον επισκέπτη.
Η 85η ΔΕΘ, το μεγαλύτερο εκθεσιακό γεγονός της χώρας, θα πραγματοποιηθεί με φυσική παρουσία από τις 11-19 Σεπτεμβρίου 2021 στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, με τήρηση όλων των προβλεπόμενων υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Η ΔΕΘ θα αποτελέσει την πρώτη μεγάλη Έκθεση που θα διοργανωθεί στην Ευρώπη το 2021 και θα θέσει τον οργανωτικό πήχη για όλες τις ανάλογες εκδηλώσεις.
Η φετινή ΔΕΘ είναι αφιερωμένη στην Ελλάδα με κεντρικό θεματικό άξονα της Έκθεσης το Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον της χώρας, με αφορμή και την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση.
Από την 85η ΔΕΘ, που θα είναι Covid-free, θέλουμε να στείλουμε ένα τριπλό αισιόδοξο μήνυμα:
Θα υποδεχτούμε τον επιχειρηματικό κόσμο σε ένα καλά οργανωμένο και προστατευμένο πλαίσιο, σε έναν χώρο όπου στόχος μας είναι να επικρατήσει το πνεύμα του επιχειρείν, που τόσο δοκιμάστηκε όλο αυτό το διάστημα.
Η μεγαλύτερη ευκαιρία της φετινής ΔΕΘ είναι το ότι θα ξανασυναντηθούμε οικονομικά και κοινωνικά, θα μετρήσουμε και πάλι τις δυνάμεις μας και θα προετοιμαστούμε για να δημιουργήσουμε ξανά. Το ελληνικό επιχειρείν έχει περάσει από «σαράντα κύματα», πρώτα από την οικονομική κρίση και μετά από την υγειονομική, εξακολουθεί όμως να δείχνει απίστευτες αντοχές και αυτές θα τιμήσουμε στη φετινή διοργάνωση.
Δεν είναι, άλλωστε, τυχαία η συμμετοχή των Επιμελητηρίων της χώρας με τις επιχειρήσεις-μέλη τους, καθώς και αυτά θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα οικονομικής επανεκκίνησης.
Παράλληλα, αποφασίσαμε να δώσουμε φέτος βήμα στη χώρα μας και να συνδυάσουμε αυτή την επιλογή με την επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση.
Η φετινή διοργάνωση δεν είναι αφιερωμένη μόνο στο ένδοξο παρελθόν μας, αλλά και στο γεμάτο προκλήσεις παρόν, όπως επίσης και στο απαιτητικό μέλλον που έρχεται.
Δίνουμε έμφαση σε μια παραγωγική Ελλάδα, στην Ελλάδα των Περιφερειών. Κάθε μία Περιφέρεια θα παρουσιάσει στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα στον τουρισμό, τον πολιτισμό, την οικονομία και παράλληλα θα αναδείξει τη σχέση της με την Ελληνική Επανάσταση μέσα από εκδηλώσεις και πολλές ακόμα δράσεις.
Στόχος μας είναι να στείλουμε με τη φετινή διοργάνωση μήνυμα επιστροφής στην κανονικότητα.
Δίνουμε «ραντεβού» με την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία, τις νέες τεχνολογίες και βέβαια με τον κόσμο τον οποίο περιμένουμε να επιστρέψει στη ΔΕΘ, μετά από έναν χρόνο απουσίας, εξαιτίας της πανδημίας.
Είμαστε αισιόδοξοι για την επόμενη μέρα και ευελπιστούμε να γίνουμε ξανά το σημείο συνάντησης της πόλης, όπως κάθε Σεπτέμβριο.