Στο Ντουμπάι οι πελάτες ενός σούπερμάρκετ φεύγουν από το κατάστημα με τα ψώνια τους και πληρώνουν μετά μέσω κινητού τηλεφώνου.
Τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται διάφορες τεχνολογίες που στοχεύουν στο να μειώνεται ο χρόνος παραμονής σε ουρές των πελατών στα σούπερμαρκετ. Το πιο προηγμένο εγχείρημα σε αυτό τον τομέα έχει κάνει η Amazon που ανοίγει σε ΗΠΑ και Ευρώπη σούπερμαρκετ που δεν υπάρχουν ταμεία και δεκάδες κάμερες και αισθητήρες καταγράφουν τα προϊόντα που βάζει κάποιος στο καλάθι του και στο τέλος χρεώνουν αυτόματα το τελικό ποσό των αγορών στον λογαριασμό που διατηρεί κάποιος στον διαδικτυακό εμπορικό γίγαντα.
Η Carrefour θέλησε να προχωρήσει την αυτοματοποιημένη διαδικασία αγορών ένα βήμα παρακάτω και άνοιξε ένα σούπερμαρκετ το οποίο όπως λένε τα στελέχη του γαλλικού κολοσσού της λιανικής πώλησης είναι το πρώτο 100% αυτοματοποιημένο κατάστημα του είδους. Το σούπερμαρκετ άνοιξε σε ένα εμπορικό κέντρου στο Ντουμπάι την πόλη που τα τελευταία χρόνια δέχεται να φιλοξενήσει κάθε νέα επαναστατική τεχνολογία σε οποιοδήποτε τομέα.
Όπως και τα σούπερμαρκετ της Amazon έτσι και το σούπερμαρκετ της Carrefour κάμερες και αισθητήρες καταγράφουν τα προϊόντα που βάζει στο καλάθι του ο πελάτης. Στο σύστημα της Amazon ο πελάτης του καταστήματος πρέπει να είναι και πελάτης της Amazon και φεύγοντας από αυτό να καταγράψει σε μια οθόνη τον κωδικό του λογαριασμού του στην εταιρεία για να γίνει η χρέωση.
Στο κατάστημα της Carrefour ο πελάτης κατεβάζει μια εφαρμογή στο κινητό του τηλέφωνο και αφού επιλέξει τα προϊόντα που επιθυμεί τα παίρνει και φεύγει από το κατάστημα χωρίς να σταματήσει πουθενά. Πέντε λεπτά μετά δέχεται μήνυμα στο κινητό του τηλέφωνο με τον λογαριασμό για να κάνει την πληρωμή ηλεκτρονικά.
«Το μέλλον θα μοιάζει κάπως έτσι. Πιστεύουμε στην ύπαρξη φυσικών και όχι εικονικών καταστημάτων στο μέλλον αλλά η εμπειρία σε αυτά θα αλλάξει» δηλώνει ο Χάνι Βάις, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Majid Al Futtaim που κατέχει το φραντσάιζ της Carrefour στη Μέση Ανατολή.
Οι λόγοι που ωθούν τις εταιρείες λιανικής πώλησης σε αυτές τις τεχνολογίες είναι από τη μια πλευρά η μείωση του προσωπικού άρα και του κόστους λειτουργίας και σε δεύτερο επίπεδο ότι με αυτό τον τρόπο συλλέγουν περισσότερα δεδομένα για τις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών τους η μελέτη των οποίων βοηθά στη βελτίωση των στρατηγικών προώθησης των προϊόντων.
.