H βιομηχανία ΜΜΕ της Δανίας ενώνεται για να διαπραγματευτεί για το θέμα πληρωμών για νέα από τη Google και το Facebook, σε μια ευρωπαϊκή προσπάθεια για συλλογική επιδίωξη τέτοιου τύπου απέναντι στους γίγαντες του χώρου της τεχνολογίας.
H βιομηχανία ΜΜΕ της Δανίας ενώνεται για να διαπραγματευτεί για το θέμα πληρωμών για νέα από τη Google και το Facebook, σε μια ευρωπαϊκή προσπάθεια για συλλογική επιδίωξη τέτοιου τύπου απέναντι στους γίγαντες του χώρου της τεχνολογίας.
Όπως γράφει το Reuters, εκπρόσωποι 29 δανικών επιχειρήσεων του χώρου των media, μεταξύ των οποίων το κρατικό DR, το μερικώς κρατικώς χρηματοδοτούμενο TV2, καθώς και πολλών μεγάλων εκδοτών εφημερίδων, συγκεντρώνονται την Παρασκευή για την πρώτη τους συνάντηση.
«Πιστεύουμε ότι μια συλλογική διαχείριση των δικαιωμάτων μας θα αποδώσει την καλύτερη και πιο δίκαιη αξία/ τιμή ως προς τη χρήση του περιεχομένου μας από τη Big Tech» είπε ο Στιγκ Όρσκοφ, διευθύνων σύμβουλος της JP/Politikens Hus, στο Reuters.
Οι διαπραγματεύσεις με τη Google και το Facebook θα αρχίσουν μετά τη συνάντηση της Παρασκευής, είπε ο Όρσκοφ. Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν συνομιλίες με άλλες εταιρείες, όπως το Twitter, πρόσθεσε.
Η κίνηση αυτή λαμβάνει χώρα αφού μια αλλαγή στους κανόνες της ΕΕ για τα πνευματικά δικαιώματα πέρυσι αναγκάζει τις πλατφόρμες κοινοποίησης/ διαμοιρασμού όπως η Google και το Facebook να εγκαταστήσουν φίλτρα για να εμποδίζουν τους χρήστες να ανεβάζουν copyrighted περιεχόμενο, όπως ειδήσεις.
Το Facebook και η Google έχουν μπροστά τους διαπραγματεύσεις ως προς το πόσο μεγάλο μέρος ενός link από ειδησεογραφικό οργανισμό μπορούν να ανεβάσουν και αν θα έπρεπε να πληρώνουν για αυτό.
«Δεν είναι περιεχόμενο που φτιάχνεται για δωρεάν χρήση» είπε ο Άντερς Κραμπ Γιόχανσεν, διευθύνων σύμβουλος της Berlingske Media. «Αυτό είναι μια καλιφορνέζικη παρεξήγηση» πρόσθεσε, αναφερόμενος στην έδρα πολλών κολοσσών της τεχνολογίας.
Νωρίτερα μέσα στο έτος υπήρξαν διαφωνίες στη Γαλλία, όταν κάποια ΜΜΕ έμειναν εκτός της ένωσης που διαπραγματευόταν με τη Google.