O πρώτος game developer που εντάχθηκε στο πρόγραμμα του Facebook για δοκιμές με διαφημίσεις σε παιχνίδια στο Oculus VR άλλαξε τη στάση του μετά από αντιδράσεις από πλευράς παικτών.
O πρώτος game developer που εντάχθηκε στο πρόγραμμα του Facebook για δοκιμές με διαφημίσεις σε παιχνίδια στο Oculus VR άλλαξε τη στάση του μετά από αντιδράσεις από πλευράς παικτών.
Πριν από μερικές ημέρες το Facebook είχε ανακοινώσει ότι θα έβαζε διαφημίσεις στα headsets των παικτών, αρχίζοντας με το παιχνίδι Blaston. Όπως σημειώνει το BBC, ήταν το μόνο όνομα που γνωστοποιήθηκε πως θα συμμετείχε.
Ωστόσο ο δημιουργός του, Resolution Games, λέει τώρα πως το παιχνίδι δεν είναι η καλύτερη περίπτωση για in-game advertising.
Μετά από αντιδράσεις από πλευράς παικτών, η εταιρεία έβγαλε ανακοίνωση από τον διευθύνοντα σύμβουλο, Τόμι Παλμ, πως είδε τις αντιδράσεις και το feedback.
«Έγιναν κάποια καλά σχόλια, και συνειδητοποιούμε ότι το Blaston δεν είναι ό,τι ταιριάζει περισσότερο για τέτοιου είδους διαφημιστικό τεστ. Ως εκ τούτου δεν σκοπεύουμε πλέον να εφαρμόσουμε το τεστ στο Blaston» ανέφερε, προσθέτοντας ωστόσο πως ίσως να πήγαινε το τεστ σε ένα από τα άλλα παιχνίδια της εταιρείας, ένα παιχνίδι ψαρέματος ονόματι «Bait!» στο μέλλον.
Όπως σημείωσε, «αν οι διαφημίσεις στη VR γίνουν αναπόφευκτες, όπως έχουν γίνει σε άλλες πλατφόρμες, θέλουμε να διασφαλίσουμε πως...θα το κάνουμε σωστά».
Το Facebook είχε πει προηγουμένως ότι κάποιοι άλλοι developers θα εμπλακούν στις δοκιμές και θα αποκαλυφθούν στις επόμενες λίγες εβδομάδες.
Οι αντιδράσεις πάντως στις αρχικές ανακοινώσεις ήταν γρήγορες, με το Blaston να δέχεται πολλά αρνητικά reviews/ κριτικές σε online καταστήματα- τόσο στο κατάστημα της Oculus όσο και στο κατάστημα παιχνιδιών Steam. Οργισμένοι gamers κατηγορούν την εταιρεία πως «ξεπουλήθηκε στο Facebook» ή ότι «παρέδωσε το μέλλον σε έναν τρελό δισεκατομμυριούχο και τα τροφοδοτούμενα από διαφημίσεις όνειρά του». Άλλοι ζητούσαν επιστροφές χρημάτων.
Υπενθυμίζεται πως η Oculus, που αποτελεί πλέον την πτέρυγα VR του Facebook, είχε αρχίσει ως ανεξάρτητη εταιρεία, για την οποία υπήρχαν φιλοδοξίες πως θα έκανε επιτέλους «mainstream» την εικονική πραγματικότητα. Το πρώτο της headset ανακοινώθηκε το 2012, και κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 2,4 εκατ. δολάρια μέσω crowdfunding. Μερικά χρόνια αργότερα αγοράστηκε από το Facebook για 2 δισ. δολάρια, κάτι που προκάλεσε ανησυχία μεταξύ των gamers (πολλοί εκ των οποίων είχαν υποστηρίξει την εταιρεία μέσω Kickstarter). Ο Πάλμερ Λάκι, συνιδρυτής, είχε σπεύσει να καθησυχάσει τους προβληματισμούς περί μεταφοράς επιχειρηματικών πρακτικών του Facebook, διαβεβαιώνοντας, μεταξύ άλλων, πως το Oculus δεν θα έδειχνε διαφημίσεις στους χρήστες του. Έκτοτε, όπως γράφει το BBC, έχει γράψει σε forums ότι πίστευε στα αλήθεια τις διαβεβαιώσεις που είχε λάβει τότε.