Το παρόν άρθρο αποτελεί τις σκέψεις μας σχετικά με τις σπουδές στη σύγχρονη Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Δημήτρης Ζοπουνίδης
Φοιτητής στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Το παρόν άρθρο αποτελεί τις σκέψεις μας σχετικά με τις σπουδές στη σύγχρονη Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, έπειτα από το ξέσπασμα της πανδημίας, στις αρχές του Μαρτίου 2020, έχουμε γίνει μάρτυρες μιας νέας πραγματικότητας, πιο ψηφιακής.
Εμείς ως φοιτητές, από το χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, βιώνουμε αυτή τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα μέσω από ηλεκτρονικές πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης (Zoom, Microsoft Teams, WebEx, κ.λπ.). Οι περισσότεροι δεν χρησιμοποιούσαμε συχνά τέτοιου είδους εφαρμογές και δεν υπήρχε γενικότερα επαφή με εξ αποστάσεως συναντήσεις και μαθήματα (προφανώς).
Πάραυτα, με τα μέτρα περιορισμού του ιού που ελήφθησαν και τη διακοπή των δια ζώσης μαθημάτων, η συντριπτική πλειοψηφία, αν όχι όλοι μας, ως φοιτητές, εξοικειωθήκαμε με αυτές τις πλατφόρμες, με τη χρήση τους, τη χρησιμότητα τους και τις λύσεις που μπορούν να δώσουν. Όχι ότι είναι πανάκεια βεβαίως.
Παρακολουθώντας τις εξελίξεις και διαβάζοντας σχετικά και συναφή άρθρα:
Κ. Ζοπουνίδης, Ψηφιακός Καπιταλισμός, Ναυτεμπορική, Πέμπτη 16 Απριλίου 2020.
Κ. Ζοπουνίδης, Τεχνολογίες Επιτήρησης, Ναυτεμπορική, Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021.
Κ. Ζοπουνίδης, Μ. Δούμπος Τεχνητή Νοημοσύνη & Επαγγέλματα, Ναυτεμπορική, Κυριακή 11 Μαρτίου 2018,
και έπειτα από ενάμιση χρόνο με τηλεκπαίδευση και τηλεργασία, παρατηρώ ως φοιτητής ότι κάποιες αλλαγές συντελούνται, με τη ψηφιοποίηση πολλών διαδικασιών, να είναι σε πρώτο κάδρο.
Διαβάζω με μεγάλο ενδιαφέρον, για τις δεξιότητες που πρέπει να έχουν οι «Καινοτόμοι του Αύριο», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά η φράση, σε ντοκιμαντέρ σχετικά με το Μέλλον και το 5G (αναφορά παρακάτω), μεγάλης εταιρείας τηλεπικοινωνίων.
Ως νέος επιστήμονας, παρατηρώντας τακτικά και με γόνιμο και κριτικό τρόπο τις εξελίξεις και τα δρώμενα στις επιστήμες του ενδιαφέροντός μου, προσπαθώ να αφουγκραστώ την νέα υφή που παίρνει η πραγματικότητα και η καθημερινότητά μας. Το σίγουρο είναι πως η ψηφιοποίηση των διαδικασιών και γενικότερα η τηλεκπαίδευση και η τηλεργασία, θα έχουν ρόλο στο μέλλον.
Οι δυνατότητες που προσφέρονται από τις νέες τεχνολογίες είναι ικανές να μας καθοδηγήσουν στο μέλλον, αφομοιώνοντας τες πρωτίστως, στο βαθμό που είναι χρήσιμες και προωθούν την επιστημονικότητα. Αυτή η αφομοίωση από πλευράς μας (ως νέοι επιστήμονες), θα μας προσδώσει τα απαραίτητα ψηφιακά εφόδια και αυτές τις ψηφιακές δεξιότητες που θα μας εισαγάγουν στις απαιτήσεις του μέλλοντος.
Η τεχνητή νοημοσύνη και η χρησιμοποίηση μεγάλων βάσεων δεδομένων από αλγορίθμους, επιφέρει επανάσταση στην καθημερινότητα, ανατρέποντας τα επαγγέλματα του σήμερα, αλλά πολύ περισσότερο του αύριο. Οι ερωτήσεις και οι επιστημονικές ανησυχίες για εμάς, τους μελλοντικούς καινοτόμους, είναι πολλές και ενδιαφέρουσες.
Βεβαίως, η ανθρώπινη ευφυΐα θα επιβιώσει της τεχνητής νοημοσύνης, αφού η πρώτη, θα είναι ο καθοδηγητής της δεύτερης.
Ακόμη μία τεχνολογική «επανάσταση» της εποχής μας, αποτελεί το Δίκτυο 5G. Αυτό φαίνεται πως θα είναι ο ηγέτης στη ψηφιακή εποχή και όσο πιο έγκαιρα αντιληφθούμε τις χρήσεις και τις προεκτάσεις του, σε πολλούς τομείς, τόσο πιο πολλά θα έχουμε κερδίσει σε γνώσεις.
Συμπερασματικά, οι παραπάνω σκέψεις, αποτυπώνουν κάποιες από τις επιστημονικές «ανησυχίες», που σίγουρα αποτελούν και σκέψεις και άλλων, πολλών φοιτητών, που ενδεχομένως παρακολουθούν τις εξελίξεις και σημαντικά γεγονότα. Κάποια από τα εξαιρετικά χρήσιμα και καίριας σημασία χαρακτηριστικά που πρέπει ως «Καινοτόμοι του Αύριο» να έχουμε, είναι σίγουρα η Ευελιξία, η Προσαρμοστικότητα και η όρεξη για Νέες Γνώσεις.