Η Βενετία κατά καιρούς κινδυνεύει από τα κύματα που δημιουργούν τα μηχανοκίνητα σκάφη κατά μήκος των καναλιών της, διαβρώντας τα θεμέλια των ιστορικών κτηρίων και απειλώντας τους να καταρρεύσουν.
Η Βενετία κατά καιρούς κινδυνεύει από τα κύματα που δημιουργούν τα μηχανοκίνητα σκάφη κατά μήκος των καναλιών της, διαβρώντας τα θεμέλια των ιστορικών κτηρίων και απειλώντας τους να καταρρεύσουν.
Ένα νέο ηλεκτρικό σκάφος, που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του σόου Salone di Nautica, μπορεί να είναι μια λύση.
Η διάβρωση - ένα πρόβλημα γνωστό ως «moto ondoso» - προκαλείται από τα απόνερα των μηχανοκίνητων σκαφών, των θαλάσσιων λεωφορείων και των φέρι που πλέουν κατά μήκος των καναλιών κοντά στα κτήρια.
Το ηλεκτρικό σκάφος της σουηδικής εταιρείας Candela, το Candela C-7, τρέχει με ελεγχόμενα από υπολογιστή υδροπτερύγια ή υποβρύχια «φτερά», που ανυψώνουν το κύτος και το κάνουν να φαίνεται σαν να πετάει πάνω από το νερό. Η Candela λέει ότι η τεχνολογία της μειώνει σημαντικά τις ζημιές "moto ondoso".
«Το σκάφος έχει πέντε αισθητήρες που διαβάζουν το νερό και μιλούν στο σύστημα του υπολογιστή στο σκάφος και το σύστημα του υπολογιστή λέει στα πτερύγια να κινούνται και κινούνται 100 φορές στο δευτερόλεπτο, εμπρός και πίσω και διαγώνια για να κρατήσουν το σκάφος σταθερό.
Έτσι όταν πετάει, ξεκινά με περίπου 15 κόμβους» είπε η Μαρία Ρόχμαν της Candela, καθώς πιλοτάριζε το πάνω από τη λιμνοθάλασσα της Βενετίας κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής πλοήγησης - πτήσης. «Είναι εξαιρετικά σταθερό χωρίς να χτυπάει κόντρα στα κύματα, καθώς απλά ταξιδεύει», είπε.
Η Candela λέει ότι το σκάφος ταξιδεύει σιωπηλά με την ισχύ της μπαταρίας χρησιμοποιώντας λίγη ενέργεια και δημιουργώντας απόνερα χαμηλότερα από 5 cm, παρόμοια με τα παραδοσιακά σκάφη με κουπιά.
Η εταιρεία εργάζεται επίσης πάνω στον σχεδιασμό θαλάσσιου ταξί και πλοίου, χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνολογία.
Η Candela ελπίζει ότι τα ιπτάμενα δελφίνια της θα γίνουν τακτικά μέσα ταξιδιού στη Βενετία, μειώνοντας τη ρύπανση και τη διάβρωση.
naftemporikigr με πληροφορίες Reuters