Auto
Τρίτη, 25 Μαΐου 2021 10:33

Suzuki SWACE: Υβριδική «σφήνα» στα Sport Hatchback

Ευχάριστη έκπληξη σε μια κατηγορία που οι «παίκτες» είναι ιδιαιτέρως δύσκολοι και ανταγωνιστικοί με βαριά ονόματα, εδώ και χρόνια. H Suzuki παρουσιάζει το νέο SWACE ένα σφηνοειδές Station Wagon που διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο, είναι υβριδικό, δεν έχει τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα και χαρίζει περίπου 600 λίτρα στάνταρ στο χώρο αποσκευών, ενώ ντεμπουτάρει σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού με 25.180 και 27.180 ευρώ αντίστοιχα.

Ευχάριστη έκπληξη σε μια κατηγορία που οι «παίκτες» είναι ιδιαιτέρως δύσκολοι και ανταγωνιστικοί με βαριά ονόματα, εδώ και χρόνια. H Suzuki παρουσιάζει το νέο SWACE ένα σφηνοειδές Station Wagon που διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο, είναι υβριδικό, δεν έχει τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα και χαρίζει περίπου 600 λίτρα στάνταρ στο χώρο αποσκευών, ενώ ντεμπουτάρει σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού με 25.180 και 27.180 ευρώ αντίστοιχα.

Ας δούμε τι μας λέει η μαμά εταιρία: Το νέο Suzuki SWACE έρχεται να προσθέσει, στην ήδη εξηλεκτρισμένη γκάμα επιβατικών αυτοκινήτων της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας την τεχνολογία Strong Hybrid, συμβάλλοντας σημαντικά στο περιβαλλοντικό όραμα της μάρκας. Η Suzuki πιστή στη στρατηγική της για την παραγωγή αυτοκίνητών με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα εξοπλίζει το νέο SWACE με το προηγμένο υβριδικό σύστημα, το οποίο απαρτίζεται από τον ηλεκτροκινητήρα και τον κινητήρα οι οποίοι συνεργάζονται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Η επιβλητική κυψελωτή μάσκα πλαισιώνεται από δυναμικούς προβολείς LED με λειτουργία BI-LED. Κάθε λεπτομέρεια χαρακτηρίζεται από κομψότητα, δημιουργώντας μια ξεχωριστή αίσθηση, ενώ το τελικό σύνολο μαγνητίζει τα βλέμματα. Το μεγάλο άνοιγμα της μάσκας και o σχεδιασμός των προβολέων ομίχλης αποτελούν βασικά στοιχεία του Sport σχεδιασμού της Suzuki. Οι βαμμένες μαύρες κυψελωτές γρίλιες του προφυλακτήρα έρχονται να τονίσουν περαιτέρω την Sport αίσθηση. Η σχεδίαση και η θέση του προφυλακτήρα προσδίδουν χαμηλό κέντρο βάρους για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία και σταθερότητα.

Το SWACE είναι εξοπλισμένο με LED φώτα (μικρή και μεγάλη σκάλα).

Στην έκδοση GLX η μικρή και η μεγάλη σκάλα βρίσκονται σε μια λάμπα (BI-LED) για τη βέλτιστη ενεργειακή απόδοση κι ορατότητα. Ο «διπλού J» σχεδιασμός των φώτων ημέρας προσδίδει έναν επιβλητικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Η σχεδίαση με έντονες γραμμές στα φτερά και στις πόρτες καθώς και το σχήμα των παραθύρων δείχνουν τη Δυναμική – Sport κίνηση του αυτοκινήτου. Για την επίτευξη χαμηλών εκπομπών ρύπων, οι ζάντες αλουμινίου 16’’ είναι οι ίδιες σε όλες τις εκδόσεις. Οι διπλές ακτίνες προσδίδουν χαρακτήρα Sport αλλά και Business προφίλ στο αυτοκίνητο. Η σχεδίαση των πίσω φτερών και οι γραμμές των φωτιστικών σωμάτων τονίζουν το πλάτος του αμαξώματος. Οι ράγες οροφής αλλά κι η κεραία με σχεδιασμό «πτερυγίου καρχαρία» είναι 2 ακόμη χαρακτηριστικά του Sport Hatchback Suzuki SWACE. Το νέο Suzuki SWACE προσφέρει μια πλούσια παλέτα επτά επιλογών χρωμάτων αμαξώματος, White Pearl Crystal Shine, Super White, Precious Silver, Black Mica, Dark Blue Mica, Phantom Brown Metallic και Oxide Bronze Metallic τα οποία δεν θα αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο.

Στην καμπίνα, ο κομψός σχεδιασμός προσφέρει εργονομία κι άνεση σε όλους τους επιβάτες. Ο σύγχρονος πίνακας οργάνων είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να δημιουργείται η αίσθηση ενός ενιαίου συνόλου που ξεκινάει από το ταμπλό και επεκτείνεται μέχρι τα διακοσμητικά των θυρών, αγκαλιάζοντας οδηγό και συνεπιβάτες σε μια χαλαρωτική οδηγική εμπειρία. Οι μαλακές επενδύσεις, οι σπορ διακοσμητικές πινελιές σε χρώμα ασημί ή χρωμίου και η σχολαστική προσοχή στις λεπτομέρειες, αποτυπώνουν την ανώτερη ποιότητα κατασκευής. Καινοτόμα χαρακτηριστικά όπως η οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, η λειτουργία κλιματισμού S-FLOW και η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης κινητού φανερώνουν την υψηλή τεχνολογία του αυτοκινήτου.Η οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας και περιλαμβάνει την Οθόνη Ενέργειας, Bluetooth®, με χειριστήρια επάνω στο τιμόνι καθώς και δυνατότητα υποστήριξης Apple CarPlay για iPhone, αλλά και Android Auto™ και MirrorLink™ για συμβατά smartphones.

Ο πίνακας οργάνων που χαρακτηρίζεται από τον στιλάτο φωτισμό διασφαλίζει ότι οι ενδείξεις είναι ευδιάκριτες και ευανάγνωστες. Η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων μπορεί να ρυθμιστεί για προβολή αναλογικού ή ψηφιακού ταχύμετρου. Περιλαμβάνει λειτουργίες όπως: Οδηγός οικονομικής επιτάχυνσης "ECO Accelerator Guidance", Ένδειξη ECO Score κ.α. Επίσης, ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport) προσαρμόζεται αντίστοιχα και ο χρωματισμός της οθόνης. Να σημειωθεί πως από τις ρυθμίσεις μπορεί να επιλεχθεί και Ελληνικό Menu.

Μια ακόμη τεχνολογική καινοτομία για τη SUZUKI αποτελεί το θερμαινόμενο τιμόνι τόσο στην έκδοση GL+ όσο και στην GLX. Την άνεση στον τομέα αυτό συμπληρώνουν τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα. Η τεχνολογία S-FLOW στον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό μεγιστοποιεί την αίσθηση της άνεσης στην καμπίνα, εξοικονομώντας παράλληλα ενέργεια. Με τη χρήση αισθητήρων προσφέρει κλιματισμό μόνο στις θέσεις όπου υπάρχουν επιβάτες, περιορίζοντας έτσι την άσκοπη κατανάλωση ενέργειας. Η τεχνολογία S-FLOW λαμβάνει επίσης ενδείξεις τόσο της εσωτερικής και εξωτερικής θερμοκρασίας όσο και της ηλιακής ακτινοβολίας προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή απόδοση του κλιματισμού με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ενέργειας. Η τεχνολογία αυτή προσφέρεται και στις 2 εκδόσεις του SWACE.

Για εύκολη φόρτιση του Smartphone (εφόσον υποστηρίζεται από την συσκευή) υπάρχει η δυνατότητα επαγωγικής (ασύρματης) φόρτισης στην κεντρική κονσόλα. Ο απαλός ατμοσφαιρικός φωτισμός γύρω από τα υποβραχιόνια θυρών, γύρω από τον αποθηκευτικό χώρο της κεντρικής κονσόλας και γύρω από την κεντρική ποτηροθήκη ενισχύουν την ορατότητα σε αυτά τα σημεία στο σκοτάδι. Το SWACE έχει 928 χλστ απόσταση μεταξύ των εμπρός και πίσω καθισμάτων. Προσφέρει έτσι σπουδαία ευρυχωρία και άνεση στους επιβαίνοντες. Ο άνετος χώρος αποσκευών μπορεί να χωρέσει αποσκευές με όγκο έως και 596 λίτρα, ενώ μπορεί να επεκταθεί με το κατέβασμα των πίσω καθισμάτων και να φτάσει έως τα 1.606 λίτρα. Η βάση του χώρου αποσκευών είναι διπλής όψεως. Η μία όψη έχει επένδυση μοκέτας ενώ η άλλη έχει επίστρωση με ανθεκτική στο νερό ρητίνη, για τη μεταφορά υγρών ή λερωμένων αντικειμένων. To Suzuki SWACE εξασφαλίζει την ικανοποίηση που προσφέρει ένας τρόπος ζωής φιλικότερος προς το περιβάλλον.

Το προηγμένο υβριδικό σύστημα που κινεί το SWACE με τον ηλεκτροκινητήρα, τον κινητήρα ή και με τα δύο (συνδυαστική ισχύς 122 ίππων), ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Προσφέρει όχι μόνο εξοικονόμηση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων, αλλά και ομαλή κύλιση και δυναμική επιτάχυνση που ενισχύει την οδηγική απόλαυση. Ο ηλεκτροκινητήρας εκκινεί αθόρυβα και ομαλά το SWACE και το κινεί σε χαμηλές ταχύτητες. Σε υψηλότερες ταχύτητες και σε περιπτώσεις απότομης επιτάχυνσης, το SWACE κινείται τόσο με τον ηλεκτροκινητήρα όσο και με έναν ισχυρό αλλά οικονομικό βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων ενώ παράλληλα επαναφορτίζεται κι η υβριδική μπαταρία, εάν χρειάζεται. Η ηλεκτρική ενέργεια δημιουργείται από την περιστροφή του κινητήρα μέσω μιας γεννήτριας όταν η στάθμη της μπαταρίας είναι χαμηλή και από την περιστροφή των τροχών μέσω του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιβράδυνση. Κάθε φορά που το SWACE ακινητοποιείται, όλες οι μονάδες σταματούν να λειτουργούν για εξοικονόμηση ενέργειας.

Η λειτουργία αυτή είναι ιδανική για την εντελώς αθόρυβη αναχώρηση ή επιστροφή στο σπίτι καθώς και κατά την οδήγηση σε κατοικημένες περιοχές ή σε εσωτερικούς χώρους στάθμευσης καθώς ελαχιστοποιείται ο ήχος και μηδενίζονται οι εκπομπές ρύπων. Ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και τις συνθήκες του αυτοκινήτου η αυτονομία κίνησης στο EV Mode κυμαίνεται στο 1 χιλιόμετρο.

Η μετάδοση πραγματοποιείται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT. Στο κιβώτιο e-CVT η κίνηση είναι αδιάκοπη, αθόρυβη και ομαλή στις αλλαγές, χαρίζοντάς μια απίστευτα ήρεμη εμπειρία οδήγησης. Εδώ δεν υπάρχει ιμάντας ούτε και τροχαλίες όπως σε ένα παραδοσιακό CVT.

Τη θέση τους παίρνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (MG1 ισχύος 23KW & MG2 ισχύος 53KW), τα οποία συνδέονται με ένα πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, ανάλογο με αυτόν που υπάρχει στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (Power Split Device).

Το MG1 λειτουργεί ως μίζα, ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά υποβοηθά και τον πλανητικό μηχανισμό στο συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης και κυρίου ηλεκτρικού μοτέρ.

Το MG2 είναι το κύριο για την ηλεκτρική κίνηση, το οποίο μετατρέπεται σε γεννήτρια για την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα.

Η συνεργασία των δύο (αλλά και η απομόνωση του θερμικού κινητήρα για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, χωρίς χρήση κάποιου επιπλέον συμπλέκτη), προσφέρει μια συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση.

Εκτός από τις γνωστές θέσεις που υπάρχουν σε ένα αυτόματο κιβώτιο (P,R,N,D), στον επιλογέα του e-CVT υπάρχει και η θέση Β, όπου επιλέγεται κυρίως σε κατηφορικές διαδρομές καθώς προσφέρει στο όχημα πέδηση από τον κινητήρα και παράλληλα γρήγορη φόρτιση της Υβριδικής Μπαταρίας.

Ο οδηγός του νέου SWACE, νιώθει άνεση κι αυτοπεποίθηση. Κάθε διαδρομή είναι μια απόλαυση χάρη στην ομαλή κύλιση, στην αμεσότητα του τιμονιού και στην ευελιξία που προσφέρει η επιλογή της λειτουργίας οδήγησης. Ο έλεγχος του οχήματος είναι άμεσος κι ακριβής ακόμα και σε απότομες στροφές, χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους, στο σύστημα Ενεργής Υποβοήθησης Στροφών (Active Cornering Assist, ACA) αλλά και στις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. Ανάλογα με τις προτιμήσεις ή τις οδηγικές συνθήκες, ο οδηγός μπορεί επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες NORMAL, ECO ή SPORT.

Στις απότομες στροφές, αυτή η λειτουργία είναι σχεδιασμένη για να ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης στους τροχούς που βρίσκονται από την πλευρά του εσωτερικού της στροφής για να αποφεύγεται η υποστροφή. Το αποτέλεσμα είναι ότι το όχημα στρίβει πιο ομαλά κι η πορεία του είναι εκείνη που επιλέγει ο οδηγός. Διατηρεί δηλαδή, τον έλεγχο του οχήματός σας.

Οι μπροστινές αναρτήσεις MacPherson με γόνατα κι οι πίσω αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια είναι σχεδιασμένες για άριστη σταθερότητα χειρισμών κι οδηγική άνεση. Οι μπροστινές αναρτήσεις είναι επίσης βελτιστοποιημένες για ανταπόκριση γραμμικής διεύθυνσης κατά την οδήγηση σε στροφές με μεσαίες κι υψηλές ταχύτητες.Οι προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας προσφέρουν την προστασία που κάθε οδηγός χρειάζεται για να απολαμβάνει με τους συνεπιβάτες του τη διαδρομή, όποιος κι εάν είναι ο προορισμός. Τα συστήματα υποβοήθησης κι άνετης οδήγησης παρακολουθούν με έξυπνο τρόπο το περιβάλλον μειώνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν μία σειρά από λειτουργίες που απλοποιούν τη διαδικασία του παρκαρίσματος, διατηρούν το όχημα στη λωρίδα του, διευκολύνουν την οδήγηση σε πυκνή κίνηση, ώστε ο οδηγός να απολαμβάνει στο έπακρο την απόλυτη οδηγική εμπειρία.

Αναλυτικότερα, το Suzuki SWACE περιλαμβάνει μια πλούσια γκάμα συστημάτων ασφαλείας: Το σύστημα PCS συμβάλλει στην αποτροπή συγκρούσεων με άλλα οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες, παρακολουθώντας τον δρόμο μπροστά από το όχημα με έναν αισθητήρα χιλιοστομετρικών κυμάτων και μια κάμερα. Υποστηρίζει λειτουργία προειδοποίησης πρόσκρουσης, υποβοήθηση πέδησης πριν από την πρόσκρουση και λειτουργίες πέδησης πριν από την πρόσκρουση. Όταν το σύστημα LTA ανιχνεύει ότι υπάρχει πιθανότητα ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα, υποβοηθά μερικώς τον χειρισμό του τιμονιού για τη διατήρηση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας και την αποτροπή εκτροπών από τη λωρίδα ή τον δρόμο. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τις λειτουργίες προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, την υποβοήθηση τιμονιού, την προειδοποίηση εκτροπής και τη λειτουργία επαναφοράς στο κέντρο της λωρίδας. Το σύστημα RSA εντοπίζει τα οδικά σήματα και τα εμφανίζει στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων όταν ανιχνευτούν. Το σύστημα είναι συμβατό με σήματα για τα όρια ταχύτητας, για περιοχές όπου απαγορεύεται η προσπέραση, σήματα για κατοικημένη περιοχή, σημεία εξόδου από συγκεκριμένες περιοχές κι όλες τις ευρωπαϊκές πινακίδες.Το σύστημα DRCC διατηρεί αυτόματα την απόσταση με το προπορευόμενο όχημα και ακινητοποιεί το όχημα όταν ακινητοποιείται και το προπορευόμενο. Όταν δεν υπάρχει προπορευόμενο, το όχημα κινείται με σταθερή προκαθορισμένη ταχύτητα. Το σύστημα AHB πραγματοποιεί αυτόματα εναλλαγή μεταξύ της μεγάλης και της μικρής σκάλας όταν απαιτείται, για να διασφαλίζεται καθαρό οπτικό πεδίο για τον οδηγό, να περιορίζεται η ταλαιπωρία της χειροκίνητης ρύθμισης των προβολέων και να μειώνεται το θάμπωμα των επερχόμενων οχημάτων από την άσκοπη χρήση της μεγάλης σκάλας.

Η έκδοση GLX περιλαμβάνει επιπλέον:

-Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου (Blind spot monitor, BSM): Το σύστημα BSM ανιχνεύει οχήματα που βρίσκονται ή πλησιάζουν τα πίσω τυφλά σημεία και στις δύο πλευρές του οχήματος και καθιστά την αλλαγή λωρίδας ασφαλέστερη. Όταν ένα όχημα πλησιάζει ή ανιχνεύεται σε πίσω τυφλό σημείο, ανάβει μια προειδοποιητική ένδειξη στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέφτη.

-Σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Crossing Traffic Alert, RCTA): Το σύστημα RCTA βοηθά τον οδηγό να αποφεύγει προσκρούσεις κατά την οπισθοπορεία σε χώρους στάθμευσης. Όταν οι αισθητήρες εντοπίζουν οχήματα να πλησιάζουν τα πίσω τυφλά σημεία, ακούγεται ένας προειδοποιητικός ήχος και αναβοσβήνουν εικονίδια στον καθρέφτη, τα οποία προειδοποιούν τον οδηγό.

Σύστημα "Εξυπνου" Παρκαρίσματος "Simple-Intelligent Parking Assist (S-IPA)": Το S-IPA βοηθά τον οδηγό όταν θέλει να παρκάρει το Suzuki SWACE τόσο σε παράλληλη θέση όσο και σε κάθετη με οπισθογωνία. Βοηθάει επίσης στη διαδικασία αναχώρησης “ξε-παρκάρισμα” από παράλληλη θέση. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί αισθητήρες κυμάτων υπερήχων για την ανίχνευση των αντικειμένων και μπορεί να παρκάρει το όχημα με ακρίβεια ακόμα και σε στενές θέσεις.

Παρέχει στον οδηγό ηχητική κι οπτική καθοδήγηση, ενώ οι κινήσεις του τιμονιού γίνονται αυτόματα.

-eCall: Εάν το όχημα εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα, αυτό το σύστημα ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης με ένα τηλεφωνικό μήνυμα που περιλαμβάνει την ακριβή τοποθεσία του οχήματος. Το μήνυμα δημιουργείται αυτόματα όταν οι αισθητήρες μέσα στο όχημα εντοπίσουν μια σύγκρούση και μπορούν επίσης να σταλούν χειροκίνητα από τον οδηγό ή οποιονδήποτε επιβάτη με το πάτημα ενός κουμπιού.