Πολιτική
Τετάρτη, 19 Μαΐου 2021 21:23

Μητσοτάκης - Αεροδρόμιο Μακεδονία:10 εκατ επιβάτες και 10.000 θέσεις εργασίας από την επένδυση της Fraport

«Η οδηγία από τον πύργο ελέγχου της κυβέρνησης είναι μία: Να ταξιδεύουμε όλο και πιο ψηλά τη χώρα, χωρίς, όμως, να πετάμε στα σύννεφα», είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ευχήθηκε να είναι "καλορίζικα" το αεροδρόμιο "Μακεδονία" και τα άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια, να είναι πάντα γεμάτα ζωή, αλλά, κυρίως, χαμογελαστούς και ασφαλείς επισκέπτες και εργαζόμενους.

«Η οδηγία από τον πύργο ελέγχου της κυβέρνησης είναι μία: Να ταξιδεύουμε όλο και πιο ψηλά τη χώρα, χωρίς, όμως, να πετάμε στα σύννεφα», είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ευχήθηκε να είναι "καλορίζικα" το αεροδρόμιο "Μακεδονία" και τα άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια, να είναι πάντα γεμάτα ζωή, αλλά, κυρίως, χαμογελαστούς και ασφαλείς επισκέπτες και εργαζόμενους.

O πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στην τελετή εγκαινίων των 14 αναβαθμισμένων περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece, η οποία πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο "Μακεδονία, έκανε λόγο για μια ξεχωριστή μέρα για τη Θεσσαλονίκη και την Ελλάδα.

«Το ανακαινισμένο αεροδρόμιο "Μακεδονία" μπορεί να το πούμε και καινούργιο, είπε, αφού τα πάντα έχουν νέα μορφή και ιδιαίτερα ο νέος εντυπωσιακός τερματικός σταθμός, που έχει ως αποτέλεσμα τον διπλασιασμό του αεροδρομίου.

Η Θεσσαλονίκη αποκτά επιτέλους το αεροδρόμιο που της αξίζει», τόνισε ο πρωθυπουργός και ανέφερε πως η επένδυση της Fraport μόνο στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» έφτασε τα 100.000.000 ευρώ και από φέτος συνεργάζεται με 13 ακόμα αεροπορικές εταιρείες και συνδέθηκε με 8 πρόσθετους διεθνείς αεροπορικούς προορισμούς.

«Συνολικά η επένδυση στα 14 αεροδρόμια ανήλθε σε 440.000.000 ευρώ και αλλάζει πλήρως τα δεδομένα σε 11 νησιά και σε τρεις ηπειρωτικούς προορισμούς, προσθέτοντας έσοδα στα δημόσια ταμεία και πάνω από 10.000 νέες θέσεις εργασίας, καλύτερη εξυπηρέτηση για τους επισκέπτες και ένα καλύτερο περιβάλλον εργασίας για όλους τους εργαζόμενους, μεγεθύνοντας την τουριστική φήμη της Ελλάδας» σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Το νέο, πλέον, αεροδρόμιο προσφέρει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 10.000.000 επιβατών ετησίως και αυτό δίνει τεράστιες προοπτικές στο αεροδρόμιο και τη Θεσσαλονίκη, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε, επισης ότι η εν λόγω επένδυση στα 14 αεροδρόμια αποτελεί ένα υπόδειγμα παραγωγικής σύμπραξης κράτους και ιδιωτών. «Είναι καιρός πια ο καθένας στη χώρα μας να βρει το ρόλο του. Οι επενδυτές να προσφέρουν τα κεφάλαια, το κράτος τις υποδομές προς αξιοποίηση, ώστε οι πρώτοι να αναλαμβάνουν και να ωφελούνται από το επιχειρηματικό ρίσκο, ενώ αυτό να κατανέμεται δίκαια με κοινό κέρδος προς όλους τους πολίτες».

Για τον τουρισμό

«Καθώς πλησιάζουμε πια στο τέλος της πανδημίας, όλοι προσδοκούμε ότι η αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού θα μας επιτρέψει να προσβλέπουμε σε μια καλύτερη τουριστική περίοδο από αυτή που είχαμε πέρυσι», επισήμανε εξάλλου ο πρωθυπουργός.

«Βαδίζοντας προσεκτικά προς την έξοδο από την υγειονομική κρίση, το αεροδρόμιο "Μακεδονία" και τα υπόλοιπα 13 περιφερειακά αεροδρόμια γίνονται οι εθνικές μας γέφυρες για ένα πιο ελεύθερο και αποδοτικό καλοκαίρι», είπε.

Τόνισε πως «όλα τα αεροδρόμια της χώρας έχουν πιστοποίηση για τα μέτρα ασφάλειας κατά του κορωνοϊού από τον Διεθνή Οργανισμό των Αεροδρομίων και, βέβαια, το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Διαβατήριο Υγείας, στο οποίο η Ελλάδα πρωτοστάτησε, γίνεται πια πράξη και πρόσθετη εγγύηση είναι το εθνικό σύστημα ελέγχου, που ήδη έχει καταστρώσει η χώρα μας και καθώς η επιχείρηση Εμβολιασμού "Ελευθερία" προχωρά με πολύ γρήγορους ρυθμούς, πιστεύω ότι πολύ σύντομα η χώρα μας θα μπορεί να έχει χτίσει το πρώτο τείχος ανοσίας».

«Μπορούμε, λοιπόν, να είμαστε αισιόδοξοι, τηρώντας πάντα τα βασικά μέτρα προστασίας της υγείας μας, να διαμορφώσουμε από φέτος το καλοκαίρι τις συνθήκες για μία καλή πορεία του τουρισμού μας, αλλά και μια πιο ανοιχτή καθημερινότητα για όλους μας. Όπως νικηφόρα μπήκε η πατρίδα μας σε αυτή τη διαδικασία, παρά τις βαριές απώλειες, έτσι νικηφόρα να βγει», υπογράμμισε.

Πυρά κατά της αντιπολίτευσης

Ο πρωθυπουργός,είπε ακόμα, ότι υπήρξαν "αναταράξεις", "καταιγίδες" και "κενά αέρος" που χτύπησαν το εγχείρημα αναβάθμισης των αεροδρομίων, αναφερόμενος στην κριτική και τη στάση της αντιπολίτευσης.

 «Θέλω να θυμίσω ότι δεν φτάσαμε εύκολα μέχρι εδώ. Αξίζει να θυμηθούμε τις αναταράξεις, τις καταιγίδες αλλά και τα κενά αέρος που χτύπησαν το ταξίδι αυτού του έργου. Τις αντιστάσεις που υψώθηκαν στην επιλογή της τότε κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά να συνεργαστούν δημόσιο και ιδιώτες για να έρθουν στη χώρα μας σημαντικές επενδύσεις. Την άδικη κριτική που συχνά μας ασκήθηκε όταν αναδείξαμε τα αεροδρόμιά μας ως το προγεφύρωμα του ελληνικού τουρισμού. Και το χρόνο που χάθηκε με ευθύνη όσων πολέμησαν αυτό τον δρόμο της ανάπτυξης. Πριν αναγκαστούν βέβαια να τον ακολουθήσουν και οι ίδιοι. Σήμερα, ευτυχώς, ελάχιστοι στη χώρα μας αμφισβητούν την ανάγκη αξιοποίησης ιδιωτικών πόρων για έργα τα οποία έχουν δημόσια λειτουργία. Γιατί έχουμε μπροστά μας ένα απτό παράδειγμα που φέρνει ήδη αποτελέσματα».

Επισήμανε τη σταθερή προσήλωση της κυβέρνησης του στο να γίνει αυτό το έργο και υπογράμμισε: «Όλοι γνωρίζουμε ότι περάσαμε από πολλές δυσκολίες και διαχειριστήκαμε και πιστεύω σε πνεύμα κατανόησης και συνεργασίας, τις δυσκολίες και τις έκτακτες καταστάσεις που προκάλεσε η πανδημία. Βρήκαμε όμως κοινά αποδεκτές λύσεις προς όφελος και του δημοσίου και της Fraport, έτσι ώστε η επένδυση αυτή να ολοκληρωθεί απρόσκοπτα και να μπορέσει να εκπληρώσει τον κεντρικό της στόχο».

Μεγάλα έργα σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη

Αναφορά και σε άλλα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Θεσσαλονίκη έκανε ο Κ. Μητσοτάκης σημειώνοντας: : «Στη Θεσσαλονίκη, όπως ξέρετε εξελίσσονται μεγάλα έργα, με τη σύμπραξη όλων των παραγωγικών δυνάμεων. Το μετρό, οι κάθετοι άξονες προς Εγνατία και ΠΑΘΕ, η επέκταση του 6ου προβλήτα, η σιδηροδρομική και οδική σύνδεση του λιμανιού, η ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, το γήπεδο της Τούμπας, το στρατόπεδο Παύλος Μελάς, η Ανατολική Περιφερειακή Οδός, τα όμβρια της Καλαμαριάς, τα αντιπλημμυρικά της λαχαναγοράς. Καινούργια σχολεία, προσθήκη στο στόλο των λεωφορείων της πόλης. Όλα αυτά παράλληλα με την ανάπτυξη του φυσικού αερίου σε ολόκληρη τη Μακεδονία. Πιστεύω ότι είναι ένα πρόγραμμα επενδύσεων σε υποδομές που όμοιό της δεν έχει ξαναδεί η Θεσσαλονίκη».