Την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης- Εδεσσας και Δράμας - Αμφίπολης ανακοίνωσε σε εκδήλωση από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι «η Εγνατία Οδός, σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες, οι οποίοι θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, που τους απαλλάσσει από διόδια. Η δημοπράτηση συμπεριλαμβάνει και την υποχρέωση του αναδόχου να συντηρεί τα συγκεκριμένα έργα για 27 χρόνια».
Την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης- Εδεσσας και Δράμας - Αμφίπολης ανακοίνωσε σε εκδήλωση από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι «η Εγνατία Οδός, σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες, οι οποίοι θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, που τους απαλλάσσει από διόδια. Η δημοπράτηση συμπεριλαμβάνει και την υποχρέωση του αναδόχου να συντηρεί τα συγκεκριμένα έργα για 27 χρόνια».
Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι «παρά την αναστάστωση που έφερε η πανδημία οι μελέτες για τον άξονα Θεσσαλονίκη - Έδεσσα είναι έτοιμες. Όπως το είχα υποσχεθεί, είμαι εδώ 18 μήνες μετά. Οι δρόμοι αυτοί αποκτούν ευρωπαϊκές προδιαγραφές εξυπηρετώντας χιλιάδες οδηγούς. Έχουν μεγάλη συμβολή στην απασχόληση και στις χερσαίες μεταφορές. Τα δύο αυτά έργα είναι επιλογές με πολιτικό περιεχομένο. Όταν μειώνονται οι αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις. Έτσι σπάει και η απομόνωση των συγκεκριμένων δύο περιφερειακών ενοτήτων. Αυτά τα δύο έργα δείχνουν το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και του συγκεκριμένου Υπουργείου για την Περιφέρεια».
Ο κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος και στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης υπογράμμισε: Μπροστά μας έχουμε το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης, το Ελλάδα 2.0, δηλαδή την Ελλάδα των επομένων 10ετιών. Υπάρχουν όμως και προβλήματα και εκκρεμότητες, που έρχονται απο το παρελθόν. Ένας απο τους λογαριασμούς με το παρελθόν που κλείνουμε σήμερα είναι και τα δύο συγκεκριμένα έργα. Μόλις χθες ο οίκος Standard & Poors αναβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας. Είχα δεσμευθεί πως θα επιστρέψω στη μεσαία ταξη αυτά που της πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβερνηση αυτή υλοποιεί αυτήν την προεκλογική της δέσμευση».
Τέλος, εκτίμησε ότι η χώρα βρίσκεται ενώπιον της έναρξης ενός «ενάρετου κύκλου ταχείας ανάπτυξης».
Συντομεύουν οι διαδρομές από Θεσσαλονίκη / Δράμα - Αμφίπολη μισή ώρα νωρίτερα
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι «η κυβέρνησή μας κάνει μια συστηματική προσπάθεια να προετοιμάσουμε την χώρα για την επόμενη ημέρα και να την φέρουμε στο δρόμο της ανάπτυξης».
«Τα έργα των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη - Έδεσσα και Δράμα - Αμφίπολη είναι μέρος ενός συνολικού σχεδίου για τη Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή. Έχουν δύο στόχους: Ανάπτυξη σε βάθος χρόνου, ώστε να φέρουμε την Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Καλύτερη καθημερινότητα», είπε χαρακτηριστικά.
«Το πιο εύκολο για μία κυβέρνηση είναι να εξαγγέλλει έργα στα λόγια χωρίς να υπάρχει κάτι συγκεκριμένο από πίσω» σημείωσε ο κ. Καραμανλής, που ξεκαθάρισε ότι σήμερα, όπως και κάθε άλλη φορά, «δεσμευόμαστε ως κυβέρνηση για τα έργα, που παρουσιάζουμε. Τα έργα αυτά έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και πλάνο με συγκεκριμένη χρηματοδότηση».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι οι Νομοί Έδεσσας και Δράμας βγαίνουν από ένα καθεστώς ιδιότυπης απομόνωσης. Γνωστοποίησε, δε, ότι τα εν λόγω έργα θα γίνουν με ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι βάσει του σημερινού σχεδιασμού ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί το Φθινόπωρο, ενώ σύμφωνα με τις προδιαγραφές των νέων οδικών αξόνων ανακοίνωσε τους νέους χρόνους: «Αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη - Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη - Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη».