Το «ελεύθερο» για τη διεξαγωγή κάθε είδους εξετάσεων, όπως γλωσσομάθειας, πιστοποίησης δεξιοτήτων κ.ά., τηρουμένων των μέτρων προστασίας και πρόληψης κατά του κορωνοϊού έδωσε το Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, τονίζοντας ότι έλαβε οδηγίες από το ΙΕΠ για την επιστροφή στις τάξεις.
Το «ελεύθερο» για τη διεξαγωγή κάθε είδους εξετάσεων, όπως γλωσσομάθειας, πιστοποίησης δεξιοτήτων κ.ά., τηρουμένων των μέτρων προστασίας και πρόληψης κατά του κορωνοϊού έδωσε το Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, τονίζοντας ότι έλαβε οδηγίες από το ΙΕΠ για την επιστροφή στις τάξεις.
Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι:
Η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1558/17-4-2021) ορίζει ότι η είσοδος στο εξεταστικό κέντρο επιτρέπεται μόνο με την επίδειξη χειρόγραφης βεβαίωσης αρνητικού selftest), που πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την εξέταση ή άλλου τύπου διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) που πραγματοποιείται έως και 72 ώρες πριν την εξέταση, η οποία υπογράφεται από τον εξεταζόμενο ή τον γονέα/κηδεμόνα του εάν πρόκειται για ανήλικο. Η δαπάνη για τον αυτοδιαγνωστικό ή τον διαγνωστικό έλεγχο βαρύνει τον εξεταζόμενο. Όμοια υποχρέωση υφίσταται για τους φορείς διοργάνωσης των εξετάσεων/εξεταστικά κέντρα όσον αφορά στο κάθε είδους προσωπικό που απασχολείται με φυσική παρουσία κατά τη διενέργεια των εξετάσεων.
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα επιτρεπόταν η διεξαγωγή εξετάσεων (συμπεριλαμβανομένων και εξετάσεων γλωσσομάθειας) μόνο για τελειόφοιτους μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές ή αποφοίτους, οι οποίες απαιτούνταν από Πανεπιστήμια του εξωτερικού για την εισαγωγή υποψηφίων στο Β’ εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 ή για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022.
Ειδικότερα, σε συνέχεια αναλυτικών οδηγιών που έχουν ήδη σταλεί για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εστάλησαν αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τα κεντρικά σημεία της ύλης μαθημάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία είναι απαραίτητα για την ορθολογική διαχείριση της ύλης των τάξεων αυτών κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά καθώς και την επόμενη.
Περαιτέρω, οι σχολικές μονάδες όλης της χώρας έλαβαν προτάσεις για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών/μαθητριών στις παρούσες συνθήκες κατά την επιστροφή στη διά ζώσης διδασκαλία, που εκπονήθηκαν από επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, οδηγίες για τη διαπίστωση του βαθμού αφομοίωσης της ύλης από την πλευρά των μαθητών/μαθητριών, καθώς και προτάσεις και κατευθύνσεις για την εκπαιδευτική λειτουργία.
Με σταθερό γνώμονα την επιδίωξη της δια ζώσης επαναλειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών με όρους προστασίας και ασφάλειας για τη δημόσια και ατομική υγεία, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και οι συνεργαζόμενοι φορείς καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα να μεταβεί ομαλά στη νέα κανονικότητα, σε συνθήκες αλληλεγγύης, αμοιβαιότητας και υποστήριξης.