Την πεποίθηση ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα θα είναι έτοιμος να καταθέσει προς ψήφιση στη βουλή την κατάργηση του άρθρου 98 ν. 4623/2019 και να επανέλθει σε εφαρμογή ο θεσμός της κοινωφελούς εργασίας, ως εναλλακτικής της ποινής φυλάκισης. εξέφρασε από το βήμα της Ολομέλειας ο υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας.
Την πεποίθηση ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα θα είναι έτοιμος να καταθέσει προς ψήφιση στη βουλή την κατάργηση του άρθρου 98 ν. 4623/2019 και να επανέλθει σε εφαρμογή ο θεσμός της κοινωφελούς εργασίας, ως εναλλακτικής της ποινής φυλάκισης. εξέφρασε από το βήμα της Ολομέλειας ο υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας.
«Είμαστε σε θέση να επιτύχουμε όσα είναι αναγκαία για την επιτυχή επανεκκίνηση σύντομα του θεσμού της κοινωφελούς εργασίας, τα οποία θα συνδράμουν στη αναβάθμιση του σωφρονιστικού συστήματος και της δικαιοσύνης», τόνισε ο υπουργός, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κωνσταντίνου Μάρκου.
Ο τελευταίος έκανε λόγο για μεγάλη καθυστέρηση στην άρση αναστολής του μέτρου της κοινωφελούς εργασίας, για την οποία, όπως είπε, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε πάρει πρωτοβουλία για τη θέσπισή της ως κύριας ποινής.
«Η επ' αόριστω αναστολή της εφαρμογής του θεσμού δεν προέβλεπε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα για να καταστεί μόνιμη», αντέτεινε ο υπουργός Δικαιοσύνης, και επιτέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Πράγματι, μια σημαντική νεωτερική πρωτοβουλία αναμόρφωσης της ποινικής δικαιοσύνης, αδικήθηκε από την κοινοβουλευτική διαδικασία που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να ακολουθήσει παραμονές εκλογών εξυπηρετώντας μικροκομματικές σκοπιμότητες.
Ωστόσο όμως, όπως γνωρίζετε, δεν αρκεί απλώς να προβλέψεις κάτι στο κείμενο ενός νόμου. Εάν επιδιώκεις να εισαγάγεις μια σημαντική και εμβληματική μεταρρύθμιση θα πρέπει να έχεις οργανώσει και όλες τις υποστηρικτικές δομές της διοίκησης, οι οποίες κάνουν πράξη τη νομοθετική σου πρωτοβουλία. Δυστυχώς ως προς την κοινωφελή εργασία, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε προετοιμάσει τίποτα. Ψήφισε μια “εμβληματική διάταξη” αδιαφορώντας πλήρως για τον τρόπο, που αυτή θα μετουσιωθεί σε διοικητική πρακτική, νομίζοντας πως διά μαγείας όλα θα έχουν καλώς. Αυτή η προχειρότητα, λοιπόν, οδήγησε στην αναστολή του θεσμού της κοινωφελούς εργασίας».
«Είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί ένας γύρος διαβουλεύσεων και με άλλα υπουργεία, η συμμέτοχη των οποίων κρίνεται αναγκαία, όπως το υπουργείο Εσωτερικών για τη συμμέτοχη του ευρύτερου δημόσιου τομέα στη διάθεση θέσεων απασχόλησης, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας και το υπουργείο Οικονομικών για εξεύρεση πόρων στήριξης του θεσμού. Η κοινωφελής εργασία ως εναλλακτική έκτιση ποινής θα πρέπει να γίνεται με συγκεκριμένους κανόνες και προϋποθέσεις. Ιδιαίτερα μάλιστα μετά και την επέκταση της εφαρμογής του μέτρου με τον νέο ποινικό κώδικα, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα μια ραγδαία αύξηση των περιπτώσεων, στις οποίες θα επιβάλλεται η παροχή κοινωφελούς εργασίας, είτε ως κύρια ποινή είτε ως εναλλακτικός τρόπος έκτισης των περιοριστικών της ελευθερίας ποινών».
«Στη δική μας κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό της, Κυριάκο Μητσοτάκη, είναι εδραιωμένη η πεποίθηση, πως με την κοινωφελή εργασία μπορούμε να επιτύχουμε πολλαπλούς στόχους και να εξυπηρετήσουμε πολλαπλές ανάγκες, όπως:
-την τιμωρία και τον σωφρονισμό των μικρών παραβατών, με την ασφάλεια να μη γεννηθούν μεγαλύτερες μελλοντικές παραβατικές συμπεριφορές,
-την αποσυμφόρηση των καταστημάτων κράτησης και την εύρυθμη λειτουργία τους,
-την κάλυψη των αναγκών δημόσιων φορέων και
-την καλυτέρευση των συνθηκών ζωής των συμπολιτών μας».