Απόψεις
Σάββατο, 17 Απριλίου 2021 07:00

Τα έργα πνοής πρέπει να είναι και επίκαιρα

Το σημαντικό ζήτημα της υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ στο τμήμα από Φάληρο μέχρι Πειραιά φέρνει πάλι στην επικαιρότητα ερώτηση που κατατέθηκε από το Κίνημα Αλλαγής στη Βουλή. Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται στις επιλογές της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών για υλοποίηση μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027, γράφει ο Φάνης Ζώης.

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Το σημαντικό ζήτημα της υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ στο τμήμα από Φάληρο μέχρι Πειραιά φέρνει πάλι στην επικαιρότητα ερώτηση που κατατέθηκε από το Κίνημα Αλλαγής στη Βουλή. Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται στις επιλογές της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών για υλοποίηση μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Το έργο, όπως λένε οι γνωρίζοντες το θέμα, χρήζει επικαιροποίησης των μελετών και επαναξιολόγησης κάποιων κριτηρίων γιατί η διαθέσιμη μελέτη έχει εκπονηθεί από την εποχή που το έργο της υπογειοποίησης ήταν συνδεδεμένο με την επέκταση του τραμ προς Πειραιά. Έκτοτε τα δύο έργα διαχωρίστηκαν και το έργο του Τραμ προχώρησε, υλοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε. Αναφορικά με την υπογειοποίηση, το κόστος εκτιμάται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ και αναθέτουσα αρχή του έργου είναι η ΣΤΑΣΥ.

Το συγκεκριμένο έργο χαρακτηρίζεται σημαντικό για τον Πειραιά, καθώς αναμένεται αφενός να δώσει πνοή σε μια περιοχή που τα τελευταία δέκα έτη βιώνει μια παρατεταμένη στασιμότητα και αφετέρου να διευκολύνει τις ζωές χιλιάδων Πειραιωτών και μη που θα θελήσουν να μετακινηθούν με ασφάλεια, γρήγορα και με ασφαλές περιβαλλοντικό τρόπο! Πρόκειται σύμφωνα με κοινή ομολογία για ένα έργο που θα μπορούσε να μεταμορφώσει προς το καλύτερο την εικόνα του Πειραιά, καθώς σε περίπτωση υλοποίησης του έργου η Πειραϊκή Χερσόνησος θα ενωθεί με τα Καμίνια, ενώ ταυτόχρονα αναμένεται να δημιουργηθεί μία νέα αστική λεωφόρος που θα διαθέτει και τραμ και μετρό (ΗΣΑΠ) και θα φτάνει μέχρι το λιμάνι, ενώ ουδείς πρέπει να παραβλέψει την ανάπτυξη που θα συμπαρασύρει και την κτηματαγορά σε μια τόσο ιδιαίτερη και δύσκολη οικονομική περίοδο για τη χώρα μας.

Με την υλοποίησή του θα «απελευθερωθεί» άμεσα μια μεγάλη περιοχή για αξιοποίηση στον αστικό ιστό του Πειραιά. Το έργο περιλαμβάνει τη βύθιση των γραμμών αμέσως μετά την έξοδο από σταθμό «Φάληρο», τη δημιουργία ενός νέου υπόγειου σταθμού με την ονομασία «Καμίνια» και την άνοδο των γραμμών στην επιφάνεια στον τερματικό σταθμό του «Πειραιά».

Με την ολοκλήρωσή του οι συρμοί θα κινούνται άνετα και με ταχύτητες μετρό.