Πολιτιστικά
Πέμπτη, 07 Ιουνίου 2007 21:25

Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γαστρονομίας σε Ηράκλειο και Σαντορίνη

ΤO 2o Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γαστρονομίας και Partenariat Βιομηχανίας Τροφίμων - Οίνων – Ποτών πραγματοποιείται 8-9 Ιουνίου στο Ηράκλειο Κρήτης και 10 Ιουνίου στη Σαντορίνη, από τον ΟΠΕ υπό την αιγίδα των Υπουργείων Οικονομίας & Οικονομικών και Ανάπτυξης και σε συνεργασία με όλους τους Κλαδικούς Συνδέσμους. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εκδήλωση που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα αναφορικά με τον κλάδο των τροφίμων και ποτών.

ΤO 2o Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γαστρονομίας και Partenariat Βιομηχανίας Τροφίμων - Οίνων – Ποτών πραγματοποιείται 8-9 Ιουνίου στο Ηράκλειο Κρήτης και 10 Ιουνίου στη Σαντορίνη, από τον ΟΠΕ υπό την αιγίδα των Υπουργείων Οικονομίας & Οικονομικών και Ανάπτυξης και σε συνεργασία με όλους τους Κλαδικούς Συνδέσμους.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εκδήλωση που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα αναφορικά με τον κλάδο των τροφίμων και ποτών. Στο Συνέδριο θα συμμετάσχουν 220 συνολικά προσκεκλημένοι από το εξωτερικό, εκπρόσωποι μεγάλων δικτύων διανομής, αγοραστές αλυσίδων, επαγγελματίες του κλάδου τροφίμων, οίνων, ποτών και γαστρονομίας, δημοσιογράφοι ειδικού τύπου, διεθνούς φήμης ομιλητές από τις αγορές ΗΠΑ, Καναδά, Ρωσίας, Κίνας, Ιαπωνίας, Κορέας, Αυστραλίας, Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων κ.λ.π.

Μεταξύ αυτών θα συμμετέχει ένας από τους κορυφαίους παγκοσμίως chef, ο Gordon Ramsay, ιδιοκτήτης 13 φημισμένων εστιατορίων σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Ιαπωνία, βραβευμένα με 10 αστέρια Michelin και συγγραφέας πολυάριθμων βιβλίων μαγειρικής. Ο κ. Gordon Ramsay θα παρουσιάσει με το δικό του μοναδικό τρόπο τη θέση των ποιοτικών ελληνικών προϊόντων και της ελληνικής μεσογειακής κουζίνας στο παγκόσμιο τραπέζι

Η ελληνική συμμετοχή είναι ιδιαιτέρως δυναμική, αφού στο Συνέδριο θα λάβουν μέρος εκπρόσωποι περισσότερων από 130 ελληνικών επιχειρήσεων, επιλεγμένων από τους οικείους συνδέσμους του κλάδου τροφίμων, οίνων και ποτών. Θα προβληθούν τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα και θα παρουσιαστεί η νέα στρατηγική προσέγγιση των αγορών για τη προβολή των ελληνικών τροφίμων, οίνων και ποτών στο εξωτερικό.

Στόχος του συνεδρίου και ειδικότερα του partenariat που πραγματοποιείται κατά τη διάρκειά του, είναι η δικτύωση των ελληνικών επιχειρήσεων με σημαντικές ξένες εταιρείες και ταυτόχρονο η προβολή των ελληνικών προϊόντων, μέσω εκθεσιακής παρουσίασης και ειδικών εκδηλώσεων προβολής της ελληνικής γαστρονομίας.

Στο πλαίσιο της περαιτέρω προβολής και αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των ελληνικών προϊόντων όπως μοναδικότητα, ποικιλία, ποιότητα και διατροφική αξία, έχουν προγραμματιστεί κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου:

- Παρουσιάσεις από διεθνούς φήμης ειδικούς επιστήμονες για τη διατροφική αξία της ελληνικής μεσογειακής δίαιτας και των ελληνικών προϊόντων που τη συνθέτουν, τους καθηγητές Δημήτρη Τριχόπουλο, Αντωνία Τριχοπούλου, Αντώνη Καφάτο και Peter Boyle.

- Διεξαγωγή workshops, για το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και ελιές, τα τυριά με έμφαση στη φέτα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας, το μέλι και τα αρωματικά φυτά όπως μαστίχα Χίου και κρόκος Κοζάνης, κρασιά και αποστάγματα, φρούτα και λαχανικά. Τα workshops θα πραγματοποιηθούν με τη συμμετοχή σημαντικών διεθνών ομιλητών, δημοσιογράφων και ειδικών επαγγελματιών. Ενδεικτικά αναφέρονται οι διεθνούς φήμης David Rosengarten, Tsukiko Hattori, Steven Olson.

Οι συμμετέχοντες του Συνεδρίου θα πραγματοποιήσουν, εκτός των άλλων, επισκέψεις σε μονάδες παραγωγής και σε εργαστήρια παραδοσιακής παραγωγής προϊόντων όπου θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν στη διαδικασία παραγωγής παραδοσιακών εδεσμάτων, ενώ την 3η μέρα του Συνεδρίου οι προσκεκλημένοι επαγγελματίες του κρασιού, θα μεταβούν στη Σαντορίνη και θα επισκεφτούν τους πιο γνωστούς αμπελώνες του νησιού, όπου θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ιδιαίτερες γεύσεις των ελληνικών ποικιλιών κρασιών της περιοχής όπως το ασίρτικο καθώς και γεύσεις της περιοχής όπως φάβα, ντοματάκια Σαντορίνης κ.ά.

Παράλληλα, το συνέδριο αποτελεί μια επιστημονική συνάντηση διεθνούς επιπέδου, η οποία θα δώσει δημοσιότητα στην σημασία και τη διατροφική αξία της ελληνικής μεσογειακής διατροφής και των ελληνικών προϊόντων που την απαρτίζουν.

Ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου περιλαμβάνει στη στρατηγική του: Τη δημιουργία εικόνας (image) για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της χώρας, την προβολή και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, την πληροφόρηση – υποστήριξη επιχειρήσεων, την καλλιέργεια εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, την ανάπτυξη ελληνικών εξαγωγών σε νέες αγορές, τη βελτίωση της διεθνοποίησης της εγχώριας παραγωγής.

Ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου με ένα μίγμα δραστηριοτήτων που, μεθοδολογικά, αναπτύσσεται γύρω από τους «πόλους» Προϊόν – Επιχείρηση – Αγορά, ανταποκρίνεται στον αναπτυξιακό του ρόλο και διευρύνει τους ορίζοντες της επιχειρηματικής δράσης των ελληνικών εταιρειών.