Το ακριβές αντίγραφο του Ηνιόχου των Δελφών, ενός από τα γνωστότερα αγάλματα της κλασικής γλυπτικής τέχνης, κοσμεί πλέον τον κεντρικό σταθμό του Μετρό στο διεθνές αεροδρόμιο της Ντόχα, στο Κατάρ.
Το ακριβές αντίγραφο του Ηνιόχου των Δελφών, ενός από τα γνωστότερα αγάλματα της κλασικής γλυπτικής τέχνης, κοσμεί πλέον τον κεντρικό σταθμό του Μετρό στο διεθνές αεροδρόμιο της Ντόχα, στο Κατάρ.
Η επίσημη τελετή εγκαινίων της έκθεσης του αντιγράφου του Ηνιόχου, το οποίο αποτελεί δώρο της Ελληνικής Κυβέρνησης στο Κατάρ, πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί. Τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος έγιναν από την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψής της στο Κατάρ, και από τον Γενικό Διευθυντή της Αρχής των Μουσείων του Κατάρ, Ahmad Al-Namla.
Η Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε στην ιστορία του Ηνιόχου, στην ανακάλυψη του το 1896 -την χρονιά της διοργάνωσης των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα- στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του, στα συναισθήματα που αποτυπώνονται στο πρόσωπό του, στο γεγονός ότι είναι από τα σπάνια αγάλματα, στα οποία διασώζονται τα μάτια, από ημιπολύτιμο λίθο και γυαλί, στοιχεία που κάνουν τον Ηνίοχο πιο διάσημο από τα αφιερώματα στον Απόλλωνα των Δελφών. Όπως δήλωσε η Υπουργός, «πολλούς αιώνες μετά, ο Ηνίοχος γίνεται πρεσβευτής της φιλίας μεταξύ της Ελλάδας και του Κατάρ. Δεν μπορώ να σκεφτώ ένα καλύτερο σημείο για την έκθεση του αντιγράφου του Ηνιόχου, από τον προηγμένης τεχνολογίας σταθμό του Μετρό στο αεροδρόμιο της Ντόχα. Το Κατάρ προχωρά με ταχύτητα προς το μέλλον, δείχνοντας παράλληλα, σεβασμό και τιμή στην πολιτιστική του κληρονομιά. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το πνεύμα σε μία κίνηση συμβολισμού επιλέξαμε να προσφέρουμε το άγαλμα του Ηνιόχου στον λαό του Κατάρ, σε μια εποχή που σηματοδοτεί την ενίσχυση και την ενδυνάμωση των σχέσεων των δύο χωρών, όχι μόνον στο πεδίο του πολιτισμού και του αθλητισμού, αλλά και γενικότερα».
Στη συνέχεια, ο κ. Ahmad Al-Namla ξενάγησε τη Λίνα Μενδώνη στο νέο Εθνικό Μουσείο του Κατάρ, το οποίο παρουσιάζει την ιστορία της χώρας από την προϊστορική εποχή μέχρι σήμερα. Το Μουσείο, έργο του Γάλλου αρχιτέκτονα Jean Nouvel, εμπνέεται από τους κρυστάλλους της ερήμου και εκθέτει την ιστορία της χώρας, τόσο με έργα τέχνης και μνημεία, όσο και με πολυμέσα.
Στον ίδιο χώρο, ο Διευθυντής του Μουσείου Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλητισμού, Abdulla Yousuf Al Mulla, παρουσίασε στην Υπουργό τη διάρθρωση του μουσείου, το οποίο πρόκειται να εγκαινιαστεί τους επόμενους μήνες. Το μουσείο, το μεγαλύτερο στο είδος του στον κόσμο, παρουσιάζει την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων από την Αρχαιότητα έως και τη σύγχρονη αναβίωσή τους, μέχρι σήμερα, ενώ δίνει έμφαση στον αθλητισμό για όλους, μέσα από έξι διαφορετικά αθλητικά «περιβάλλοντα». Οπως ανέφεραν στις συνομιλίες τους η Λίνα Μενδώνη και ο Διευθυντής του Μουσείου τα περιθώρια συνεργασίας των δύο χωρών είναι εξαιρετικά μεγάλα.
Χθες, η Λίνα Μενδώνη συναντήθηκε και με τον Διευθυντή του Πολιτιστικού Κέντρου «Katara Village», Δρ Khalid bin Ibrahim Al-Sulaiti, με τον οποίο συζήτησε τη χάραξη μιας πολυετούς στρατηγικής για συστηματική και έντονη προβολή της ελληνικής λαϊκής τέχνης, αλλά και την παρουσία της σύγχρονης πολιτιστικής δημιουργίας στο Κέντρο. Το «Katara Village», είναι ένα πολυδιάστατο περιβάλλον πολιτισμού και ψυχαγωγίας, το μεγαλύτερο στο Κατάρ, στο οποίο διοργανώνονται εκθέσεις, προβολές, συναυλίες και θεατρικές παραστάσεις. Κεντρικό σημείο του είναι το ανοιχτό αμφιθέατρο 5.000 θέσεων.
Η Λίνα Μενδώνη επισκέφθηκε επίσης το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης, έργο του διάσημου αρχιτέκτονα I.M. Pei, το οποίο φιλοξενεί μια μοναδική σε αριθμό εκθεμάτων και σπουδαιότητα έκθεση. Σημειώνεται ότι στο μουσείο εργάζονται Έλληνες συντηρητές. Ειδική αναφορά έγινε στην υφιστάμενη συνεργασία του Μουσείου Ισλαμικής Τέχνης με την Ισλαμική Συλλογή του Μουσείου Μπενάκη, καθώς και η προοπτική συνδιοργάνωσης εκθέσεων κοινού ενδιαφέροντος.