Δοκιμές σε εργαστήρια της NASA είχαν δημιουργήσει ελπίδες πως το αποκαλούμενο EmDrive, μια επαναστατική μορφή διαστημικής προώθησης, θα μπορούσε να «ξεκλειδώσει» το διάστημα, επιτρέποντας μεγάλα ταξίδια- ωστόσο τα αποτελέσματα μιας σειράς δοκιμών και αναλύσεων σε τρεις παραλλαγές του από φυσικούς του TU Dresden στη Γερμανία «σκότωσαν» τον φιλόδοξο αυτό κινητήρα, δίνοντας τέλος στις σχετικές φιλοδοξίες.
Δοκιμές σε εργαστήρια της NASA είχαν δημιουργήσει ελπίδες πως το αποκαλούμενο EmDrive, μια επαναστατική μορφή διαστημικής προώθησης, θα μπορούσε να «ξεκλειδώσει» το διάστημα, επιτρέποντας μεγάλα ταξίδια- ωστόσο τα αποτελέσματα μιας σειράς δοκιμών και αναλύσεων σε τρεις παραλλαγές του από φυσικούς του TU Dresden στη Γερμανία «σκότωσαν» τον φιλόδοξο αυτό κινητήρα, δίνοντας τέλος στις σχετικές φιλοδοξίες.
Μιλώντας στο GreWi, ο καθηγητής Μάρτιν Ταζμάρ, επικεφαλής των σχετικών ερευνών, εξήγησε τα ευρήματα των ερευνών αυτών. Όπως διαπιστώθηκε, το EmDrive δεν παράγει τελικά την ώθηση που είχε παρατηρηθεί από άλλες ερευνητικές ομάδες, όπως το Eagleworks της NASA και άλλοι. Επίσης, βρέθηκε ότι οι δυνάμεις που παρατηρήθηκαν μπορούν να εξηγηθούν από εξωτερικά αίτια.
«Διαπιστώσαμε πως ο λόγος της “ώθησης” ήταν μια θερμική επίδραση. Για τις δοκιμές μας χρησιμοποιήσαμε τη διαρρύθμιση EmDrive της NASA...επειδή είναι καλύτερα καταγεγραμμένη και τα αποτελέσματά της δημοσιεύτηκαν στο Journal of Propulsion and Power».
«Με τη βοήθεια μιας νέας δομής μέτρησης και διαφορετικών σημείων ανάρτησης της ίδιας μηχανής, ήμασταν σε θέση να αναπαράγουμε δυνάμεις ώθησης παρόμοιες με αυτές που μετρήθηκαν από την ομάδα της NASA, μα και να τις κάνουμε να εξαφανιστούν μέσω των σημείων ανάρτησης. Όταν μπαίνει ενέργεια στο EmDrive, ο κινητήρας θερμαίνεται. Αυτό επίσης κάνει τα στοιχεία πρόσδεσης να στρεβλώνονται, κάνοντας την κλίμακα να κινείται σε έναν νέο σημείο μηδέν. Ήμασταν σε θέση να το αποτρέψουμε αυτό σε μια βελτιωμένη δομή. Οι μετρήσεις μας διαψεύδουν όλους τους ισχυρισμούς περί EmDrive κατά τουλάχιστον τρεις τάξεις μεγέθους» πρόσθεσε.
Τα ευρήματα ήταν ανάλογα και σε άλλες διαρρυθμίσεις, όπως το LemDrive και το Mach-Effect-Thruster.
To EmDrive θεωρητικά λειτουργεί παγιδεύοντας μικροκύματα σε έναν θάλαμο όπου οι αναπηδήσεις τους παράγουν ώθηση. Ο θάλαμος αυτός είναι κλειστός, κάτι που σημαίνει πως, από έξω, φαίνεται σαν να κινείται χωρίς την εισροή καυσίμου ή κάποια εξαγωγή. Η συσσώρευση αυτών των δυνάμεων υποτίθεται πως κάνει το EmDrive εφικτό- κάτι που ακούγεται απλό, μα στην πράξη αμφισβητεί αυτά που γνωρίζουμε σήμερα για τη Φυσική, καθώς δεν μπαίνει ούτε βγαίνει ενέργεια.
Όπως αναφέρει το Popular Mechanics, η DARPA του αμερικανικού Πενταγώνου είχε αρχίσει να εργάζεται πάνω στο EmDrive από το 2018, ωστόσο τα νέα αυτά ευρήματα μάλλον «σκοτώνουν» (προς το παρόν, τουλάχιστον), τη φιλόδοξη αυτή ιδέα. Παρόλα αυτά, τμήματα των σχετικών ερευνών και τεχνολογίας θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για άλλους σκοπούς.