Πρόστιμα ύψους 371.200€ και κύρωση αναστολής λειτουργίας δεκαπέντε (15) ημερών σε μία (1) επιχείρηση, επιβλήθηκαν συνολικά από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες (ΕΛ.ΑΣ., Λιμενικό Σώμα, ΕΑΔ, ΔΙ.Μ.Ε.Α.,Σ.ΕΠ.Ε., Περιφέρειες και Δημοτική Αστυνομία), τη Δευτέρα 29.03.2021 σε συνολικά 75.954 ελέγχους που κατέγραψαν 1.153 περιπτώσεις παραβίασης των μέτρων επιδημιολογικού συναγερμού. Η Ελληνική Αστυνομία επιφορτίστηκε με τον κύριο όγκο των ελέγχων (65.399).
Πρόστιμα ύψους 371.200€ και κύρωση αναστολής λειτουργίας δεκαπέντε (15) ημερών σε μία (1) επιχείρηση, επιβλήθηκαν συνολικά από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες (ΕΛ.ΑΣ., Λιμενικό Σώμα, ΕΑΔ, ΔΙ.Μ.Ε.Α.,Σ.ΕΠ.Ε., Περιφέρειες και Δημοτική Αστυνομία), τη Δευτέρα 29.03.2021 σε συνολικά 75.954 ελέγχους που κατέγραψαν 1.153 περιπτώσεις παραβίασης των μέτρων επιδημιολογικού συναγερμού. Η Ελληνική Αστυνομία επιφορτίστηκε με τον κύριο όγκο των ελέγχων (65.399).
Α. Κυριότερες παραβάσεις:
1. Μη χρήση μάσκας
2. Μη νόμιμη μετακίνηση
3. Μη τήρηση της αναστολής λειτουργίας/ειδικών κανόνων λειτουργίας του κλάδου
4. Διοργάνωση και συμμετοχή σε ιδιωτικές συναθροίσεις
Β. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις:
1. Η ΕΛ.ΑΣ προχώρησε σε εννέα (9) συλλήψεις για παραβιάσεις σχετικά με τους ειδικούς όρους λειτουργίας των επιχειρήσεων και τη διοργάνωση ιδιωτικών συναθροίσεων.
2. Βεβαιώθηκαν από την ΕΛ.ΑΣ τρείς (3) παραβιάσεις για μη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας PLF (Passenger Locator Form) από ταξιδιώτες.
3. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο ύψους 3.000€ σε έναν (1) ιδιοκτήτη καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
4. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο ύψους 300€ σε ένα (1) κατάστημα για μη ανάρτηση με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο του μέγιστου αριθμού καταναλωτών που επιτρέπονται εντός του καταστήματος, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.
5. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο ύψους 3.000€ σε έναν (1) διοργανωτή κοινωνικής συνάθροισης, στην Περιφέρεια Αττικής.
6. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο ύψους 3.000€ και δεκαπέντε (15) ημέρες αναστολή λειτουργίας σε έναν (1) ιδιοκτήτη καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος για εξυπηρέτηση πελατών εντός του καταστήματος, επίσης επιβλήθηκαν δύο (2) πρόστιμα των 300€ (συνολικά 600€) στους πελάτες του καταστήματος για μη τήρηση των υγειονομικών μέτρων στην Περιφέρεια Ηπείρου.
7. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο ύψους 5.000€ σε έναν (1) ιδιοκτήτη καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, γιατί λειτουργούσε το εν λόγω κατάστημα έχοντας δύο υπαλλήλους και εξυπηρετώντας τρεις πελάτες παραβιάζοντας την αναστολή λειτουργίας του κλάδου, επιπλέον στους υπαλλήλους και στους πελάτες επιβλήθηκε το πρόστιμο των 300€ έκαστο, για παραβίαση του περιορισμού μετακίνησης, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
8. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 15.000€ σε τρία (3) φυσικά πρόσωπα που παραβίασαν την υποχρέωση για κατ΄οίκον περιορισμό (καραντίνα), στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
9. Το Λιμενικό επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 1.500€ σε φυσικά πρόσωπα για μη χρήση μάσκας και μη νόμιμη μετακίνηση, σε ολόκληρη την Επικράτεια.
10. Η Δημοτική Αστυνομία Αθηνών επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 900€ σε φυσικά πρόσωπα για μη χρήση μάσκας και μη νόμιμη μετακίνηση.
11. Η ΔΙ.Μ.Ε.Α. επέβαλε πρόστιμο ύψους 300€ σε ένα (1) κατάστημα για μη ανάρτηση με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο του μέγιστου αριθμού καταναλωτών που επιτρέπονται εντός του καταστήματος, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
12. Η ΔΙ.Μ.Ε.Α. επέβαλε πρόστιμο ύψους 5.000€ σε μια (1) εμπορική εταιρεία για μη τήρηση της αναστολής λειτουργίας και λιανικής πώλησης, στην Περιφέρεια Αττικής.
13. Η ΕΑΔ επέβαλε πρόστιμο ύψους 300€ σε super market για μη ανάρτηση με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο του μέγιστου αριθμού καταναλωτών που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του καταστήματος, στον Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.
Γ. Τετραψήφιο 1520:
Το 1520 δέχτηκε συνολικά χίλιες διακόσιες είκοσι επτά (1.227) κλήσεις, που αφορούσαν α) σε ερωτήματα σχετικά με τα μέτρα και β) καταγγελίες για μη τήρηση των μέτρων, οι οποίες διαβιβάστηκαν στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες.
Δ. Επιχειρησιακός προγραμματισμός:
Το πρόγραμμα των ελέγχων έχει αναθεωρηθεί βάσει των μέτρων που ισχύουν για κάθε περιοχή ανάλογα με το επίπεδο επιδημιολογικής επιβάρυνσής της, δίνοντας έμφαση στις περιοχές αυξημένου επιδημιολογικού φορτίου, μεταξύ των οποίων και η περιοχή της Αττικής, για τις δραστηριότητες, τους φορείς και τις οντότητες που εμπίπτουν στο περιβάλλον του ελέγχου.