Στο τρίτο στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας περνά το MyConsulLive.gov.gr, η πλατφόρμα εξυπηρέτησης πολιτών στα προξενεία χωρίς φυσική παρουσία, μέσω βιντεοκλήσης. Η λειτουργία της πλατφόρμας επεκτείνεται.
Στο τρίτο στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας περνά το MyConsulLive.gov.gr, η πλατφόρμα εξυπηρέτησης πολιτών στα προξενεία χωρίς φυσική παρουσία, μέσω βιντεοκλήσης.
Συγκεκριμένα, η λειτουργία της πλατφόρμας επεκτείνεται, καθώς εντάσσονται σε αυτή και:
Οι Αρχές αυτές έρχονται να προστεθούν στο προξενικό γραφείο της πρεσβείας Λονδίνου και στα γενικά προξενεία Νέας Υόρκης, Τορόντο, Βοστώνης, Κωνσταντινούπολης, Ντύσσελντορφ και το προξενείο Πέρθης, όπου η πλατφόρμα βρίσκεται ήδη σε δοκιμαστική λειτουργία. Σταδιακά το MyConsulLive πρόκειται να επεκταθεί στο σύνολο των προξενικών Αρχών.
Μέσω του «MyConsulLive» δίνεται η δυνατότητα στους Έλληνες κατοίκους εξωτερικού να διεκπεραιώνουν διοικητικές πράξεις χωρίς φυσική παρουσία στο προξενείο, μέσω προγραμματισμένης βιντεοκλήσης με τον αρμόδιο προξενικό υπάλληλο. Ειδικότερα, οι υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της πλατφόρμας είναι:
Η υπηρεσία παρέχεται μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών». Η ταυτοποίηση του ενδιαφερομένου γίνεται με τη χρήση κωδικών Taxisnet για την επιβεβαίωση των στοιχείων, ενώ κατά τη διάρκεια της βιντεοκλήσης η ταυτοπροσωπία θα διαπιστώνεται με την επίδειξη δημοσίου εγγράφου (ταυτότητα, διαβατήριο κλπ).
Το MyConsulLive.gov.gr ξεκίνησε την πιλοτική λειτουργία του τον Δεκέμβριο 2020. Υλοποιήθηκε με τη συνεργασία των υπουργών Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, ενώ ο σχεδιασμός έγινε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στα πρότυπα των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ και η ΑΑΔΕ.
Το MyConsulLive.gov.gr είναι ένα από τα εργαλεία που διευκολύνουν την ψηφιοποίηση, την απλοποίηση κι επιτάχυνση των διαδικασιών που αφορούν τις συναλλαγές των Ελλήνων του εξωτερικού με τις προξενικές Αρχές. Σε αυτό το πλαίσιο λειτουργεί πιλοτικά και ο Ψηφιακός Βοηθός Εικονικής Υποβοήθησης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης (Chatbot) στο προξενικό Γραφείο της πρεσβείας Λονδίνου και στο γενικό προξενείο Νέας Υόρκης, με προοπτική σταδιακής επέκτασης στο σύνολο των προξενικών Αρχών.