Στην προσπάθειά της για δημιουργία μιας κοινωνίας χωρίς ατυχήματα και ακολουθώντας το πνεύμα του παγκόσμιου συνθήματος της εταιρείας για την ασφάλεια, “Safety for Everyone”, η Honda υπήρξε από καιρό στην πρώτη γραμμή της έρευνας και ανάπτυξης τεχνολογιών ασφάλειας. Η έλευση του Legend -στην Ιαπωνία- που εξοπλίζεται με το Honda SENSING Elite αντιπροσωπεύει το επόμενο βήμα προόδου στον τομέα της προηγμένης τεχνολογίας που σχετίζεται με την ασφάλεια.
Στην προσπάθειά της για δημιουργία μιας κοινωνίας χωρίς ατυχήματα και ακολουθώντας το πνεύμα του παγκόσμιου συνθήματος της εταιρείας για την ασφάλεια, “Safety for Everyone”, η Honda υπήρξε από καιρό στην πρώτη γραμμή της έρευνας και ανάπτυξης τεχνολογιών ασφάλειας. Η έλευση του Legend -στην Ιαπωνία- που εξοπλίζεται με το Honda SENSING Elite αντιπροσωπεύει το επόμενο βήμα προόδου στον τομέα της προηγμένης τεχνολογίας που σχετίζεται με την ασφάλεια.
Το Honda SENSING Elite βασίζεται στη λειτουργικότητα του Honda SENSING, το οποίο είναι στάνταρ σε όλη την Ευρωπαϊκή γκάμα αυτοκινήτων της Honda. Μία τεχνολογία του συστήματος είναι η λειτουργία “Traffic Jam Pilot”, που πληροί τις προϋποθέσεις για αυτοματοποιημένη οδήγηση Επιπέδου 3 (αυτοματοποιημένη οδήγηση υπό όρους σε περιορισμένη περιοχή), για την οποία η Honda έχει λάβει την απαιτούμενη έγκριση από το Ιαπωνικό Υπουργείο Χωροταξίας, Υποδομών , Μεταφορών και Τουρισμού (MLIT). Η τεχνολογία Traffic Jam Pilot επιτρέπει στο αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης να καθοδηγεί το όχημα υπό ορισμένες συνθήκες, αντί για τον οδηγό, όπως στην περίπτωση που το όχημα βρίσκεται σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης σε αυτοκινητόδρομο.
Για τον έλεγχο του οχήματος, το σύστημα προσδιορίζει τη θέση του όπως και τις οδικές συνθήκες χρησιμοποιώντας δεδομένα από τους τρισδιάστατους χάρτες υψηλής ευκρίνειας και το παγκόσμιο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης (GNSS), αναγνωρίζοντας περιμετρικά σε γωνία 360 μοιρών το περιβάλλον γύρω από το όχημα με τη βοήθεια εξωτερικών αισθητήρων. Ταυτόχρονα, το σύστημα παρακολουθεί την κατάσταση του οδηγού χρησιμοποιώντας την κάμερα παρακολούθησης που είναι τοποθετημένη μέσα στο όχημα. Βασισμένη σε αυτή την ευρεία γκάμα πληροφοριών, η κύρια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) προβαίνει στις σωστές διαγνώσεις, προβλέψεις και αποφάσεις και εφαρμόζει έναν έλεγχο υψηλού επιπέδου στην επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τη διεύθυνση του οχήματος για να βοηθήσει τον οδηγό να επιτύχει ομαλή οδήγηση υψηλής ποιότητας.
Δίνοντας την υψηλότερη προτεραιότητα στους τομείς της ασφάλειας και της αξιοπιστίας, για την ανάπτυξη του συστήματος χρησιμοποιήθηκαν προσομοιώσεις στις οποίες περιλαμβάνονταν συνολικά περίπου 10 εκατομμύρια σενάρια και μοτίβα πιθανών καταστάσεων στον πραγματικό κόσμο, ενώ πραγματοποιήθηκαν αρκετές δοκιμές με την οδήγηση δοκιμαστικών οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους για συνολικά περίπου 1,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Επιπλέον, το σύστημα ενσωματώνει στοιχεία στο σχεδιασμό του για να διασφαλίσει την ασφάλεια και την αξιοπιστία σε περίπτωση προβλήματος με οποιαδήποτε από τα επιμέρους τμήματά του. Σημαντικό: H Διεπαφή Ανθρώπου-Μηχανής (Human-Machine Interface - HMI) επιτρέπει στον οδηγό να αναγνωρίζει στιγμιαία την κατάσταση λειτουργίας του συστήματος, την οδηγική κατάσταση και τις αιτήσεις για παράδοση σε αυτόν του ελέγχου του οχήματος, οι οποίες εκδίδονται από το σύστημα. Οι ενδεικτικές λυχνίες του συστήματος Honda SENSING Elite είναι τοποθετημένες στο τιμόνι, στο πάνω μέρος της οθόνης του συστήματος πλοήγησης και στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Όταν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία Hands-off, η ενδεικτική λυχνία στο τιμόνι ανάβει και όταν ενεργοποιείται το Traffic Jam Pilot και άλλες ενδεικτικές λυχνίες ανάβουν επίσης με μπλε φως. Όταν το σύστημα ζητά την παράδοση του ελέγχου του οχήματος στον οδηγό, όλες οι ενδεικτικές λυχνίες αλλάζουν το χρώμα τους σε πορτοκαλί και αναβοσβήνουν ώστε να στείλουν ένα κατανοητό μήνυμα στον οδηγό. Η μεγάλη full-LCD οθόνη των 12,3 ιντσών εμφανίζει επίσης την κατάσταση λειτουργίας του συστήματος, την οδηγική κατάσταση και τα αιτήματα παράδοσης του ελέγχου στον οδηγό με απλό αλλά εκφραστικό τρόπο.