Στην ανθολογία των ανέκδοτων για τις διαφορετικές οικονομικές αντιλήψεις, χαρακτηριστικό είναι αυτό με τη λάμπα και το πόσοι χρειάζονται για να την αλλάξουν, γράφει η Κατερίνα Τζωρτζινάκη.
Από την έντυπη έκδοση
Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη
[email protected]
Στην ανθολογία των ανέκδοτων για τις διαφορετικές οικονομικές αντιλήψεις, χαρακτηριστικό είναι αυτό με τη λάμπα και το πόσοι χρειάζονται για να την αλλάξουν.
Εάν είναι νεοκλασικοί, η απάντηση είναι οκτώ. Ένας για να τη βιδώσει και εφτά για να κρατούν τα άλλα δεδομένα αμετάβλητα.
Εάν είναι νεοφιλελεύθεροι, τότε εξαρτάται από το μισθό.
Εάν είναι κεϊνσιανοί, χρειάζονται όλοι, γιατί μόνο τότε μπορούν να δημιουργηθούν θέσεις απασχόλησης.
Εάν είναι μονεταριστές, κανείς. Εάν ο λαμπτήρας χρειαζόταν αλλαγή, τότε η αγορά θα την είχε κάνει από μόνη της.
Εάν ανήκουν στην κεντρική τράπεζα, ένας, αυτός που κρατά τη λάμπα και όλη η Γη γυρίζει γύρω του.
Εάν είναι μαρξιστές, κανείς, καθώς η λάμπα εμπεριέχει το σπόρο της αλλαγής.
Εάν είναι ακαδημαϊκοί, δύο. Ο ένας για να υποθέσει την ύπαρξη του λαμπτήρα και ο άλλος για να τον αλλάξει.
Πουθενά τρεις+; Στο ελληνικό ανέκδοτο.
Η «λάμπα» είναι το δέντρο και εμπλέκονται τρεις στο κλάδεμα όσων έγιναν αιτία για να βυθιστούν χιλιάδες νοικοκυριά στο σκοτάδι.
Κάπως έτσι, αν το δέντρο βρίσκεται εντός οικισμού την ευθύνη έχει ο Δήμος, εκτός αναλαμβάνει το δασαρχείο, όταν, όμως, υπάρχει καλώδιο χαμηλής τάσης σε απόσταση από τα κλαδιά μικρότερη του 1,50 μέτρου θα πρέπει αρμόδιο συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ να επιβλέπει τις εργασίες αποψίλωσης.
Από κει και πέρα έχουμε υποπερίπτωση της υποπερίπτωσης. Αν έχουμε δέντρο που λόγω κλίσης βρίσκεται στα διοικητικά όρια δύο Δήμων ή ακόμη χειρότερα στα όρια δύο Δήμων-Όρια Περιφερειακής ενότητας και Ιδιοκτησίας, αν βρίσκεται καλώδιο μέσης τάσης σε απόσταση μικρότερη των 4,50 μέτρων από οποιοδήποτε κλαδί του δέντρου, αν η ρίζα του δέντρου βρίσκεται στο πεζοδρόμιο, αλλά τα κλαδιά απλώνονται εντός ιδιοκτησίας, αν δεν αρκεί το κλάδεμα, αλλά είναι αναγκαία η πλήρης κοπή και πόσες εγκρίσεις από πόσες υπηρεσίες θα χρειαστεί.
Χρειάζεται άλλη περιγραφή; Τα δέντρα έχουν ευθύνη για την κοπή. Είναι και ο Ψαθάς εκεί. Κόβει, ράβει την πλοκή.