Πολιτική
Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου 2021 14:35

ΥΠΑΙΘ σε ΣΥΡΙΖΑ: Από τον Όργουελ... στην επιτάχυνση των διαδικασιών τηλεκπαίδευσης

Απάντηση στην ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τον εξοπλισμό των σχολείων με φορητές συσκευές, εξέδωσε το γραφείο τύπου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. 

Απάντηση στην ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τον εξοπλισμό των σχολείων με φορητές συσκευές, εξέδωσε το γραφείο τύπου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνει το ΥΠΑΙΘ,  επιμένει διαστρεβλώνοντας την πραγματική εικόνα, να προσπαθεί να ακυρώσει τις ουσιαστικές προσπάθειες ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας για απρόσκοπτη συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας, παρά τις πρωτόγνωρες αντιξοότητες που προκαλεί η πανδημία. 

Δήθεν «ξεχνά», υπογραμμίζει το ΥΠΑΙΘ,  ή παραβλέπει ότι:

- τον Ιούλιο του 2019 ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε στην Κυβέρνηση σχολεία με μόλις 4.500 φορητές συσκευές, ενώ το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει εξασφαλίσει συσκευές που παραδίδονται σε σχολικές μονάδες ολόκληρης της χώρας (έχουν ήδη παραδοθεί, αρχής γενομένης από πέρυσι τον Απρίλιο, ενδεικτικά, σχεδόν 30.000 τάμπλετς και λάπτοπς σε όλες τις Περιφερειακές ενότητες της χώρας, επιπλέον σχεδόν 8.000 σε Ήπειρο, Νότιο Αιγαίο, Δυτική Αθήνα, Ανατολική Αττική, σχεδόν άλλες 8.000 σε Δυτική Ελλάδα, Ιόνια Νησιά, Πελοπόννησο, Δυτική Αττική κ.ά.),

- η τηλεκπαίδευση υλοποιείται καθολικά. Επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν εγγεγραμμένοι στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο μόλις 81.500 μαθητές. Τώρα είναι το σύνολο της μαθητικής κοινότητας που ανέρχεται σε 1,4 εκατομμύρια μαθητές. Για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μας, όταν όλες οι σχολικές μονάδες έκλεισαν εξ αιτίας της πανδημίας το Νοέμβριο, πραγματοποίησε καθημερινά τηλεκπαίδευση το σύνολο της σχολικής κοινότητας που αγγίζει τα 1,6 εκατομμύρια μέλη. Το σύνολο των εκπαιδευτικών έχει εγγραφεί και υλοποιούνταν καθημερινά πάνω από 39.000 ταυτόχρονες συνεδρίες στα Γυμνάσια και τα Λύκεια και πάνω από 54.000 ταυτόχρονες συνεδρίες στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά,

- ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί πλέον κεκτημένο της εκπαιδευτικής κοινότητας, οι, δε, εκπαιδευτικοί υποστηρίζονται, με προγράμματα επιμόρφωσης όπως:

  • ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCS) για την ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση, 
  • ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, οι οποίες εντάσσονται στο στρατηγικό πλαίσιο των επιμορφώσεων (160.000 εκπαιδευτικοί, με προϋπολογισμό 2 εκατ. € μέσω ΕΣΠΑ),
  • εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Ψηφιακά - Διδάσκουμε Ψηφιακά» που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, 
  • σεμινάρια για παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0, της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των κινητών συσκευών για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία μαθημάτων,
  • επιπλέον, και για την περαιτέρω ενίσχυση των εκπαιδευτικών, εκπονήθηκε Οδηγός για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως, όπου αποτυπώνονται συνοπτικά οι βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθούνται για την αποδοτικότερη εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και είναι διαθέσιμο για όλους.

- εξασφαλίσαμε από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά και δυνατότητα σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις με τηλέφωνο, σταθερό ή κινητό, χωρίς χρέωση,

- προχωρά πρόγραμμα ύψους 112 εκατ. ευρώ, μέσω του οποίου εξασφαλίζεται επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ για κάθε μαθητή, σπουδαστή και φοιτητή, που εμπίπτει σε συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop), προκειμένου να οικοδομήσουμε στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης COVID-19 και στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού μας για τον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την ενδυνάμωση των ευάλωτων συμπολιτών μας.

Είναι τουλάχιστον υποκριτικό, συμπληρώνει το ΥΠΑΙΘ,  να «κουνούν το δάχτυλο» για την ταχύτερη εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αυτοί που έλεγαν την τηλεκπαίδευση επικίνδυνη, ολοκληρωτικής έμπνευσης, ότι βάζει το «Μεγάλο Αδελφό» στα σπίτια, ότι αποτελεί σκηνικό από τον Όργουελ. 

Αυτοί, τονίζει το ΥΠΑΙΘ,  που εκφράζουν την πιο ακραία συντηρητική, οπισθοδρομική φωνή, που αντιτίθενται σε κάθε ψηφιοποίηση, που πολέμησαν λυσσαλέα ακόμη και την ηλεκτρονική διεξαγωγή των εκλογών, εν μέσω πανδημίας, για την ανάδειξη αιρετών στα συμβούλια εκπαιδευτικών, πρακτική που σήμερα αναπαράγεται και από άλλα σωματεία δημοσίου. 

«Αυτοί που, αν ήταν στο χέρι τους, θα άφηναν τα παιδιά μας καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας στο σκοτάδι», καταλήγει στην ανακοίνωσή του το ΥΠΑΙΘ.