Mag
Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου 2021 08:00

Ξενοδοχείο με καμαριέρες και γκρουμ ρομπότ

Το προσωπικό του Hotel Sky στην περιοχή Σάντον του Γιοχάνεσμπουργκ ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα για τον Covid-19, φορώντας μάσκες και κρατώντας αποστάσεις από τους επισκέπτες. Αυτό δεν ισχύει για τους Lexi, Micah και Ariel που αποτελούν εξαίρεση. Οι συγκερκιμένοι υπάλληλοι δεν μπορούν να μεταδώσουν τον ιό για τον απλό λόγο ότι είναι ρομπότ.

Το προσωπικό του Hotel Sky στην περιοχή Σάντον του Γιοχάνεσμπουργκ ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα για τον Covid-19, φορώντας μάσκες και κρατώντας αποστάσεις από τους επισκέπτες. Αυτό δεν ισχύει για τους Lexi, Micah και Ariel που αποτελούν εξαίρεση. Οι συγκερκιμένοι υπάλληλοι δεν μπορούν να μεταδώσουν τον ιό για τον απλό λόγο ότι είναι ρομπότ.

Η χρήση ρομπότ στα ξενοδοχεία δεν είναι κάτι καινούργιο - τα ιαπωνικά ξενοδοχεία τα χρησιμοποιούν από το 2015 στο Henn'na του Τόκιο, ή αλλιώς «Strange» (παράξενο) το ξενοδοχείο έγινε το πρώτο που στελεχώθηκε πλήρως από μηχανήματα.

Από τότε που εμφανίστηκε η πανδημία αρκετά ξενοδοχεία στο Τόκιο έχουν καταφύγει σε αυτή τη λύση.

Ωστόσο, το Hotel Sky, το οποίο ξεκίνησε φέτος, είναι το πρώτο στην Αφρική που χρησιμοποιεί υπαλλήλους ρομπότ, κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει αναταραχή σε μια χώρα που έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας (30,8%) στον κόσμο.

«Δεν θα αντικαταστήσει ποτέ τους ανθρώπους, αλλά σαφώς θα αλλάξει τις συνθήκες», δήλωσε στο Reuters ο Πολ Κίλι, διευθύνων σύμβουλος του Hotel Sky.

«Νομίζω ότι είναι η τάση του μέλλοντος», είπε, προσθέτοντας ότι σχεδίαζαν να ανοίξουν ένα ακόμη στο Κέιπ Τάουν τον επόμενο μήνα.

Οι Lexi, Micah και Ariel προσφέρουν υπηρεσίες δωματίου, παρέχουν ταξιδιωτικές πληροφορίες και μπορούν να μεταφέρουν έως και 300 κιλά αποσκευών από το λόμπι στο δωμάτιο.

Εάν το ξενοδοχείο δεχθεί έναν επισκέπτη με συμπτώματα Covid-19, μπορούν να αξιοποιηθούν τα ρομπότ ως προφύλαξη.

Διαφορετικά, «οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν εάν θέλουν μέλη του προσωπικού ή να κάνουν χρήση της αυτοεξυπηρέτησης μέσω ρομπότ, που ελέγχονται από το τηλέφωνό τους», δήλωσε ο Χέρμαν Μπριτς, γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου.

Ο Στιβ Πίντο, διευθύνων σύμβουλος της CTRL Robotics, ο οποίος προμηθεύει τα ανδροειδή, είπε ότι θα μπορούσαν επίσης να «σαρώσουν» τις εκφράσεις του προσώπου των πελατών για να προσδιορίσουν πόσο ικανοποιημένοι ήταν.

«Βοηθά τη διοίκηση να κατανοήσει πώς οι πελάτες βιώνουν τις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου», είπε, αφού έβαλε ένα ρομπότ ζωγραφισμένο με ένα έντονο πορτοκαλί χρώμα σε λευκό μοτίβο για να τραβήξει μια σέλφι.

«Νομίζω ότι ο κόσμος κινείται προς αυτόν τον ψηφιακό χώρο, αλλά δεν έχουμε ακόμη συνηθίσει», δήλωσε ο πελάτης του ξενοδοχείου Ernest Mulenga. «Η  ανθρώπινη επαφή εξακολουθεί να είναι κάτι που προτιμώ».

naftemporikigr με πληροφορίες Reuters