Τεχνολογία-Επιστήμη
Τρίτη, 16 Φεβρουαρίου 2021 20:56

Ηλεκτρικά τάνκερ στην Ιαπωνία

Ηλεκτροκίνητα ταχύπλοα ή ακόμα και φέρι-μποτ υπάρχουν ήδη, μα ένα μεγαλύτερο πλοίο που κινείται με μπαταρίες αναμένεται να τεθεί σύντομα σε υπηρεσία: Το 62 μέτρων e5 tanker προορίζεται για παράδοση συμβατικών καυσίμων σε άλλα σκάφη και αναπτύσσεται στο πλαίσιο του ιαπωνικού e% Project- μιας κοινοπραξίας εταιρειών του χώρου της ναυτιλίας και της ναυτικής τεχνολογίας.

Ηλεκτροκίνητα ταχύπλοα ή ακόμα και φέρι-μποτ υπάρχουν ήδη, μα ένα μεγαλύτερο πλοίο που κινείται με μπαταρίες αναμένεται να τεθεί σύντομα σε υπηρεσία: Το 62 μέτρων e5 tanker προορίζεται για παράδοση συμβατικών καυσίμων σε άλλα σκάφη και αναπτύσσεται στο πλαίσιο του ιαπωνικού e% Project- μιας κοινοπραξίας εταιρειών του χώρου της ναυτιλίας και της ναυτικής τεχνολογίας.

Η Asahi Tanker έχει ήδη πραγματοποιήσει παραγγελία για τα πρώτα δύο τάνκερ του τύπου, που θα χρησιμοποιούνται για παραδόσεις καυσίμων στον κόλπο του Τόκιο. Η Kawasaki Heavy Industries σχεδιάζει το σύστημα προώθησης.

Όπως αναφέρει το New Atlas, το καθένα από τα δύο σκάφη των 453 τόνων θα έχει δύο συστήματα μπαταριών ιόντων λιθίου 1.740-kWh Orca ESS της Corvus Energy- 3.480 kWh μαζί. Αυτά θα παρέχουν ισχύ για δύο κινητήρες, για ταχύτητα πλεύσης περίπου 10 κόμβων (19 χλμ/ ώρα). Το e5 δεν θα παράγει ρύπους, ενώ θεωρείται πως οι ηλεκτρικοί του κινητήρες θα παράγουν λιγότερες δονήσεις και θόρυβο από τους συμβατικούς κινητήρες, καθιστώντας τις συνθήκες στο σκάφος πιο άνετες για το πλήρωμα. Επίσης, σε περίπτωση κάποιας φυσικής καταστροφής, θα μπορεί να παρέχει ηλεκτρισμό σε υπηρεσίες εκτάκτων αναγκών.

Τα δύο τάνκερ ναυπηγούνται ήδη και το πρώτο αναμένεται να τεθεί σε υπηρεσία κάποια στιγμή στο επόμενο έτος, με το δεύτερο να αναμένεται το 2023.

Όπως γράφει το ΙΕΕΕ Spectrum, το ιαπωνικό τάνκερ είναι το πρώτο πρόγραμμα της Corvus για πλήρως ηλεκτροκίνητο φορτηγό σκάφος για χρήση στις ακτές, και η εταιρεία ελπίζει πως αθ ακολουθήσουν εκατοντάδες. «Το βλέπουμε ως προγεφύρωμα για την αγορά παράκτιας ναυτιλίας παγκοσμίως» είπε ο Σον Πουκάλσκι, στέλεχος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι τύποι παράκτιων φορτηγών που είναι παρόμοιοι σε μέγεθος και ενεργειακές απαιτήσεις.