Ανάμικτα συναισθήματα προκαλούν στην αεροπορική αγορά οι νέες προβλέψεις για την αεροπορική κίνηση έως τον Ιούνιο του 2021 που δημοσιοποίησε το Eurocontrol. Σύμφωνα με αυτές, η εναέρια κυκλοφορία, σε όλη την Ευρώπη, μειώθηκε κατά περίπου 64% τον Ιανουάριο του 2021 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019, με την κατάσταση να επιδεινώνεται, γράφει ο Φάνης Ζώης.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Ανάμικτα συναισθήματα προκαλούν στην αεροπορική αγορά οι νέες προβλέψεις για την αεροπορική κίνηση έως τον Ιούνιο του 2021 που δημοσιοποίησε το Eurocontrol. Σύμφωνα με αυτές, η εναέρια κυκλοφορία, σε όλη την Ευρώπη, μειώθηκε κατά περίπου 64% τον Ιανουάριο του 2021 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019, με την κατάσταση να επιδεινώνεται.
Το Eurocontrol εξέτασε δύο σενάρια, το αισιόδοξο και το απαισιόδοξο, τα οποία έχουν να κάνουν με την πορεία του εμβολιασμού και την άρση των περιοριστικών μέτρων. Για παράδειγμα, τον Ιούνιο η πτώση της κίνησης θα ανέλθει στο -55% στο αισιόδοξο σενάριο και στο -70% στο απαισιόδοξο σενάριο, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019. Όπως αναφέρει το Eurocontrol, λόγω της νέας έξαρσης του Covid-19, πολλά κράτη σε ολόκληρη την Ευρώπη επιβάλλουν αυστηρότερους περιορισμούς ταξιδιού, οι οποίοι αποθαρρύνουν τα αεροπορικά ταξίδια, εκτός εάν πρόκειται για απολύτως ουσιώδεις μετακινήσεις. Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ελαχιστοποιείται σε μεγάλο βαθμό και οι αεροπορικές εταιρείες μειώνουν δραματικά τη χωρητικότητά τους.
«Είναι σαφές ότι οι μήνες Φεβρουάριος και Μάρτιος θα είναι εξαιρετικά χαμηλοί σε όλο το δίκτυο. Ακόμη και ο Απρίλιος αναμένεται να έχει πολύ κακή απόδοση, με μόνη εξαίρεση την περίοδο του Πάσχα. Οι πτήσεις στην Ευρώπη πιθανότατα θα είναι περίπου 25% - 30% σε σύγκριση με το 2019. Είναι μια πλήρης καταστροφή για την ευρωπαϊκή αεροπορία, μια βιομηχανία που έχει ήδη γονατίσει», αναφέρει ο γενικός διευθυντής του Eurocontrol, Eamonn Brennan.
«Αυτό που παραμένει ασαφές σήμερα είναι η κατάσταση μετά. Είναι λογικό να αναμένουμε ότι η επιδημιολογική κατάσταση θα βελτιωθεί σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη κατά το δεύτερο τρίμηνο και ότι οι πιο ευάλωτοι πολίτες σε όλη την Ευρώπη θα έχουν εμβολιαστεί (παρά τις καθυστερήσεις). Με τη σειρά του, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στη δυνατότητα πρόσβασης σε περισσότερα αεροπορικά ταξίδια.
Εάν συμβεί αυτό, τότε θα μπορούσαμε να δούμε επίπεδα γύρω στο -55% του 2019 έως τον Ιούνιο. Ωστόσο, είναι επίσης λογικό να αναμένεται ενδεχομένως, ακόμη και αν η επιδημιολογική κατάσταση έχει βελτιωθεί από το 2ο τρίμηνο, πολλά κράτη να επιλέξουν να μη χαλαρώσουν τους εθνικούς τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, οι οποίοι θα περιορίσουν σοβαρά τη ζήτηση και οποιαδήποτε πιθανότητα βελτίωσης των αεροπορικών ταξιδιών μέχρι τη θερινή περίοδο το νωρίτερο. Αν συμβεί αυτό, εξακολουθούμε να εξετάζουμε το -70% μέχρι τον Ιούνιο», συμπλήρωσε ο γενικός διευθυντής του Eurocontrol.Ένα είναι βέβαιο, ότι η περιδίνηση που βρίσκεται η αεροπορική αγορά τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνιο θα συνεχιστεί. Όσο για τη μετά Covid εποχή, η όποια αλλαγή του αεροπορικού «χάρτη» θα έχει ενδιαφέρον!