Απτόητη και αισιόδοξη εμφανίζεται η διαστημική εταιρεία SpaceX μετά τη φλογερή κατάληξη της τελευταίας δοκιμής του Starship της, το οποίο συνετρίβη κατά τη διαδικασία προσγείωσης το βράδυ της Τρίτης (ώρα Ελλάδας).
Απτόητη και αισιόδοξη εμφανίζεται η διαστημική εταιρεία SpaceX μετά τη φλογερή κατάληξη της τελευταίας δοκιμής του Starship της, το οποίο συνετρίβη κατά τη διαδικασία προσγείωσης το βράδυ της Τρίτης (ώρα Ελλάδας).
Όπως τονίζει η εταιρεία, το SN9 ολοκλήρωσε τη δεύτερη δοκιμή πτήσης σε μεγάλο ύψος, εκτοξευόμενο από τις εγκαταστάσεις της στο Κάμερον του Τέξας. Κατά την άνοδό του, πετούσε με τρεις κινητήρες Raptor, ο καθένας εκ των οποίων έκλεισε διαδοχικά πριν το σκάφος φτάσει στο απόγειό του, σε ύψος περίπου 10 χλμ. Το SN9 στη συνέχεια άρχισε να χρησιμοποιεί τις δεξαμενές με το καύσιμο για την προσγείωση πριν πάρει θέση για επανείσοδο και ελεγχόμενη κάθοδο.
Το Starship πραγματοποίησε κάθοδο υπό ενεργό αεροδυναμικό έλεγχο, χάρη στην ανεξάρτητη κίνηση των flaps (πτερυγίων) στο εμπρόσθιο και το οπίσθιο τμήμα του, που ελέγχονται από υπολογιστή πτήσης στο σκάφος. Ωστόσο κατά το ελιγμό προσγείωσης ο ένας από τους κινητήρες Raptor δεν πυροδοτήθηκε, με αποτέλεσμα τη συντριβή και την καταστροφή του.
«Αυτές οι δοκιμαστικές πτήσεις έχουν να κάνουν με το να βελτιώσουμε την κατανόησή μας και την ανάπτυξη ενός πλήρως επαναχρησιμοποιούμενου συστήματος μεταφοράς, σχεδιασμένου να μεταφέρει τόσο πλήρωμα όσο και φορτία σε μακράς διαρκείας διαπλανητικές πτήσεις, βοηθώντας την ανθρωπότητα να επιστρέψει στη Σελήνη και να ταξιδέψει στον Άρη και παραπέρα» υπογραμμίζει η εταιρεία.
Το, ύψους 50 μέτρων, SN9, όπως προαναφέρθηκε, ήταν σε θέση να πραγματοποιήσει επιτυχώς έναν από τους πολύπλοκους ελιγμούς της επιστροφής- το να τεθεί σε οριζόντια θέση για την ελεγχόμενη επιστροφή του. Ωστόσο δεν μπόρεσε να έρθει σε κάθετη θέση για την προσγείωση, με αποτέλεσμα, όπως γράφει το Space.com, να συντριβεί 6,5 λεπτά μετά την εκτόξευσή του, σε μια τεράστια έκρηξη, σαν τον προκάτοχό του, SN8, στις 9 Δεκεμβρίου. «Και πάλι, πρέπει να δουλέψουμε λίγο πάνω στην προσγείωση» είπε ο Τζον Ίνσπρουκερ, principal integration engineer της SpaceX, κατά το webcast της εταιρείας για την εκτόξευση, προσθέτοντας πως «έχουμε πολλά καλά δεδομένα, και ο πρωταρχικός στόχος- να επιδείξουμε έλεγχο το οχήματος κατά την υποηχητική επανείσοδο- φάνηκε πολύ καλός, και θα βγάλουμε πολλά από αυτό».
H πρόοδος της εταιρείας πάνω στο Starship φαίνεται να κινείται με μεγάλη ταχύτητα, με τον ιδρυτή της, Έλον Μασκ, να λέει ότι το σκάφος αποτελεί πλέον τη νούμερο 1 προτεραιότητα της SpaceX. Σύμφωνα με το BBC, είναι ήδη έτοιμο ένα άλλο Starship, το SN10, για την επόμενη δοκιμαστική πτήση, ενώ συναρμολογούνται και άλλα πρωτότυπα.
Στόχος είναι να εκτοξεύεται πάνω σε έναν μεγάλο πύραυλο, τον Super Heavy, που θα έχει γύρω στους 30 κινητήρες Raptor, ενώ το τελικό Starship θα έχει έξι. Το τελικό σκάφος (Starship και Super Heavy, που θα ονομάζονται και τα δύο μαζί Starship) θα έχει ύψος 120 μέτρων και προορίζεται να ειναι πλήρως επαναχρησιμοποιούμενο.