H τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση αλλάζουν τον κόσμο, επηρεάζοντας πολλές βιομηχανίες, δεδομένου πως οι μηχανές «μαθαίνουν» να κάνουν αποτελεσματικά και σε χαμηλότερο κόστος πολλά πράγματα που μέχρι τώρα αποτελούσαν «αποκλειστικότητα» για τους ανθρώπους. Η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς τα πλοία αυτοματοποιούνται όλο και περισσότερο- και αυτό μπορεί να εξοικονομεί χρήματα για τις ναυτιλιακές, ωστόσο προκύπτει το ερώτημα τι θα συμβεί με τις δουλειές των ναυτικών.
H τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση αλλάζουν τον κόσμο, επηρεάζοντας πολλές βιομηχανίες, δεδομένου πως οι μηχανές «μαθαίνουν» να κάνουν αποτελεσματικά και σε χαμηλότερο κόστος πολλά πράγματα που μέχρι τώρα αποτελούσαν «αποκλειστικότητα» για τους ανθρώπους. Η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς τα πλοία αυτοματοποιούνται όλο και περισσότερο- και αυτό μπορεί να εξοικονομεί χρήματα για τις ναυτιλιακές, ωστόσο προκύπτει το ερώτημα τι θα συμβεί με τις δουλειές των ναυτικών.
Σε αυτό το πλαίσιο, ερευνητές από την Κορέα χρησιμοποίησαν πολύπλοκα μαθηματικά μοντέλα και προσομοιώσεις για να διαπιστώσουν την επίδραση της τεχνολογίας MASS (Maritime Autonomous Surface Ships) στις θέσεις εργασίας που χάνονται και κερδίζονται στο πέρασμα του χρόνου. Όπως αναφέρει το Phys Org, στο πλαίσιο της μελέτης, η οποία δημοσιεύτηκε στο Marine Policy, η επίκουρη καθηγήτρια Σόχιουν Τζο από το Korea Maritime and Ocean University- επικεφαλής επιστήμονας της έρευνας και πρώην αξιωματικός πλοήγησης- προσομοίωσε τέσσερα πιθανά σενάρια, τα οποία απεικονίζουν διαφορετικές ταχύτητες ανάπτυξης της τεχνολογίας MASS. Τα αποτελέσματα σε όλα τα σενάρια ήταν σταθερά: Σε όλα τους ο αριθμός των θέσεων εργασίας των ναυτικών μειωνόταν, ωστόσο δημιουργούνταν τουλάχιστον 50 φορές θέσεις περισσότερες θέσεις εργασίας στην ξηρά.
Τα ευρήματα αυτά ήταν ενθαρρυντικά, μα η ερευνήτρια υπογραμμίζει ότι «αυτό υποδεικνύει μια γενικότερη αύξηση στον αριθμό των θέσεων εργασίας, μα πρέπει όπως και να έχει να είμαστε προετοιμασμένοι: Θα έπρεπε να υιοθετηθεί συγκεκριμένη και δυναμική εκπαίδευση και να υπάρξει ανάπτυξη πολιτικών ανθρωπίνων πόρων για ανάπτυξη δεξιοτήτων».