Τεχνολογία-Επιστήμη
Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2021 14:45

H Google απειλεί να αποσύρει τη μηχανή αναζήτησής της από την Αυστραλία λόγω νέου νόμου

Η Google της Alphabet απείλησε την Παρασκευή ότι θα μπλοκάρει τη μηχανή αναζήτησής της στην Αυστραλία εάν η κυβέρνηση προχωρήσει με έναν νέο νόμο ο οποίος θα αναγκάζει αυτήν και το Facebook να πληρώνουν εταιρείες του χώρου των ΜΜΕ για το δικαίωμα χρήσης του περιεχομένου της.

Η Google της Alphabet απείλησε την Παρασκευή ότι θα μπλοκάρει τη μηχανή αναζήτησής της στην Αυστραλία εάν η κυβέρνηση προχωρήσει με έναν νέο νόμο ο οποίος θα αναγκάζει αυτήν και το Facebook να πληρώνουν εταιρείες του χώρου των ΜΜΕ για το δικαίωμα χρήσης του περιεχομένου της.

Η συγκεκριμένη απειλή αποτελεί μια σοβαρή κλιμάκωση στη διαμάχη με εκδότες όπως η News Corp, η οποία είναι σε εξέλιξη ανά τον κόσμο. Ο τεχνολογικός κολοσσός υποστηρίζει πως οι 19 εκατ. Αυστραλοί χρήστες του θα έχουν χειρότερες εμπειρίες αναζήτησης και YouTube εάν τεθεί σε εφαρμογή ο νέος νόμος.

Όπως αναφέρει το Reuters, η Αυστραλία επιδιώκει να περάσει νόμους που θα αναγκάζουν τους τεχνολογικούς κολοσσούς να διαπραγματεύονται συμφωνίες με τοπικούς εκδότες/ ΜΜΕ για περιεχόμενο που περιλαμβάνεται σε αποτελέσματα αναζητήσεων ή news feeds. Εάν δεν υπάρχει συμφωνία, διαμεσολαβητής που ορίζεται από την κυβέρνηση θα αποφασίζει την τιμή.

«Σε συνδυασμό με τον μη διαχειρίσιμο οικονομικό και επιχειρησιακό κίνδυνο εάν αυτή η έκδοση του Κώδικα γινόταν νόμος, δεν θα μας άφηνε άλλη επιλογή από το να σταματήσουμε να καθιστούμε το Google Search διαθέσιμο στην Αυστραλία» είπε η Μελ Σίλβα, managing director της Google για την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, σε επιτροπή της γερουσίας.

Στα σχόλιά της η Σίλβα δεν αναφέρθηκε στο YouTube, καθώς η υπηρεσία βίντεο αναμένεται να εξαιρεθεί στο πλαίσιο τροποποιήσεων.

Οι απειλές της Google προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του Αυστραλού πρωθυπουργού Σκοτ Μόρισον, που είπε ότι είναι η χώρα που ορίζει τους κανόνες για τα «πράγματα που μπορείτε να κάνετε στην Αυστραλία».

«Εσείς που θέλετε να λειτουργήσετε έτσι στην Αυστραλία, είστε πολύ ευπρόσδεκτοι. Αλλά δεν ανταποκρινόμαστε σε απειλές» είπε σε δημοσιογράφους ο Μόρισον.

Ο Ροντ Σιμς, πρόεδρος της Australian Competition and Consumer Commission, ο οποίος έχει την επίβλεψη των νέων κανόνων, είπε ότι δεν μπορεί να προβλέψει τι θα κάνουν οι τεχνολογικοί κολοσσοί, μα «υπάρχουν πάντα ριψοκίνδυνοι ελιγμοί στις σοβαρές διαπραγματεύσεις...μιλούν για εμπορικές συμφωνίες όπου έχουν τον πλήρη έλεγχο της συμφωνίας. Κατά την άποψή μου αυτό δεν είναι εμπορική συμφωνία».

Η Google έχει χαρακτηρίσει τον νόμο πολύ γενικό και υποστηρίζει πως χωρίς αναθεωρήσεις το να προσφέρεται ακόμα και ένα περιορισμένο εργαλειο αναζήτησης θα ήταν επικίνδυνο. Η εταιρεία δεν δημοσιεύει τις πωλήσεις της στην Αυστραλία, μα τα search ads είναι η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της παγκοσμίως.

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ζήτησε από την Αυστραλία να εγκαταλείψει τους νόμους αυτούς, που χαίρουν ευρείας πολιτικής στήριξης, και πρότεινε να επιδιωχθεί κάποιος εθελοντικός κώδικας. Η Αυστραλία ανακοίνωσε τον νόμο αυτό τον προηγούμενο μήνα, αφού έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Google και το Facebook κατέχουν πολύ μεγάλη ισχύ αγοράς στη βιομηχανία των media, κάτι που αποτελεί πιθανή απειλή για τη δημοκρατία.

Όπως σημειώνει το BBC, η Αυστραλία δεν είναι σε καμία περίπτωση η μεγαλύτερη αγορά της Google, μα ο προτεινόμενος κώδικας θεωρείται ως μια εν δυνάμει διεθνούς εμβέλειας δοκιμή ως προς τον τρόπο με τον οποίο οι κυβερνήσεις θα έπρεπε να κινηθούν ως προς την επιβολή κανόνων στις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας.

Η Google είναι η κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης στην Αυστραλία και έχει χαρακτηριστεί από την κυβέρνηση ως ένα σχεδόν απαραίτητο εργαλείο, με ελάχιστο ανταγωνισμό. Η κυβέρνηση υποστηρίζει πως, επειδή οι πλατφόρμες αποκτούν πελάτες από τους ανθρώπους που θέλουν να μάθουν τις ειδήσεις, οι κολοσσοί θα έπρεπε να πληρώνουν τις αίθουσες σύνταξης για τη δημοσιογραφική τους δουλειά. Επιπρόσθετα, τονίζει πως η βιομηχανία των ΜΜΕ χρειάζεται οικονομική υποστήριξη, επειδή τα ισχυρά ΜΜΕ είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία. Σημειώνεται πως τα αυστραλιανά έντυπα ΜΜΕ έχουν δει 75% πτώση στα διαφημιστικά έσοδα από το 2005, σύμφωνα με την κυβέρνηση.