Τη διαδρομή στο τμήμα του Τραμ «Μπάτης» - ΣΕΦ, που δόθηκε χθες ξανά σε εμπορική λειτουργία μετά την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, την ανακατασκευή των γραμμών και την ανακαίνιση σταθμών, έκανε το πρωί της Πέμπτης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό, Γιάννη Κεφαλογιάννη, και τον περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη.
Τη διαδρομή στο τμήμα του Τραμ «Μπάτης» - ΣΕΦ, που δόθηκε χθες ξανά σε εμπορική λειτουργία μετά την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, την ανακατασκευή των γραμμών και την ανακαίνιση σταθμών, έκανε το πρωί της Πέμπτης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό, Γιάννη Κεφαλογιάννη, και τον περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη.
Υπενθυμίζεται ότι τα δρομολόγια του Τραμ από τη στάση «Μπάτης» έως το ΣΕΦ είχαν διακοπεί το Μάρτιο του 2020, προκειμένου να εκτελεστούν από την Περιφέρεια Αττικής τα έργα για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου. Στο πλαίσιο των έργων αυτών ανακατασκευάστηκε η γραμμή και τρεις στάσεις του Τραμ.
Ο κ. Καραμανλής επιβιβάστηκε στο ΣΕΦ, σε έναν από τους νέους συρμούς, η παραλαβή των οποίων ξεκίνησε στα τέλη Αυγούστου, ο οποίος έχει τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία, κι αποβιβάστηκε στη στάση Πικροδάφνη, όπου έχουν επίσης γίνει έργα ανάπλασης του παραλιακού μετώπου από την Περιφέρεια.
Σε δήλωσή του, ο υπουργός ανέφερε πως «συνεχίζουμε την προσπάθειά μας ώστε, βήμα-βήμα, να γίνονται οι αστικές συγκοινωνίες κάθε μέρα καλύτερες. Το Τραμ έχει κεντρική θέση στον σχεδιασμό μας, αφού όσο περισσότερο ενισχύουμε το δίκτυό του, τόσο περισσότερες και καλύτερες επιλογές μετακίνησης προσφέρουμε στους πολίτες.
Έτσι, πριν λίγο καιρό ξεκινήσαμε ξανά τα δρομολόγια του Τραμ στο Σύνταγμα, τώρα ξεκινήσαμε πάλι και τα δρομολόγια στο Φάληρο μέχρι το ΣΕΦ, σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε και την επέκταση προς Πειραιά, ενώ αναβαθμίζουμε τον υπάρχοντα στόλο προσθέτοντας 25 νέους συρμούς. Μάλιστα, σε έναν από αυτούς μπήκαμε και σήμερα και είδαμε ότι χαρακτηρίζονται από ασφάλεια, άνεση, σύγχρονη τεχνολογία και υψηλή αισθητική. Συνεχίζουμε τη δουλειά μας και ξέρουμε ότι έχουμε αρκετό δρόμο ακόμα μέχρι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να φτάσουν στο επίπεδο που θέλουν οι πολίτες».
Ο κ. Καραμανλής ευχαρίστησε την Περιφέρεια Αττικής για την εξαιρετική δουλειά που έκαναν οι υπηρεσίες τους, καθώς και για τη χρηματοδοτική συμβολή του ΠΕΠ της Περιφέρειας στην προμήθεια νέων συρμών και τους συνεχάρη για όλο το έργο της ανάπλασης του Φαληρικού παραλιακού μετώπου.
Με τη σειρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, δήλωσε πως «ο σχεδιασμός μας για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών αρχίζει και βγαίνει στην πράξη. Το Τραμ μπήκε ξανά στις ράγες από το Σύνταγμα προς το ΣΕΦ και τη Βούλα κι έτσι όλο το παραλιακό μέτωπο συνδέεται και πάλι με το κέντρο της Αθήνας. Μια γραμμή που εξυπηρετεί πολλές περιοχές κι επιπλέον αποτελεί και μια όμορφη διαδρομή. Επόμενη στάση για το Τραμ ο Πειραιάς. Ταυτόχρονα, βελτιώνονται οι συχνότητες στα υπόλοιπα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και προχωρά η ενίσχυση του στόλου της ΟΣΥ, όπου κυκλοφορούν πλέον περισσότερα από 1.200 λεωφορεία και τρόλεϊ στους δρόμους της Αθήνας. Κάθε μέρα που περνάει βελτιώνονται οι υπηρεσίες των αστικών συγκοινωνιών προς τους πολίτες» υπογράμμισε.
Ο Γ. Πατούλης
Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, σημείωσε πως «η Περιφέρεια Αττικής συμβάλλει έμπρακτα στην προσπάθεια να μετακινούνται οι πολίτες με ασφαλή και σύγχρονα μέσα, όπως είναι το Τραμ. Σήμερα βρεθήκαμε εδώ για την παράδοση του τμήματος της γραμμής από την Αγία Σκέπη στο Φάληρο έως τον κόμβο του ΣΕΦ, συνολικού μήκους και στις δύο κατευθύνσεις 6χλμ, η οποία ανακατασκευάστηκε πλήρως με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές της τεχνολογίας, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής ύψους περίπου 5,5 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα με την ανακατασκευή της γραμμής, ανακαινίσθηκαν και συντηρήθηκαν πλήρως οι σταθμοί Μοσχάτο, Τζιτζιφιές και της Καλλιθέας.
Σε συνδυασμό με τους νέους συρμούς οι οποίοι παραδίδονται στο κοινό, μπορούμε να μιλάμε για σημαντικά αναπτυξιακά έργα υποδομών τα οποία η Περιφέρεια θα συνεχίσει να υποστηρίζει έμπρακτα.
Βρισκόμαστε σε αγαστή συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και την ηγεσία του, συνεχίζουμε την κοινή προσπάθεια, πάντα προς όφελος των πολιτών. Έχουμε πολλά να πράξουμε στο άμεσο μέλλον με στόχο να κάνουμε πραγματικότητα το όραμά μας για μία «πράσινη» Αττικής, μία Περιφέρεια-πρότυπο».
Υπενθυμίζεται ότι στις 11 Ιανουαρίου η Περιφέρεια Αττικής παρέδωσε στη ΣΤΑ.ΣΥ. τη νέα γραμμή και τις νέες στάσεις στο εν λόγω τμήμα και αμέσως ξεκίνησαν τα απαιτούμενα δοκιμαστικά δρομολόγια, προκειμένου να πιστοποιηθεί η σωστή λειτουργία των νέων εγκαταστάσεων (υποδομή, ρευματοδότηση, σηματοδότηση, τηλεματική).
Αυτή τη στιγμή στη γραμμή «Μπάτης» - ΣΕΦ λειτουργούν οι 10 από τις 11 στάσεις.
Στο τμήμα της γραμμής «Μπάτης» - ΣΕΦ λειτουργούν αυτή τη στιγμή οι 10 από τις 11 στάσεις, καθώς στις «Τζιτζιφιές» τα έργα πολιτικού μηχανικού αναμένεται να ολοκληρωθούν σε 15 ημέρες και εν τω μεταξύ οι συρμοί θα διέρχονται από εκεί χωρίς στάση.
Ειδικότερα επαναλειτουργούν οι στάσεις:
- Μπάτης
- Φλοίσβος
- Πάρκο Φλοίσβου
- Τροκαντερό/ Αγ. Σκέπη
- Δέλτα Φαλήρου
- Τζιτζιφιές μόνο διέλευση μέχρι την ολοκλήρωση της ανακαίνισης
- Καλλιθέα (ανακαινισμένος σταθμός)
- Μοσχάτο
- Ν. Φάληρο (ανακαινισμένος σταθμός)
- ΣΕΦ.