Η πρεμιέρα της δεύτερης αυτής παγκόσμιας συμπαραγωγής της Στέγης και του Δημήτρη Παπαϊωάννου αναμενόταν τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, στην Κεντρική Σκηνή, ωστόσο το κλείσιμο όλων των χώρων θεαμάτων απέκλεισε και αυτή την ημερομηνία. Τώρα, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου είναι έτοιμος και περιμένει να ανοίξει η αυλαία.
Το νέο έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου είναι έτοιμο και περιμένει το κοινό, μόλις ανοίξουν ξανά οι κλειστοί χώροι θεαμάτων.
Με τίτλο «Εγκάρσιος Προσανατολισμός», το νέο έργο του ιδιοφυούς, διεθνούς Έλληνα χορογράφου μάς προσανατολίζει προς μια πηγή φωτός, δίνοντάς μας το έναυσμα να ισορροπήσουμε για να μη χαθούμε. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο 6λεπτο βίντεο που κυκλοφόρησε, «Εγκάρσιος προσανατολισμός: να διατηρείς μια σταθερή γωνία προς μια μακρινή πηγή φωτός για προσανατολισμό». Το βίντεο καταλήγει με μια φράση του Πέρση ποιητή του 13ου αιώνα, Ρουμί: «Κρίνε την πεταλούδα από την ομορφιά της φλόγας που την καίει».
«Τα έργα μου δεν υπάρχουν από πριν, έρχονται από το πουθενά» λέει ο Δημήτρης Παπαϊωάννου. «Γράφω τα έργα μου ενώ τα κατασκευάζω στις πρόβες. Προετοιμάζω υλικό μόνο για να ξεκινήσω τη διαδικασία και –τις περισσότερες φορές– το πετάω. Έχω αποφασίσει να μη γνωρίζω τι φτιάχνω πριν και κατά τη διάρκεια. Στο τέλος, αν είμαι τυχερός, εμφανίζεται το έργο και προσπαθώ να το καταλάβω και να το τελειοποιήσω. Κρατάω το δικαίωμα να τα αλλάξω όλα την ύστατη στιγμή. Οπότε, είναι δύσκολο για μένα να σας μιλήσω για κάτι πριν δημιουργηθεί».
Περισσότεροι από 70.000 θεατές, σε 36 χώρες από 4 ηπείρους, είδαν την πρώτη διεθνή συμπαραγωγή του Έλληνα δημιουργού, τον «Μεγάλο Δαμαστή». Για την επόμενη διεθνή περιοδεία της παγκόσμιας συμπαραγωγής του νέου του έργου, που ήταν προγραμματισμένο να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στη Στέγη τον Μάιο του 2020, πέρασαν από οντισιόν, την άνοιξη του 2019, πεντακόσιοι και πλέον περφόρμερ και χορευτές, από όλο τον κόσμο. Εκείνοι που επιλέχθηκαν, ξεκίνησαν πρόβες με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου τον Ιανουάριο του 2020 και διέκοψαν αιφνίδια, λόγω του lockdown, τον Μάρτιο του 2020.
Η πρεμιέρα της δεύτερης αυτής παγκόσμιας συμπαραγωγής της Στέγης και του Δημήτρη Παπαϊωάννου αναμενόταν τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, στην Κεντρική Σκηνή, ωστόσο το κλείσιμο όλων των χώρων θεαμάτων απέκλεισε και αυτή την ημερομηνία. Τώρα, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου είναι έτοιμος και περιμένει να ανοίξει η αυλαία.
Συντελεστές
Σύλληψη - σκηνοθεσία: Δημήτρης Παπαϊωάννου.
Με τους: Μιχάλη Θεοφάνους, Jan Möllmer, Damiano Ottavio Bigi, Breanna O’Mara, Τίνα Παπανικολάου, Łukasz Przytarski, Χρήστο Στρινόπουλο, Šuka Horn.
Μουσική: Antonio Vivaldi.
Σχεδιασμός σκηνικού: Τίνα Τζόκα & Λουκάς Μπάκας, σχεδιασμός ηχητικού περιβάλλοντος και σύνθεση ήχων: Coti K, σχεδιασμός κοστουμιών: Άγγελος Μέντης, συνεργάτης σχεδιαστής φωτισμού: Στέφανος Δρουσιώτης, μουσική επιμέλεια: Στέφανος Δρουσιώτης.
Γλυπτική & Ειδικές Κατασκευές Σκηνικών Αντικειμένων: Νεκτάριος Διονυσάτος, μηχανικές εφευρέσεις: Δημήτρης Κορρές, διεύθυνση - εκτέλεση παραγωγής & βοηθός σκηνοθέτη: Τίνα Παπανικολάου, βοηθοί σκηνοθέτη & διεύθυνση προβών: Παυλίνα Ανδριοπούλου & Δρόσος Σκώτης, βοηθός σκηνογράφου: Τζέλα Χριστοπούλου, βοηθός σχεδιαστή ηχητικού περιβάλλοντος: Μάρθα Καπάζογλου, βοηθός ενδυματολόγου: Αέλλα Τσιλικοπούλου, βοηθός ειδικών κατασκευών σκηνικών αντικειμένων: Εύα Τσαμπάση, φωτογράφιση – κινηματογράφηση: Julian Mommert, τεχνικός διευθυντής: Μανώλης Βιτσαξάκης, βοηθός τεχνικού διευθυντή: Μάριος Καραολής, διεύθυνση σκηνής, ηχολήπτης, κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: David Blouin, διεύθυνση φροντιστηρίου: Τζέλα Χριστοπούλου, προγραμματισμός φωτισμών: Στέφανος Δρουσιώτης, κατασκευή κοστουμιών: Λίτσα Μουμούρη, Έφη Καραντάσιου, Islam Kazi, τεχνικοί σκηνής: Ευγένιος Αναστόπουλος, Κώστας Κακουλίδης Πάνος Κουτσουμάνης, φωτιστικές κατασκευές: Μίλτος Αθανασίου.