Η διοίκηση του Μουσείου κατάφερε να περιορίσει την οικονομική ζημία με την έκθεση για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι που ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2019 και προσέλκυσε περισσότερους από 1 εκατομμύριο επισκέπτες. Η έκθεση είχε ξεκινήσει στις 24 Οκτωβρίου 2019 και ολοκληρώθηκε στις 24 Φεβρουαρίου 2020, πριν το lockdown της περασμένης άνοιξης.
Ο κόσμος της Τέχνης έχει πληγεί ίσως περισσότερο από κανέναν άλλον από τα περιοριστικά μέτρα για την πανδημία και ένα από τα σπουδαιότερα Μουσεία του κόσμου, το Μουσείο του Λούβρου, δεν έχει αποφύγει τις επιπτώσεις.
Το Μουσείο είδε μείωση 72% στους επισκέπτες του εξαιτίας του κορωνοϊού. Τα περιοριστικά μέτρα και τα lockdown που έχουν επιβληθεί ανά τον κόσμο, έχουν εμποδίσει τους λάτρεις της τέχνης να το επισκεφθούν.
Τα έσοδα του Μουσείου μειώθηκαν κατά τουλάχιστον 90 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το 2019. Το Μουσείο έκλεισε για 6 μήνες κατά τη διάρκεια του καθολικού απαγορευτικού στη Γαλλία και, όσο ήταν ανοιχτό, οι επισκέπτες του έφτασαν μόλις τα 2,7 εκατομμύρια το 2020, εν αντιθέσει με τα 9,6 εκατομμύρια το 2019.
Η διοίκηση του Μουσείου κατάφερε να περιορίσει την οικονομική ζημία με την έκθεση για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι που ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2019 και προσέλκυσε περισσότερους από 1 εκατομμύριο επισκέπτες. Η έκθεση είχε ξεκινήσει στις 24 Οκτωβρίου 2019 και ολοκληρώθηκε στις 24 Φεβρουαρίου 2020, πριν το lockdown της περασμένης άνοιξης.
Το Μουσείο, πεντακόσια χρόνια μετά τον θάνατο του Λεονάρντο ντα Βίντσι, παρουσίασε τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει οργανωθεί ποτέ για το έργο αυτής της ιδιοφυΐας της Αναγέννησης. Μάλιστα, αναμενόταν να οδηγήσει το Λούβρο σε νέα ύψη επισκεπτών, αν δεν ανακοπτόταν από την πανδημία.
Μετά το πρώτο lockdown την άνοιξη, το Λούβρο κατάφερε να ανοίξει ξανά, αλλά με περιορισμένο αριθμό επισκεπτών. Περίπου τα τρία τέταρτα των επισκεπτών του Μουσείου προέρχονται από το εξωτερικό, η ζημία επομένως ήταν σχεδόν αναπόφευκτη εξαιτίας και των περιορισμών στα ταξίδια, κάτι το οποίο αντικατοπτρίστηκε και στην ραγδαία πτώση του τουρισμού στη Γαλλία.
Το Μουσείο ωστόσο βρήκε νέο τρόπο για να συγκεντρώσει μετρητά, ανάμεσά τους και με τη διανομή του «Μια Νύχτα στο Λούβρο: Λεονάρντο ντα Βίντσι» που προοριζόταν για τις κινηματογραφικές αίθουσες.
Επίσης, η συναυλία του διάσημου DJ Νταβίντ Γκετά την Πρωτοχρονιά, μεταδόθηκε μέσω διαδικτύου και συγκέντρωσε περισσότερους από 16 εκατομμύρια επισκέπτες.
Ο διευθυντής του Μουσείου Ζαν-Λικ Μαρτίνεζ δήλωσε ότι, παρόλο που οι άδειες στοές του Λούβρου θλίβουν τον ίδιο και τους εργαζόμενους στο Μουσείο, η μακρά ιστορία του είναι μια υπενθύμιση ότι παρά τους δύσκολους καιρούς, δεν είναι ποτέ μάταιο να ελπίζουμε για καλύτερες μέρες. Η πτώση στον αριθμό των επισκεπτών δεν είναι τόσο υψηλή όσο το 80% που φοβόταν ο ίδιος τον Ιούνιο του περασμένου έτους.
Το Λούβρο άρχισε να λειτουργεί ως Μουσείο, λίγο μετά τη Γαλλική Επανάσταση (1789). Μέχρι τότε ήταν ανάκτορο των Γάλλων βασιλέων, ενώ νωρίτερα ένα απλό φρούριο. Ευρισκόμενο στο κέντρο του Παρισιού, στις όχθες του Σηκουάνα, εκθέτει 35.000 έργα τέχνης, μόλις το 8% των αποκτημάτων του, που υπολογίζονται στα 445.000 κομμάτια. Οι μόνιμες συλλογές του Λούβρου καταλαμβάνουν συνολικά έκταση 60.600 τετραγωνικών μέτρων και ανάμεσα σε αυτές είναι και η ελληνική και η αιγυπτιακή, που καλύπτουν πάνω από 25 αίθουσες ή χώρους.