Νομοθετική ρύθμιση για την εκκαθάριση και καταστροφή εκατοντάδων χιλιάδων εγγράφων και φακέλων αδειών οδήγησης και κυκλοφορίας που διατηρούνται στις Υπηρεσίες Μεταφορών και στα δημόσια ΚΤΕΟ, ζητά η Περιφέρεια Αττικής. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής, είναι χαρακτηριστικό ότι τα αρχεία αυτά χρονολογούνται από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους και φυλάσσονται διάσπαρτα σε τουλάχιστον δέκα διαφορετικά κτίρια με ανυπολόγιστο οικονομικό κόστος για την Περιφέρεια Αττικής.
Νομοθετική ρύθμιση για την εκκαθάριση και καταστροφή εκατοντάδων χιλιάδων εγγράφων και φακέλων αδειών οδήγησης και κυκλοφορίας που διατηρούνται στις Υπηρεσίες Μεταφορών και στα δημόσια ΚΤΕΟ, ζητά η Περιφέρεια Αττικής. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής, είναι χαρακτηριστικό ότι τα αρχεία αυτά χρονολογούνται από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους και φυλάσσονται διάσπαρτα σε τουλάχιστον δέκα διαφορετικά κτίρια με ανυπολόγιστο οικονομικό κόστος για την Περιφέρεια Αττικής.
Στην πλειονότητά τους τα αρχεία αυτά έχουν ξεπεραστεί στο διάβα του χρόνου είτε με τις ανανεώσεις, αντικαταστάσεις των διπλωμάτων οδήγησης, είτε με τις μεταβιβάσεις, οριστικές διαγραφές των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης. Επιπλέον η διαχείρισή τους συνεπάγεται να τίθεται εκτός «μάχης» το ανθρώπινο δυναμικό και να «χάνονται» χιλιάδες ανθρωποώρες απασχόλησης.
Την ανάληψη της νομοθετικής αυτής πρωτοβουλίας έχει ζητήσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, στο πλαίσιο της κατάθεσης δέσμης προτάσεων για την αναμόρφωση του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών και οδηγών και την απλούστευση διοικητικών διαδικασιών.
Μάλιστα, όπως τονίζει, «οφείλουμε να βάλουμε τέλος σε μια παρωχημένη γραφειοκρατική διαδικασία και να συμβάλουμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών. Προς την κατεύθυνση αυτή εργαζόμαστε από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε καθήκοντα.
Είναι αδιανόητο, ένας τεράστιος όγκος αρχείων να καταλαμβάνει χιλιάδες τετραγωνικά τα οποία η Περιφέρεια θα μπορούσε να αξιοποιεί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών μειώνοντας παράλληλα και τα λειτουργικά της κόστη. Η μοναδική διαδικασία εκκαθάρισης- καταστροφής αρχείων πρέπει να είναι η συμπλήρωση ρητώς προσδιοριζόμενου χρόνου από την έκδοση της πράξης και το σχηματισμό του σχετικού φακέλου άδειας άδειες οδήγησης (προκρίνεται η δεκαετία) και της άδειας κυκλοφορίας (προκρίνεται η δεκαπενταετία) με εξαίρεση των οχημάτων δημοσίας χρήσης (ταξί, λεωφορεία, φορτηγά)».
Επιπλέον, επισημαίνει ότι πρέπει ρητά να προβλεφθεί «η ανά τακτά χρονικά διαστήματα εκκαθάριση και καταστροφή του κατά τον ίδιο τρόπο ώστε το φυσικό αρχείο να περιοριστεί στο απολύτως αναγκαίο, γεγονός στο οποίο συνδράμει και η ψηφιοποίηση υπηρεσιών». Επιπλέον ο περιφερειάρχης για ιστορικούς και αρχειακούς λόγους προτείνει να υπάρξει συνεργασία με επιστημονική ομάδα η οποία θα επιλέξει από τα αρχεία υλικό που μπορεί να χαρακτηριστεί ως ιστορικό και μπορεί να αξιοποιηθεί και σε μουσειακό επίπεδο.
Επί του θέματος επανέρχεται με νέα επιστολή- υπόμνηση προς το υπουργείο Μεταφορών ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Βασίλης Γιαννακόπουλος, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα της ρύθμισης, ώστε να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών και να εξοικονομηθούν χιλιάδες ανθρωποώρες. «Η υπέρμετρη γραφειοκρατική διαδικασία, σημειώνει χαρακτηριστικά, καθώς και ο μεγάλος όγκος των εγγράφων κάθε μορφής που παράγονται καθημερινά, καθιστούν δυσχερέστατη, περίπλοκη και στην ουσία ανεφάρμοστη την εκκαθάριση και την καταστροφή τους σύμφωνα με το ισχύον γενικό θεσμικό πλαίσιο.
H διαδικασία αυτή περιπλέκεται ακόμη περισσότερο καθώς το Π.Δ του 2007, το οποίο αναφέρεται στα έγγραφα - αρχεία αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών, είναι ήδη ξεπερασμένο από τις αλλεπάλληλες τροποποιήσεις της νομοθεσίας και την εξέλιξη της τεχνολογίας και γι΄ αυτό κρίνεται απαραίτητη η τροποποίηση- συμπλήρωσή του».