Η κυβέρνηση νομοθετεί για την επαγγελματική εκπαίδευση με την κοινωνία σε «λοκντάουν», χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο με τους ενδιαφερόμενους, ξεκίνησε την ομιλία του στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο περί επαγγελματικής εκπαίδευσης ο Νίκος Φίλης. «Χρέος της σε αυτή τη φάση, ήταν να δώσει βάρος στην αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στην εκπαίδευση και στο πώς θα ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία, και όχι όπως το Σεπτέμβριο.», συνέχισε.
Η κυβέρνηση νομοθετεί για την επαγγελματική εκπαίδευση με την κοινωνία σε «λοκντάουν», χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο με τους ενδιαφερόμενους, ξεκίνησε την ομιλία του στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο περί επαγγελματικής εκπαίδευσης ο Νίκος Φίλης. «Χρέος της σε αυτή τη φάση, ήταν να δώσει βάρος στην αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στην εκπαίδευση και στο πώς θα ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία, και όχι όπως το Σεπτέμβριο.», συνέχισε.
«Εξήγγειλε η κυβέρνηση βάουτσερ 200 € για ταμπλέτες… Πότε θα τις «παραδώσει»; Η πανδημία κλείνει δέκα μήνες. Το ζητάμε από τον Μάρτιο, το θυμήθηκαν Δεκέμβριο! Θα τις έχουν τα παιδιά στα χέρια πριν το καλοκαίρι; Ψηφιακές εξετάσεις: Ποιος νους το σκέφτηκε; Υπάρχει πιο αντιπαιδαγωγικό μέτρο στις συνθήκες; Τα παιδιά χρειάζονται μαθήματα, όχι εξετάσεις!», τόνισε ο Ν. φίλης.
Αλλάζουν, πρόσθεσε, μες την πανδημία το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Γιατί επιτυγχάνουν σήμερα κάποιοι μαθητές με πολύ χαμηλό βαθμό; Δεν είναι στην πραγματικότητα αυτό ένα πρόβλημα της εκπαίδευσης στο Λύκειο; Ας κοιτάξουμε πριν βάλουμε φραγμούς, να βελτιώσουμε πρώτα το Λύκειο, για όλους. Ο «βαθμολογικός κόφτης» είναι ένα σύστημα όχι απλώς μεροληπτικό, αλλά μοχθηρό για τη νεολαία, ενώ θα οδηγήσει πολλά πανεπιστημιακά τμήματα σε κλείσιμο.
Ο κ. Φόλης υπογράμμισε ότι «Μας κατηγορεί η κυβέρνηση, αποκαλύπτοντας ξεδιάντροπα τις ταξικές της καταβολές, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να... στείλει όλα τα παιδιά στα πανεπιστήμια! Τόσο καταλαβαίνουν! Βεβαίως και δεν θα πάνε όλα τα παιδιά Πανεπιστήμιο. Η πραγματική συζήτηση όμως, και αυτό που μας διαχωρίζει από τη Δεξιά, είναι ότι εμείς θέλουμε να αρθούν οι τεχνητοί και ταξικοί φραγμοί, που εμποδίζουν παιδιά από συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες να το πετύχουν».
Στο μεταξύ, συμπλήρωσε ο Ν. Φίλης, η γενική μόρφωση είναι αναγκαία. Πάνω σε αυτήν στηρίζεται η Δημοκρατία και η προσωπικότητα του πολίτη και πάνω σε αυτήν μπορεί να πατήσει αργότερα η εξειδίκευση. Η κυβέρνηση αντίθετα με το νόμο της οδηγεί τα παιδιά από ηλικία 15 ετών σε μια χαμηλού επιπέδου κατάρτιση, που χωρίς το θεμέλιο της γενικής μόρφωσης θα αποτελεί «εγγύηση» για ανεργία.
«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κουβαλάει αποσκευές στην επαγγελματική εκπαίδευση: Το 2016 εκπονήσαμε Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την αναβάθμισή της που εγκρίθηκε από την ΕΕ, εφαρμόστηκε απελευθερώνοντας ευρωπαϊκούς πόρους και αργότερα βραβεύτηκε, μειώνοντας δραστικά τη σχολική διαρροή», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Φίλης σημείωσε ότι «Η κυβέρνηση δεν έχει συζητήσει το νομοσχέδιο με τους πρυτάνεις. Έπεσαν από τα σύννεφα σήμερα στην ετήσια συνέλευσή τους, όταν έμαθαν ότι οι απόφοιτοι ιδιωτικών ΙΕΚ θα μπορούν με κατατακτήριες εξετάσεις να μπουν στα πανεπιστήμια. Πώς έτσι; Τι αποτελούν τα ΙΕΚ; Οιονεί τριτοβάθμια εκπαίδευση; Δωράκι αποτελεί αυτό στην πραγματικότητα, για τα διαφημιστικά των ιδιωτικών ΙΕΚ: «παρακαμπτήριες» και όχι κατατακτήριες εξετάσεις!»
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Φίλης τόνισε ότι «Όλα τα μέτρα της ΝΔ εδώ και 18 μήνες, οδηγούν σε συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και ενίσχυση της ιδιωτικής, με αύξηση της πελατείας τους. Τίποτα από αυτά δεν θα ισχύσει όταν γίνουμε ξανά κυβέρνηση. Είναι πολιτική μας δέσμευση».