Αφιερώματα
Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου 2020 10:15

Attica Group: Επιχειρηματική δραστηριότητα βασισμένη στη διαφάνεια και τη λογοδοσία

Ο Όμιλός μας, Attica Group, δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία μέσω των SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCO LINK με συνολικά 32 πλοία που προσφέρουν σύγχρονες, υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο Όμιλός μας, Attica Group, δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία μέσω των SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCO LINK με συνολικά 32 πλοία που προσφέρουν σύγχρονες, υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα πλοία του στόλου μας ταξιδεύουν σε 4 χώρες, σε 60 μοναδικούς προορισμούς, προσεγγίζοντας 71 λιμάνια, μεταφέροντας πάνω από 7 εκατ. επιβάτες, 1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα και 400.000 φορτηγά αυτοκίνητα ετησίως.

Είμαστε ο 1ος στην Ελλάδα ακτοπλοϊκός Όμιλος, ο 3ος στη Μεσόγειο και στους 10 στην Ευρώπη. O Όμιλός μας είναι εισηγμένος στο Χρηματιστήριο Αθηνών και μέλος της Marfin Investment Group Συμμετοχών Α.Ε. (MIG).

Για εμάς στον Όμιλο Attica, η Υπευθυνότητα αποτελεί μια ουσιαστική και έμπρακτη δέσμευση που καθορίζει τον τρόπο που σκεπτόμαστε, την καθημερινή μας λειτουργία αλλά και το όραμά μας για το μέλλον, λειτουργώντας με σταθερό αναπτυξιακό προσανατολισμό για τη χώρα, τους πελάτες, τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και τους προμηθευτές μας.

Πρόσφατα ο κος Σπυρίδων Πασχάλης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, επεσήμανε: «Στο πλαίσιο των νέων συνθηκών που διαμορφώνονται στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον λόγω της παγκόσμιας πανδημίας, η Υπευθυνότητα θα συνεχίσει να αποτελεί την πυξίδα των δραστηριοτήτων μας, καθώς θα συνεχίσουμε να ενσωματώνουμε την υπευθυνότητα στις καθημερινές μας πρακτικές διοίκησης, να συνεισφέρουμε στην υποστήριξη της κοινωνίας, να δημιουργούμε κατάλληλες εργασιακές συνθήκες, να διασφαλίζουμε την ασφάλεια των επιβατών μας και να περιορίζουμε την περιβαλλοντική μας επίδραση».

Για 11η συνεχόμενη χρονιά, προχωρήσαμε στην έκδοση Απολογισμού Υπευθυνότητας, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά ότι η επιχειρηματική μας δραστηριότητα βασίζεται στη διαφάνεια και τη λογοδοσία.

Ο Απολογισμός του 2019 εκδόθηκε εν μέσω της εξαιρετικά δυσμενούς κατάστασης που διαμορφώθηκε από την εμφάνιση και παγκόσμια εξάπλωση της πανδημίας COVID19. Αναφέρεται σε όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου στην Ανατολική Μεσόγειο κατά την περίοδο 1/1/2019-31/12/2019, ακολουθώντας για μία ακόμη φορά τις διεθνώς αναγνωρισμένες κατευθυντήριες οδηγίες GRI Standards(έκδοση 2016) του Global Reporting Initiative σε επίπεδο συμφωνίας «Core», τις οποίες πρώτοι εμείςστην Attica Group εφαρμόσαμεστον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας παγκοσμίως.

Ο Απολογισμός εστιάζει στα θέματα που ενδιαφέρουν τους Κοινωνικούς Εταίρους στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης δέσμευσης του Ομίλου μας για υπεύθυνη λειτουργία, κάνοντας αναφορά σε 85 δημοσιοποιήσεις GRI, 235 ποσοτικούς δείκτες, ενώ παράλληλα περιλαμβάνει 38 μελλοντικούς στόχους.

Μεταξύ άλλων μέσα στο 2019:

  • Μειώσαμε τη συνολική κατανάλωση ενέργειας κατά 5,7% (δηλαδή πάνω από 786.000 GJ ενέργειας) και τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 5,6% (δηλαδή πάνω από 59.000 τόνους CO2).
  • Διανείμαμε πάνω από €470 εκατ. σε οικονομική αξία:
    • 94,2 εκατ. σε εργαζομένους (για μισθούς, παροχές και ασφαλιστικές εισφορές),
    • €81,9 εκατ. σε φόρους (συμπεριλαμβανομένων ΦΠΑ και λιμενικών τελών),
    • €29,9 εκατ. σε παρόχους κεφαλαίου (για πληρωμές τόκων και αποδόσεων),
    • €21,9 εκατ. σε πράκτορες (για προμήθειες),
    • €205,6 εκατ. σε προμηθευτές (για αγορές αγαθών και υπηρεσιών),
    • €2,8 εκατ. σε κοινωνία (για εκπτωτικά εισιτήρια, κοινωνικά προγράμματα, χορηγίες και δωρεές) και
    • €34,5 εκατ. σε επενδύσεις.
  • Υλοποιήσαμε εσωτερικά γυμνάσια σε θέματα Υγείας και Ασφάλειας (όπως αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης) και στις διαδικασίες ασφάλειας επιβατών στο 100% των εργαζομένων στα πλοία του.
  • Ενημερώσαμε δυνητικά πάνω από 2 εκατ. πελάτες σε θέματα Εταιρικής Υπευθυνότητας, όπως προστασίας του περιβάλλοντος.
  • Χρησιμοποιήσαμε ψυκτικά υγρά που δεν επηρεάζουν τη στιβάδα του όζοντος (όπως R134a, R404a, R407a) στο 100% των ψυγείων και καταψυκτών στα πλοία του.
  • Μεταφέραμε δωρεάν από νησιά πάνω από 82 τόνους υλικών προς ανακύκλωση.
  • Έχουμε επικοινωνήσει Κανονισμό Επαγγελματικής Συμπεριφοράς στο 100% των εργαζομένων του.
  • Υλοποιήσαμε ή υποστηρίξαμε κοινωνικές δράσεις στο 100% των νησιών που δραστηριοποιούμαστε.
  • Αυξήσαμε τη συνολική αξία των κοινωνικών δράσεων κατά 24,8%.
  • Διαθέσαμε το 77,2% των συνολικών δαπανών αγορών σε εγχώριους προμηθευτές και το 15,4% σε μικρομεσαίους προμηθευτές (μέχρι 50 εργαζομένους).
  • Δεχτήκαμε 45 επιθεωρήσεις στα πλοία μας από τοπικές αρχές, για υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων, χωρίς να καταγραφεί περιστατικό μη συμμόρφωσης.
  • Δεν παρουσιάστηκε κανένα περιστατικό παράβασης των βασικών αρχών και κανόνων επαγγελματικής συμπεριφοράς και κανένα περιστατικό διαφθοράς, δωροδοκίας ή χρηματισμού των εργαζομένων του.
  • Αυξήσαμε κατά 4,4% τον αριθμό των ποσοτικών δεικτών που δημοσιοποιούμε στον Απολογισμό.

Ο Απολογισμός Υπευθυνότητας 2019 είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα του Ομίλου μας www.attica-group.com

Η επόμενη ημέρα για εμάς στον Όμιλο Attica είναι συνυφασμένη με το κατά τις τελευταίες τρεις δεκαετίες σταθερό μας όραμα, την αποστολή και τις αξίες μας.

Οι νέες προκλήσεις της τρέχουσας δεκαετίας όμως απαιτούν εστίαση στους εξής τομείς:

  1. Στην οργανική ανάπτυξη μέσω εισόδου σε νέες αγορές ή/και κλάδους συναφείς με τις υφιστάμενες υπηρεσίες μας, όπως για παράδειγμα η διαχείριση λιμένων ή τερματικών σταθμών σε λιμάνια.
  2. Στην αναβάθμιση του προσφερόμενου προϊόντος μας μέσω επενδύσεων σε νέα πλοία ή/και αναβάθμιση των υφιστάμενων, με σκοπό την πλήρη προσαρμογή του Ομίλου μας στις νέες ανάγκες των πελατών, καθώς και στις περιβαλλοντικές προκλήσεις μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ώστε να εξασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα.
  3. Στη βελτίωση και προσωποποίηση της εμπειρίας των πελατών μας μέσω της ψηφιακής αναβάθμισης των υπηρεσιών ταξιδιού που προσφέρει.
  4. Στην περαιτέρω ψηφιοποίηση των εσωτερικών μας συστημάτων και διαδικασιών ώστε να περάσει πλήρως στη νέα εποχή λήψης αποφάσεων βασισμένων σε ανάλυση big data με σκοπό τη βελτιστοποίηση της λειτουργικής απόδοσης.

Η τρέχουσα κρίση που προέκυψε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19, σίγουρα δυσκολεύει ιδιαίτερα όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους των μεταφορών και του τουρισμού. Όμως εμείς στον Όμιλο Attica, με όπλο τις ισχυρές βάσεις και το μέγεθός μας, συνεχίζουμε να δουλεύουμε με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη που θα μας δίνει πάντα τη δυνατότητα να προσφέρουμε περισσότερα από αυτά που υποσχόμαστε και να συνεισφέρουμε στην ανάπτυξη της Ελλάδας της επόμενης ημέρας.