Αφιερώματα
Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου 2020 10:05

Lidl Ελλάς: Η υπεύθυνη επιχειρηματικότητα στην πράξη είναι για τη Lidl Ελλάς φιλοσοφία ζωής

Ως μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανεμπορίου τροφίμων, η Lidl Ελλάς αναγνωρίζει την ευθύνη που της αναλογεί για το περιβάλλον. Για αυτόν τον λόγο έχει δεσμευτεί έως το 2025 να μειώσει κατά 20% το πλαστικό και να καταστήσει το 100% των συσκευασιών των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της στο μέγιστο ανακυκλώσιμες.
Ως μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανεμπορίου τροφίμων, η Lidl Ελλάς αναγνωρίζει την ευθύνη που της αναλογεί για το περιβάλλον. Για αυτόν τον λόγο έχει δεσμευτεί έως το 2025 να μειώσει κατά 20% το πλαστικό και να καταστήσει το 100% των συσκευασιών των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της στο μέγιστο ανακυκλώσιμες.
 
Είναι η πρώτη επιχείρηση οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα η οποία το 2018 απέσυρε οριστικά τις πλαστικές σακούλες μίας χρήσης 4 λεπτών από τα καταστήματά της, ενώ πρώτη κατήργησε την 1η Ιανουαρίου 2020 και την πώληση πλαστικών μίας χρήσης, όπως καλαμάκια, ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπίρουνα και μπατονέτες.
 
Αυτά τα μέτρα αποτελούν μέρος του REset Plastic, της διεθνούς στρατηγικής του ομίλου Schwarz για το πλαστικό, στην οποία συμμετέχει και η Lidl Ελλάς. Ξεκίνησε το 2018, με όραμα «Λιγότερο πλαστικό - Κλειστοί Κύκλοι πρώτων υλών» και αποτελείται από πέντε πεδία δράσης, REduce/Μείωση, REdesign/Επανασχεδιασμός, REcycle/Ανακύκλωση, REmove/ Απομάκρυνση και REsearch/Έρευνα. Στόχος της εταιρείας είναι να συμβάλει καθημερινά με πράξεις στη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος και να χτίσει ένα βιώσιμο μέλλον για τις επόμενες γενιές και τον πλανήτη μας.
 
Ένας τρόπος για να το καταφέρει αυτό είναι μέσω στρατηγικών συνεργασιών, αλλά και δράσεων, που πιστοποιούν πως η διαρκής επιδίωξη του «καλώς επιχειρείν» αποτελούν στρατηγικό προσανατολισμό και δέσμευση για την εταιρεία.
 
Plastic Free Santorini
 
Η καμπάνια «Plastic Free Santorini» είναι μια κοινή πρωτοβουλία του υπουργείου Τουρισμού, του Δήμου Σαντορίνης και της Lidl Ελλάς, που έχει ως στόχο την ανακήρυξη της Σαντορίνης ως ενός νησιού με ιδιαίτερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες, αλλά και διαχρονικό συμβολισμό και ξεδιπλώνεται ως μια πρωτότυπη, εναλλακτική τουριστική καμπάνια που είναι ταυτόχρονα παγκόσμιο μήνυμα βιώσιμης ανάπτυξης για το ίδιο το νησί, αλλά και τη χώρα μας.
 
Στο πλαίσιο αυτό, το τριήμερο 25-27 Σεπτεμβρίου εκπρόσωποι της Lidl Ελλάς, μαζί με συνεργάτες και εθελοντές του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, βρέθηκαν στη Σαντορίνη για να ενώσουν τις δυνάμεις τους απέναντι στον αγώνα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των ελληνικών ακτών, προσφέροντας ανάσες ζωής στο οικοσύστημα του νησιού, αλλά και λύσεις, ανοίγοντας δρόμους βιώσιμης ανάπτυξης. 
 
Παράσταση «Τέσσερις Εποχές» στην Εθνική Λυρική Σκηνή
 
Είναι η πρώτη φορά που μια επιχείρηση λιανικού εμπορίου συνεργάζεται με έναν εμβληματικό εθνικό φορέα, διαχρονικό φάρο της μουσικής τέχνης και παράγουν μαζί πολιτισμό, καλλιεργούν την οικολογική συνείδηση και προάγουν την καλλιτεχνική παιδεία.
 
Με αφορμή κι όχημα την κυκλικότητα του χρόνου, η παράσταση « Τέσσερις εποχές», βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Βιβάλντι, πραγματεύεται με έξυπνο και ευφάνταστο τρόπο τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς. Θέματα όπως η μείωση του πλαστικού, η ανακύκλωση και η κυκλική οικονομία ζωντανεύουν στη σκηνή με μοναδικό τρόπο. Η ιδέα της ανακύκλωσης βρίσκεται στον πυρήνα της δραματουργίας της παράστασης, ενώ είδη μιας χρήσης, από πλαστικές σακούλες και μπουκάλια μέχρι πλαστικά καλαμάκια και γάντια, μεταμορφώνονται σε εντυπωσιακά κοστούμια.
 
Η παράσταση υλοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά, με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) προς την Εναλλακτική Σκηνή.
 
Σχεδιασμός νέας οικολογικής συσκευασίας
 
Στο πλαίσιο του στόχου της για 20% λιγότερο πλαστικό έως το 2025, η Lidl Ελλάς μείωσε στα παραδοσιακά ελληνικά έτοιμα γεύματα «Chef Select» το πλαστικό του περιέκτη, καταργώντας ταυτόχρονα το πλαστικό καπάκι, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο συνολική μείωση πλαστικού κατά 43,24% ανά συσκευασία. 
 
Στήριξη του έργου αντιρρύπανσης και καθαρισμού του Θερμαϊκού κόλπου
 
Ανέλαβε για μία ακόμη φορά να καλύψει μέρος των εξόδων για τον καθαρισμό του Θερμαϊκού κόλπου από το ειδικά διαμορφωμένο αντιρρυπαντικό σκάφος «Αλκίππη» της North Aegean Slops Α.Ε.
 
Συγκεκριμένα, η Lidl Ελλάς στήριξε την προσπάθεια του υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης, από τον Μάιο μέχρι και τον Αύγουστο, για την απομάκρυνση των επιπλεόντων απορριμμάτων, του φυτοπλαγκτόν και της κόκκινης παλίρροιας, που επιβαρύνουν τον παραλιακό άξονα της Θεσσαλονίκης. Η περισυλλογή αντικειμένων και κηλίδων ξεκίνησε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και επεκτάθηκε στη θαλάσσια περιοχή του Μεγάρου Μουσικής, της Αγίας Τριάδας και του Δέλτα των ποταμών Αξιού, Λουδία, Αλιάκμονα. 
 
SUP Free hackathon
 
Ο μαραθώνιος καινοτομίας SUP Free hackathon είναι η πρώτη δράση ανοιχτής καινοτομίας στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας “Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης”, η οποία υποστηρίζεται από τη Lidl Eλλάς, το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη και τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στόχος του είναι η ενεργοποίηση της κοινωνίας και των επιχειρήσεων για τη δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών και λύσεων που αξιοποιούν την τεχνολογία, για να συμβάλουν σε μια καθημερινότητα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης.
 
Στο SUP Free hackathon, που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά 11-13 Δεκεμβρίου, μπορούν να συμμετάσχουν μηχανικοί, προγραμματιστές, οικονομολόγοι, αναλυτές, περιβαλλοντολόγοι, ερευνητές, φοιτητές και στελέχη επιχειρήσεων, μεμονωμένοι ή σε ομάδες, αλλά και γενικότερα οποιοσδήποτε έχει μια ιδέα σε θέματα που σχετίζονται με τη μείωση των πλαστικών μίας χρήσης και ενδιαφέρεται να την αναπτύξει σε ολοκληρωμένη εφαρμογή.
 
Η διοργάνωση θα υποστηρίξει τους συμμετέχοντες να σχηματίσουν ομάδες και να συνεργαστούν για να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν την ιδέα τους. Οι ομάδες και οι λύσεις που θα διακριθούν θα έχουν τη δυνατότητα να υποστηριχθούν επί 5 μήνες για την ανάπτυξη της λύσης τους σε παραγωγική εφαρμογή (φάση acceleration).
 
Πρόσωπα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης
 
Η Lidl Ελλάς υποστηρίζει την προσπάθεια 40 προσώπων, από το φάσμα της επιστήμης, του αθλητισμού, της τέχνης, των επιχειρήσεων και του κοινωφελούς χώρου, να τονίσουν την ανάγκη να συμβάλλουμε όλοι στη μάχη για την προστασία του περιβάλλοντος και να δημιουργήσουμε μία συμμαχία υπέρ της ζωής χωρίς πλαστικά μίας χρήσης.
 
Με αφορμή την ψήφιση του νομοσχεδίου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον», η Lidl Ελλάς σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» και υπό την αιγίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δημιουργούν ένα «κύμα» ενημέρωσης με τη χρήση «πρεσβευτών», οι οποίοι ενώνουν τις φωνές τους δημιουργώντας ένα θετικό κλίμα υποδοχής της νέας συνθήκης για τη σταδιακή κατάργηση των πλαστικών μίας χρήσης.