Πολιτική
Τετάρτη, 25 Ιουλίου 2007 12:06

Μεγάλες περικοπές σε δρομολόγια του Προαστιακού

ΣΕ ΑΝΑΣΤΟΛΗ κυκλοφορίας σειράς αμαξοστοιχιών του Προαστιακού και του ΟΣΕ και περικοπή των δρομολογίων προχωρεί ο Οργανισμός, εξαιτίας έργων υποδομής στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Αχαρνών.

Η ακύρωση δρομολογίων, με την οποία ουσιαστικά τίθεται έως τις 10 Σεπτεμβρίου εκτός επιχειρησιακής λειτουργίας ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος στο τμήμα προς Πειραιά, έρχεται λίγες ημέρες μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στη συγκεκριμένη γραμμή, ενώ η κίνηση του ΟΣΕ να ματαιώσει σε διάστημα λίγων ημερών 90 δρομολόγια ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων.

Όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός, αναστέλλονται προσωρινά 34 δρομολόγια στη γραμμή Νεραντζιώτισσα - Αεροδρόμιο - Νεραντζιώτισσα και άλλα 30 στη γραμμή Πειραιάς - Νεραντζιώτισσα - Πειραιάς.

Στον απόηχο λοιπόν του ατυχήματος, αλλά και στην προσπάθεια να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια, ο ΟΣΕ ενημερώνει το κοινό ότι, από σήμερα Τετάρτη, δεν θα κυκλοφορούν:

* 16 αμαξοστοιχίες στη διαδρομή Αθήνα - Οινόη - Αθήνα, ενώ τα Σαββατοκύριακα θα προστίθενται σ' αυτές άλλες πέντε.

* 2 αμαξοστοιχίες στη διαδρομή ¶γιος Ιωάννης Ρέντης - Στυλίδα - ¶γιος Ιωάννης Ρέντης.

* 34 αμαξοστοιχίες στη διαδρομή Αεροδρόμιο - Νεραντζιώτισσα - Αεροδρόμιο.

* 30 αμαξοστοιχίες στη διαδρομή Πειραιάς - Νεραντζιώτισσα - Πειραιάς και 2 αμαξοστοιχίες στη διαδρομή Νεραντζιώτισσα - Πειραιάς - Νεραντζιώτισσα.

Ντ. Ρόβλιας

Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος για θέματα Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, Ντ. Ρόβλιας, εξαπέλυσε σφοδρότατη επίθεση στον υπουργό Μεταφορών τόσο για τις ακυρώσεις 110 δρομολογίων σε ΟΣΕ και Προαστιακό, όσο και συνολικά για τις επιβατικές μετακινήσεις.

«Προ ολίγων εβδομάδων ο κ. Λιάπης ανακοίνωνε πανηγυρικά, και βεβαίως μπροστά στις κάμερες, τη σύνδεση του Πειραιά με το Αεροδρόμιο, μέσω του Προαστιακού. Χθες το βράδυ ανακοινώθηκε η ουσιαστική κατάργηση αυτής της σύνδεσης, καθώς και πολλών άλλων δρομολογίων του ΟΣΕ», διαπιστώνει ο κ. Ρόβλιας.

Ο βουλευτής αναφέρεται σε εικονική πραγματικότητα, κατηγορώντας την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ότι «ουδόλως ειδικεύεται, ούτε ασχολείται, με την εξυπηρέτηση των πολιτών και την ασφάλεια των μεταφορών, ούτε νιώθει καν την ανάγκη να απολογηθεί ή να τοποθετηθεί στο Κοινοβούλιο».

Σύσκεψη για Θεσσαλονίκη

Η λειτουργία Προαστιακού Σιδηρόδρομου στη Θεσσαλονίκη με άξονες στους γύρω νομούς, ήταν το αντικείμενο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Μεταφορών, παρουσία εκπροσώπων φορέων της συμπρωτεύουσας και των γύρω νομών, υπό την προεδρία του υπουργού Μιχ. Λιάπη.

Στη σύσκεψη ανακοινώθηκε ότι προγραμματίζεται από τον Οκτώβριο να δοθεί σε εμπορική λειτουργία η πρώτη προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή της Θεσσαλονίκης που θα συνδέει τη συμπρωτεύουσα με το Λιτόχωρο.

Η γραμμή θα είναι ηλεκτροκινούμενη και σε αυτήν θα χρησιμοποιηθούν οι ακινητοποιημένοι, σε αποθήκη της Θεσσαλονίκης, ηλεκτροκινούμενοι συρμοί του ΟΣΕ.

Επίσης, αποφασίστηκε η ανάθεση προκαταρτικής μελέτης σκοπιμότητας για την ανάπτυξη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης σε τέσσερις διαδρομές:

1) Αεροδρόμιο «Μακεδονία» - Μουδανιά

2) Αγ. Βασίλειος - Αεροδρόμιο

3) Αγ. Βασίλειος - Σταυρός - Αμφίπολη

4) Θεσσαλονίκη - Γιαννιτσά - Σκύδρα - Έδεσσα

Στόχος των μελετών είναι να εξετασθεί, σε συνδυασμό με τις περιοχές απ' όπου θα περάσει, η οικονομική βιωσιμότητα του Προαστιακού στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου τα έργα να χρηματοδοτηθούν από το Δ' ΚΠΣ.

Επισημαίνεται ότι στις παραπάνω διαδρομές δεν υπάρχει υφιστάμενη γραμμή του ΟΣΕ, σε αντίθεση με τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Λιτόχωρο.

Τέλος, ο κ. Λιάπης αναφέρθηκε στον προγραμματισμό και τους στόχους της κυβέρνησης για ταχύτερη σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη.