Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου 2020 13:19

Το επόμενης γενιάς αεροπλανοφόρο της Γαλλίας

H Γαλλία θα αντικαταστήσει τη ναυαρχίδα της, το πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο «Chardles de Gaulle», με ένα επόμενης, γενιάς, επίσης πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο το 2038, δήλωσε την Τρίτη ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν, σε επίσκεψή του στη γαλλική εταιρεία πυρηνικών αντιδραστήρων Framatome στο Le Creusot- υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μια απόφαση από πλευράς της Γαλλίας με σκοπό τη διατήρηση της στρατηγικής της αυτονομίας.

H Γαλλία θα αντικαταστήσει τη ναυαρχίδα της, το πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο «Chardles de Gaulle», με ένα επόμενης, γενιάς, επίσης πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο το 2038, δήλωσε την Τρίτη ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν, σε επίσκεψή του στη γαλλική εταιρεία πυρηνικών αντιδραστήρων Framatome στο Le Creusot- υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μια απόφαση από πλευράς της Γαλλίας με σκοπό τη διατήρηση της στρατηγικής της αυτονομίας.
 
Το «Charles de Gaulle» είναι το πρώτο πυρηνοκίνητο πλοίο επιφανείας της Γαλλίας και το 10ο αεροπλανοφόρο της- επίσης είναι το μόνο μη αμερικανικό αεροπλανοφόρο που είναι εξοπλισμένο με καταπέλτες για απονήωση αεροσκαφών σταθερών πτερύγων. Έκανε το παρθενικό του ταξίδι το 2001, με το 2018 αποφασίστηκε η αντικατάστασή του με το Porte Avion Nouvelle Generation (PANG) αεροπλανοφόρο- το επόμενης γενιάς αεροπλανοφόρο της Γαλλίας.
 
Σύμφωνα με το υπουργείο Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας, η απόφαση αντικατάστασης του παρόντος αεροπλανοφόρου με άλλο ένα πυρηνοκίνητο σκάφος οφείλεται στο ότι δεν θα χρειαστεί ανεφοδιασμό με καύσιμα κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του (εκτός από καύσιμα για τα αεροσκάφη του) και θα χρειάζονται 10 χρόνια μεταξύ των εκσυγχρονισμών του. Το αεροπλανοφόρο, που δεν έχει λάβει ακόμα όνομα, θα ναυπηγηθεί στα ναυπηγεία του Σεν Ναζέρ, με τη Naval Group ως prime contractor, και θα έχει τη βάση του στην Τουλόν. Το 75.000 τόνων αεροπλανοφόρο θα έχει μήκος 300 μέτρα και θα μπορεί να πιάσει ταχύτητα 27 κόμβων (50 χλμ/ώρα). Θα έχει πλήρωμα 2.000 ετών, 30 μαχητικά (τα επόμενης γενιάς SCAF) και θα ηλεκτρομαγνητικούς καταπέλτες για την απονήωση διαφόρων ειδών αεροσκαφών. Οι «καρδιές» του θα είναι δύο αντιδραστήρες των 220 MW.
 
Η φάση σχεδιασμού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως το 2025, οπότε και θα αρχίσει η ναυπήγηση, με τις πρώτες θαλάσσιες δοκιμές να προγραμματίζονται για το 2036, εν όψει της αντικατάστασης του «Charles de Gaulle» το 2038. Δεν έχει ανακοινωθεί κόστος.