Είναι πλέον προφανές ότι η εικόνα στη χώρα μας στο μεταναστευτικό αλλάζει δραστικά, κι αυτό αποδεικνύεται από τα στοιχεία, δήλωσε την Πέμπτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.
Είναι πλέον προφανές ότι η εικόνα στη χώρα μας στο μεταναστευτικό αλλάζει δραστικά, κι αυτό αποδεικνύεται από τα στοιχεία, δήλωσε την Πέμπτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.
Σύμφωνα με αυτά, όπως είπε, το διάστημα Μαρτίου-Νοεμβρίου οι μεταναστευτικές ροές στα πέντε νησιά του Αιγαίου ήταν μειωμένες κατά 92% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (από 54.306 σε 4.344). Τον Οκτώβριο υπήρξε μείωση κατά 99% σε σχέση με πέρυσι (από 9.568 σε 112) και τον Νοέμβριο κατά 97% (από 9.112 σε 267).
Στο σύνολο της χώρας, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή και των αφίξεων από τον Έβρο, για το διάστημα Ιανουάριος-Νοέμβριος η μείωση των ροών από το 2019 στο 2020 καταγράφεται στο 79% (από 70.684 σε 14.904), ενώ για το διάστημα Μάρτιος-Νοέμβριος καταγράφηκε μείωση κατά 88% (από 65.264 σε 8.151).
«Η κατακόρυφη μείωση των μεταναστευτικών ροών, στο ίδιο διάστημα που άλλες χώρες καταγράφουν σημαντική αύξηση, αποδεικνύει ότι στη χώρα μας γίνεται συστηματική προσπάθεια και υπάρχει συγκροτημένη στρατηγική. Προστατεύονται ιδιαίτερα αποτελεσματικά τα θαλάσσια σύνορά μας από το Λιμενικό Σώμα και τα χερσαία από τον Στρατό και την ΕΛ.ΑΣ, με απόλυτο σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο και τις ευρωπαϊκές αξίες. Επιταχύνονται οι διαδικασίες εξέτασης των αιτήσεων ασύλου. Αντιμετωπίζονται συστηματικά τα κυκλώματα των λαθροδιακινητών. Ξεκαθαρίζει η ήρα από στάρι σε ό,τι αφορά τις εμπλεκόμενες ΜΚΟ. Έχει ανακτηθεί ο έλεγχος και η κυβέρνηση σχεδιάζει τώρα την επόμενη φάση της Εθνικής Στρατηγικής 2020-2021 για την ουσιαστική αποσυμφόρηση των νησιών, αλλά και της ηπειρωτικής χώρας» τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Πέτσα, η πραγματικότητα αυτή καταγράφεται και σε πρόσφατη έκθεσή της Frontex, που επισημαίνει τη μεγάλη μείωση των μεταναστευτικών ροών στην Ελλάδα, ενώ υπάρχει σημαντική αύξηση από τη δίοδο της Κεντρικής Μεσογείου μέσω Ιταλίας και επίσης μεγάλη αύξηση ροών στα Δυτικά Βαλκάνια.