«Παίρνω αυτό το φάρμακο αρκετό καιρό, δεν πειράζει να το σταματήσω για λίγο». «Αποφάσισα να μην επιβαρύνω τον οργανισμό μου με πολλά φάρμακα. Θα παίρνω τη θεραπεία μου μόνο όταν αισθάνομαι κάποιο σύμπτωμα». «Παίρνοντας κάθε μέρα φάρμακα, νιώθω σαν να είμαι σοβαρά άρρωστη. Όμως εγώ αισθάνομαι μια χαρά. Ας τα σταματήσω για λίγο». Αυτές είναι μερικές φράσεις που αντικατοπτρίζουν τη νοοτροπία πολλών ασθενών που επιλέγουν να μην ακολουθήσουν σωστά τη φαρμακευτική αγωγή που έχει συστήσει ο γιατρός τους και να γίνουν οι ίδιοι…γιατροί του εαυτού τους.
«Παίρνω αυτό το φάρμακο αρκετό καιρό, δεν πειράζει να το σταματήσω για λίγο».
«Αποφάσισα να μην επιβαρύνω τον οργανισμό μου με πολλά φάρμακα. Θα παίρνω τη θεραπεία μου μόνο όταν αισθάνομαι κάποιο σύμπτωμα».
«Παίρνοντας κάθε μέρα φάρμακα, νιώθω σαν να είμαι σοβαρά άρρωστη. Όμως εγώ αισθάνομαι μια χαρά. Ας τα σταματήσω για λίγο».
Αυτές είναι μερικές φράσεις που αντικατοπτρίζουν τη νοοτροπία πολλών ασθενών που επιλέγουν να μην ακολουθήσουν σωστά τη φαρμακευτική αγωγή που έχει συστήσει ο γιατρός τους και να γίνουν οι ίδιοι…γιατροί του εαυτού τους. Αναγνωρίζοντας ότι η εσφαλμένη αυτή αντίληψη θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία των ασθενών, η φαρμακευτική εταιρεία Servier Hellas υλοποιεί την Εκστρατεία Ευαισθητοποίησης για την Ορθή Χρήση Φαρμάκων με τίτλο «Μη γίνεσαι γιατρός του εαυτού σου!». Η εκστρατεία φέρει την αιγίδα της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας και της Ελληνικής Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης.
Στόχος της εκστρατείας είναι να ενημερώσει τους ασθενείς με χρόνια νοσήματα, αλλά και το ευρύ κοινό, για την αναγκαιότητα της απαρέγκλιτης τήρησης της αγωγής που έχει συστήσει ο θεράπων ιατρός – αναγκαιότητα που εν μέσω της πανδημίας COVID-19, γίνεται ακόμη πιο επιτακτική. Ταυτόχρονα, η εκστρατεία επιδιώκει να παρακινήσει τους ασθενείς να συμβουλεύονται τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό τους εάν έχουν οποιαδήποτε απορία ή προβληματισμό σχετικά με τη λήψη της αγωγής τους.
Για την επίτευξη αυτών των στόχων δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα www.akolouthotinagogi.gr, η οποία περιλαμβάνει αναλυτική ενημέρωση για τα αίτια και τις επιπτώσεις της χαμηλής προσήλωσης, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και εργαλεία που βοηθούν τον ασθενή να ακολουθεί σωστά την αγωγή του. Η καμπάνια πλαισιώνεται από τηλεοπτικό σποτ, προβολή στο YouTube, σελίδα Facebook, καθώς και έντυπο ενημερωτικό υλικό.