Τo είδαμε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι πριν από 2 χρόνια. Το μοναδικό CUV της Kia, αμιγώς ηλεκτροκίνητο, ωρίμασε στην πορεία και, έτσι, το μοντέλο παραγωγής ανέβασε την αυτονομία του έως και 615 χλμ. Το e-Niro βρίσκεται, ήδη, στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις, με πλούσιο εξοπλισμό και ενδεικτικές τιμές 42.990 και 46.990 ευρώ, πριν από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Τo είδαμε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι πριν από 2 χρόνια. Το μοναδικό CUV της Kia, αμιγώς ηλεκτροκίνητο, ωρίμασε στην πορεία και, έτσι, το μοντέλο παραγωγής ανέβασε την αυτονομία του έως και 615 χλμ. Το e-Niro βρίσκεται, ήδη, στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις, με πλούσιο εξοπλισμό και ενδεικτικές τιμές 42.990 και 46.990 ευρώ, πριν από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Ειδικότερα, το νέο ηλεκτρικό crossover της Kia διατίθεται ως eNiro Mid Range και e-Niro Long Range . Στην πρώτη περίπτωση το e-Niro είναι εφοδιασμένο με μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερών 39,2 kWh, που εξασφαλίζει συνδυασμένη αυτονομία 289 χλμ. και 405 χλμ. στον αστικό κύκλο, βάσει του πρωτοκόλλου WLTP και στη δεύτερη είναι εφοδιασμένο με μπαταρία64 kWh, «πουσάροντας» την αυτονομία με μία φόρτιση έως 455 χλμ. συνδυαστικά και έως 615 χλμ. σε αστικό περιβάλλον. Το σημαντικό, ωστόσο, είναι ότι και στις δύο περιπτώσεις οι επιδόσεις εντυπωσιάζουν. Η έκδοση των 64 kWh, e-Niro Long Range , «φοράει» ηλεκτροκινητήρα ισχύος 150 kW (204 ίπποι), με μέγιστη ροπή 395 Nm, χάρη στον οποίο η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 7,8’’. Η βασική έκδοση των 39,2 kWh εφοδιάζεται με έναν μικρότερο ηλεκτροκινητήρα 100 kW (136 ίπποι) και ροπή 395 Nm, που εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα!
Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς και υπάρχει λειτουργία έξυπνης ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, ο βαθμός της οποίας ρυθμίζεται μάλιστα και από ειδικούς διακόπτες στο τιμόνι. Ο οδηγός έχει και τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας του συστήματος κίνησης (ECO+, ECO, Normal και Sport) ανάλογα με τις διαθέσεις και τις συνθήκες κίνησης, προσαρμόζοντας στα μέτρα του τις επιδόσεις και την κατανάλωση ενέργειας.
Για την ιστορία, αναφέρουμε ότι το e-Niro είναι σχεδιασμένο στα στούντιο design της Kia, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ και στη Ναμιγιάνγκ της Κορέας. Το όνομά του παραπέμπει στο διάσημο ηθοποιό Ρόμπερτ ντε Νίρο (ο οποίος μάλιστα συμμετείχε σε σχετικό διαφημιστικό κλιπ). Έχει μήκος 4.375 χλστ και μεταξόνιο 2.700 χλστ, με αποτέλεσμα να προσφέρει άφθονους χώρους για επιβάτες και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ 451 λίτρων (VDA). Τα πίσω αναδιπλούμενα και διαιρούμενα (60:40) καθίσματα, δίνουν τη δυνατότητα αύξησης του χώρου φόρτωσης στα 1.405 λίτρα!
Η καμπίνα είναι πολύ μοντέρνα και εναρμονισμένη με τις προηγμένες τεχνολογίες του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με τον οδηγό να λαμβάνει την απαραίτητη πληροφόρηση για τη λειτουργία του e-Niro από μία έγχρωμη οθόνη αφής 10,25’’, αλλά και από τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών. Πρότυπο ασφάλειας το Kia e-Niro είναι εφοδιασμένο με ABS, EBD, ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας) και 7 αερόσακους (περιλαμβάνεται και αερόσακος γονάτων συνοδηγού), ενώ, παράλληλα, διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό και των δύο εκδόσεων TMPS (σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών), LKA (LANE KEEPING ASSIST) και LFA (LANE FOLLOWING ASSIST), συστήματα διατήρησης λωρίδας διαγράμμισης και άκρης οδοστρώματος, καθώς, επίσης, FCA (FORWARD COLLISION-AVOIDANCE ASSIST), σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων.
Θα ήταν παράλειψη να μην καταγράψουμε ότι τo e-Niro καλύπτεται από την κορυφαία εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 χλμ.) της Kia η δε εγγύηση περιλαμβάνει τόσο τις μπαταρίες όσο και τον ηλεκτροκινητήρα.