Κοινωνία
Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2020 11:14

Έρευνα: Το 52% των φοιτητών χαρακτηρίζει θετική την εμπειρία της τηλεκπαίδευσης, αν και «παράγει» χειρότερους επιστήμονες

Το 84% των φοιτητών επέλεξαν την πλατφόρμα Zoom για να παρακολουθήσει online μαθήματα εν μέσω της καραντίνας, ενώ σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης ήταν η κακή σύνδεση στο διαδίκτυο. 

Το 84% των φοιτητών επέλεξαν την πλατφόρμα Zoom για να παρακολουθήσει online μαθήματα εν μέσω της καραντίνας, ενώ σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης ήταν η κακή σύνδεση στο διαδίκτυο. 

Αυτά είναι κάποια από τα συμπεράσματα της έρευνας που «έτρεξε» η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, η οποία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά σε δείγμα 305 φοιτητών από όλες τις Πανεπιστημιακές Σχολές της χώρας τον Νοέμβριο του 2020. Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις των φοιτητών για την τηλεκπαίδευση. 

Σύμφωνα με την έκτακτη έρευνα, οι φοιτητές πιστεύουν ότι η τηλεκπαίδευση «παράγει» χ ειρότερους επιστήμονες σε σχέση με την δια ζώσης διδασκαλία, ενώ οι απαιτήσεις των καθηγητών στην εξ αποστάσεως εξεταστική θα πρέπει να είναι λιγότερες, σε σύγκριση με την «κλασική» εξεταστική στο αμφιθέατρο.

Μάλιστα, η διεξαγωγή εξετάσεων μέσω τηλεκπαίδευσης έχει πολλές πιθανότητες να είναι διαβλητή, ενώ σε μεγάλο βαθμό, οι φοιτητές θεωρούν ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη.

Ειδικότερα, το 94% των ερωτώμενων φοιτητών δηλώνει πως παρακολούθησε on-Line μαθήματα εν μέσω της καραντίνας.
Η πλατφόρμα Zoom συγκεντρώνει την προτίμηση του 84% των φοιτητών, ενώ ακολουθεί το Skype for Business με 30%, το Google Meet με 12%, το Microsoft Teams με 10% κα.

Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης ήταν η κακή σύνδεση στο διαδίκτυο με ποσοστό 68% και έπεται με 38% η κακή οργάνωση των καθηγητών, με 28% η μη διάθεση των απαραίτητων τεχνικών υποδομών και κάτι άλλο με 10%.

Η τηλεκπαίδευση συμβάλλει στο να μην χρειάζονται μετακινήσεις αναφέρει το 88%, ενώ το 35% σημειώνει πως με την εξ αποστάσεως διδασκαλία έχει περισσότερο χρόνο να ασχοληθεί με την Σχολή του και το 29% ότι με την τηλεκπαίδευση η πλειοψηφία των φοιτητών έχει πρόσβαση σε αυτή. Οι καθηγητές είναι πολύ/αρκετά εξοικειωμένοι με το σύστημα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας σε ποσοστό 63% και μόλις το 37% αυτών είναι λίγο\καθόλου εξοικειωμένοι.

Όσον αφορά στο μέλλον σχεδόν οι μισοί από τους φοιτητές (49%) δηλώνουν ότι χρειάζεται ένας συνδυασμός τηλεκπαίδευσης και δια ζώσης εκπαίδευσης, αλλά την ίδια στιγμή το 47% εκτιμά ότι με την εξάλειψη της νόσου η εκπαίδευση θα πρέπει να επιστρέψει στα προηγούμενα δεδομένα.

Πάντως η τηλεκπαίδευση έχει και τα αρνητικά της στοιχεία: το 85% υποστηρίζει ότι υπάρχουν πρακτικά μαθήματα ή εργαστήρια, τα οποία δεν μπορούν να υποστηριχθούν εξ αποστάσεως. Παράλληλα, το 75% δηλώνει ότι με την τηλεκπαίδευση αισθάνεται αποκομμένο από το αίσθημα της κοινωνικής συναναστροφής, της συλλογικότητας και της συνεργασίας.

Αναφορικά με το ζήτημα των εξετάσεων εξ αποστάσεως, το 67% χαρακτηρίζει την συγκεκριμένη διαδικασία ως διαβλητή και το 33% αδιάβλητη. Στο πλαίσιο αυτό, το 55% εκτιμά ότι χρειάζεται να είναι λιγότερες οι απαιτήσεις των καθηγητών στην εξ αποστάσεως εξεταστική, ενώ το 34% αναφέρει ότι θα πρέπει να είναι ίδιες και το 11% περισσότερες.

Εντυπωσιακό είναι το εύρημα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο σε ποσοστό 54% οι ερωτώμενοι θεωρούν ότι τα μοντέλα της τηλεκπαίδευσης θα δημιουργήσουν χειρότερους επιστήμονες από το προηγούμενο σύστημα, έναντι του 32% που απαντά πως θα προκύψουν το ίδιο καλοί επιστήμονες, όπως και με το προηγούμενο σύστημα.