Κοινωνία
Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2020 19:53

Τραγωδία στο Μάτι: Νέα στοιχεία και αίτημα για αναβάθμιση του κατηγορητηρίου

 Αδιάσειστα στοιχεία που καταδεικνύουν εγκληματικά λάθη στην υπόθεση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι, οδηγούν τον ανακριτή Αθανάσιο Μαρνέρη, να επιμείνει στην αρχική θέση του και να υποβάλει τρίτο αίτημα για αναβάθμιση της κατηγορίας από πλημμέλημα σε κακούργημα, αλλά και τη διεύρυνση του κατηγορητηρίου.

 Αδιάσειστα στοιχεία που καταδεικνύουν εγκληματικά λάθη στην υπόθεση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι, οδηγούν τον ανακριτή Αθανάσιο Μαρνέρη, να επιμείνει στην αρχική θέση του και να υποβάλει τρίτο αίτημα για αναβάθμιση της κατηγορίας από πλημμέλημα σε κακούργημα, αλλά και τη διεύρυνση του κατηγορητηρίου.

Από τα στοιχεία που έχει συλλέξει από τις εφόδους που έχει πραγματοποιήσει στις υπηρεσίες, όπως απόρρητα σχεδιαγράμματα και ημερολόγια που καταγράφουν τον ακριβή χρόνο που «πέταξαν» τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα, ο ανακριτής βάζει στο κάδρο των ποινικών ευθυνών, εκτός από τους ήδη κατηγορουμένους και άλλα υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής.

Οι χειριστές των εναέριων πυροσβεστικών μέσων κάνουν λόγο στις καταθέσεις τους για μεγάλη καθυστέρηση στην έγκαιρη κινητοποίηση και αντιμετώπιση της πυρκαγιάς  με δεδομένο ότι «γνώση της κατάστασης υπήρχε από τις 16:41 και εκ νέου ενημέρωση από τον αρμόδιο για την περιοχή του Νταού Πεντέλης Διοικητή του Πυροσβεστικού Σταθμού στις  16:54».

Μάλιστα, πριν από λίγες μέρες στην συμπληρωματική κατάθεσή τους  ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του ενός εκ των πέντε σινούκ που πήρε εντολή να επιχειρήσει στην  περιοχή της Πεντέλης, κατέθεσε ότι η απογείωση  του από το αεροδρόμιο των Μεγάρων  έγινε στις 18:10 και όχι στις  17.00, όπως αρχικά είχε ενημερωθεί από το ημερολόγιο πτήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει ο ανακριτής, καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη της πυρκαγιάς που στοίχισε τόσες ανθρώπινες ζωές φαίνεται ότι έπαιξε το γεγονός ότι οι αρμόδιοι όχι μόνο παρέλειψαν να χρησιμοποιήσουν όλα τα εναέρια και επίγεια πυροσβεστικά μέσα που είχαν στη διάθεσή τους αλλά παρότι το γνώριζαν αυτό, δεν οργάνωσαν ένα σχέδιο  εκκένωσης ή απομάκρυνσης και διάσωσης των κατοίκων, ενώ είχαν αυτή τη δυνατότητα.

Όπως φέρεται να εκτιμά ο δικαστικός λειτουργός:

*Υπήρξε  πλήρης απουσία εναέριας επιτήρησης στην περιοχή η οποία θεωρείτο μάλιστα υψηλής επικινδυνότητας,  από τις 11:00 έως τις 19:00,  που  έχει σκοπό την γρήγορη κατάσβεση της φωτιάς με όλη τη διαθέσιμη δύναμη.

*Αν και οι αρμόδιοι γνώριζαν ότι είχαν διαθέσιμα  επίγεια και εναέρια μέσα  είτε  δεν τα αξιοποίησαν καθόλου για την κατάσβεση της πυρκαγιάς στο Μάτι , είτε τα  χρησιμοποίησαν  για την κατάσβεση φωτιάς σε περιοχές, που δεν υπήρχε κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές .

* Δεν κινητοποιήθηκαν οι δυνάμεις που διαθέτει το ΓΕΕΘΑ

 *Ενώ υπήρχαν διαθέσιμα  10 σινούκ δεν αξιοποιήθηκαν . Απογειώθηκε μόνο ένα  σινούκ από το αεροδρόμιο των Μεγάρων για να επιχειρήσει στο Μάτι  και αυτό είναι το μόνο εναέριο μέσο καταγεγραμμένο στο χειρόγραφο και  ηλεκτρονικό ημερολόγιο.

* Με τις ιδιότητές τους  μπορούσαν να προβλέψουν το βαρύτερο αποτέλεσμα, που τελικά επήλθε αποδεχόμενοι  αυτό, καθώς δεν  αξιοποίησαν έγκαιρα σχέδιο εκκένωσης  από τις 17.30 εώς τις 17.45  ξεκινώντας από τον Ν. Βουτζά και εν συνεχεία στο Μάτι και στο Κόκκινο Λιμανάκι.

* Παρότι υπήρχαν διαθέσιμες σωστικές λέμβοι που ανήκαν στην Πρώτη ΕΜΑΚ που ήταν στην Ελευσίνα, ουδέποτε δόθηκε εντολή στα πληρώματα της να μεταβούν στην περιοχή.

Τα στοιχεία που έχει στα χέρια του ο ανακριτής κατατείνουν πως αν από την αρχή και δη από τις 16.50 έως τις 17:30  επιχειρούσαν  στην περιοχή, τρία εναέρια μέσα και στη συνέχεια έως δηλ. τις 18:30 άλλα τρία, ο κίνδυνος θα είχε αποφευχθεί.   Για το λόγο αυτό, καταλογίζει μάλιστα ενδεχόμενο δόλο σε συγκεκριμένα πρόσωπα τα οποία, όπως σημειώνει, εξέθεσαν όχι μόνο σε κίνδυνο τους κατοίκους αλλά τους άφησαν και αβοήθητους.