Κοινωνία
Πέμπτη, 08 Οκτωβρίου 2020 11:48

Υπ. Παιδείας: 44.034 νέοι εκπαιδευτικοί και 2.800 ψυχολόγοι στα σχολεία

Επιπλέον των 44.034 προσλήψεων νέων μόνιμων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία μας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εξασφάλισε για την εκπαιδευτική κοινότητα 2.800 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, για την αντιμετώπιση σχετικών συνεπειών της πανδημίας του Covid-19, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση.  

Επιπλέον των 44.034 προσλήψεων νέων μόνιμων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία μας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εξασφάλισε για την εκπαιδευτική κοινότητα 2.800 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, για την αντιμετώπιση σχετικών συνεπειών της πανδημίας του Covid-19, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση.  

Σύμφωνα με το υπουργείο, γνώμονας της στελέχωσης με το εν λόγω ειδικό επιστημονικό προσωπικό είναι η διαφύλαξη της ψυχικής υγείας, η προστασία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, αλλά και η ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας δια της απόκτησης δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων, όπως η πανδημία του Covid-19.

Ο ρόλος των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών θα είναι ανιχνευτικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός και διαμεσολαβητικός, με τη χρήση διαθεματικών και βιωματικών δραστηριοτήτων, την αξιοποίηση της επιστημονικής γνώσης και εμπειρίας, καθώς και την υιοθέτηση σύγχρονων πρακτικών, όπως εργαστήρια, παιχνίδια ρόλων, εξ αποστάσεως εφαρμογές κ.ά.

Επιπλέον, η ενίσχυση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στοχεύει, μεταξύ άλλων, σε: 

  • ανάπτυξη, εφαρμογή και διάδοση Σχεδίων Δράσης αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών για την ύπαρξη ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος ανοιχτού στην κοινωνία και φιλικού προς τη διαφορετικότητα, 
  • συνεργασία των εμπλεκόμενων ατόμων και ομάδων της σχολικής κοινότητας, η συνεργασία με την οικογένεια και όταν αυτό απαιτείται η υποστήριξη, η διαμεσολάβηση και η διασύνδεση αυτής με τους κατάλληλους φορείς, 
  • συμπερίληψη των μαθητών, των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονέων στις προτεινόμενες ενημερωτικές δράσεις και δράσεις προσομοίωσης, 
  • απόκτηση πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την ανταλλαγή και υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών που θα προάγουν την ποιότητα των παρεχόμενων υποστηρικτικών υπηρεσιών στο χώρο της εκπαίδευσης, και 
  • περισυλλογή και επαναπροσδιορισμό προσωπικών, οικογενειακών και κοινωνικών προτεραιοτήτων του ατόμου, της ομάδας και της σχολικής κοινότητας.

Επίσης, με σχετική εγκύκλιο προς τις περιφερειακές Διευθύνσεις και τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ζητεί από τους διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να υποβάλουν τις προτάσεις τους για τη δημιουργία ομάδων Σχολικών Μονάδων ανά Βαθμίδα, προκειμένου εν συνεχεία να εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση με σκοπό την πρόσληψη και την τοποθέτηση των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία.

 «Σε αυτή την ιδιαίτερη σχολική χρονιά, με τις πιέσεις που προκαλεί η πανδημία στον ψυχισμό αλλά και στις ενδοοικογενειακές και διαπροσωπικές σχέσεις, στόχος μας εκτός από την Παιδεία είναι και η προστασία της υγείας, ατομικής, οικογενειακής και δημόσιας. Στελεχώνουμε τα σχολεία μας με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και εξασφαλίζουμε ένα υγιές και συναισθηματικά ασφαλές σχολικό περιβάλλον, προκειμένου τα παιδιά μας να αναπτύξουν ελεύθερα τα ταλέντα και τις κλίσεις τους.»,  δηλώνει  η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως. 

Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη τονίζει ότι: «Η απόφαση αυτή αποτελεί μια σημαντική, μια πραγματικά μεγάλη τομή στην εκπαιδευτική διαδικασία αφού για πρώτη φορά προσλαμβάνονται τόσοι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί για στήριξη σχολείων, στη γενική εκπαίδευση. 2.800 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί θα βρίσκονται δίπλα στο σύνολο της σχολικής κοινότητας συμβάλλοντας στην αποτελεσματική θωράκιση της από τις πολυδιάστατες επιπτώσεις μιας μεγάλης κρίσης, όπως η πανδημία που βιώνουμε. Παράλληλα, διευρύνουμε το δίχτυ προστασίας, ειδικά για τους μαθητές μας, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη σχολική χρονιά με μεγάλες ανατροπές και επιβάρυνση στην καθημερινότητά τους».

naftemporiki.gr