Παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη και του Προέδρου του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνη Σ. Παπαδημητρίου, αποδόθηκε το έργο της αναβάθμισης του φωτισμού στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη και του Προέδρου του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνη Σ. Παπαδημητρίου, αποδόθηκε το έργο της αναβάθμισης του φωτισμού στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Ο φωτισμός της Ακρόπολης άλλαξε και για μία ακόμη φορά τα βλέμματα των κατοίκων της Αθήνας αλλά και της υφηλίου στράφηκαν στο μνημείο της Δημοκρατίας.
Ένας χορός φωτός με 51 δέσμες, που επιμελήθηκε η Ελευθερία Ντεκώ υπό τους ήχους της μουσικής που έγραψε ειδικά για την τελετή ο Σταύρος Γασπαράτος, στήθηκε γύρω από την Ακρόπολη, χαρίζοντας λάμψη σε κάθε σπιθαμή της. Το φως ανέδειξε το σύμβολο της Δημοκρατίας, το οποίο έγινε πιο φωτεινό, πιο ευδιάκριτο.
Πρόκειται για το πρώτο από μια σειρά έργων που πραγματοποιούνται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού με στόχο τη συνολική αναβάθμιση των υποδομών και των παρεχομένων υπηρεσιών της Ακρόπολης με δωρεά και υλοποίηση από το Ίδρυμα Ωνάση.
Για πρώτη φορά ο φωτισμός διακρίνει τα μνημεία του Ιερού Βράχου από τα τείχη, αλλά και μεταξύ τους. Συγκεκριμένα, φωτίζονται εκ νέου 9 σημεία: Ο Βράχος, τα Τείχη, ο Παρθενώνας, τα Προπύλαια, ο Ναός της Αθηνάς Νίκης, το Ερέχθειο, το Θέατρο του Διονύσου, η Στοά του Ευμένους, το Διονυσιακό Ιερό. Η μελέτη του φωτισμού περιλαμβάνει πέντε ακόμα μνημεία, τα οποία φωτίζονται για πρώτη φορά: Το μνημείο του Θρασύλλου, τους Χορηγικούς Κίονες, το Ασκληπιείο και τα σπήλαια του Απόλλωνος και της Αγλαύρου / Κλεψύδρα, καθώς και το Ιερό της Αφροδίτης.
Η μελέτη για τον φωτισμό της Ακρόπολης δεν περιορίστηκε στο αισθητικό μέρος, αλλά συμπεριλαμβάνει τη σημαντική αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών με τον εκσυγχρονισμό της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης και του συστήματος αυτοματισμού και ελέγχου των φωτιστικών σωμάτων. Αναδεικνύει το σύνολο του Ιερού Βράχου, τα Τείχη, τον όγκο και τη γεωμετρία κάθε μνημείου, από κάθε πιθανό σημείο θέασης. Τα μάρμαρα, αντανακλούν κάθε πτυχή, κάθε γεωμετρικό σχήμα, κάθε φυσικό υλικό, τονίζοντας το ανάγλυφο της διακόσμησης κάθε μνημείου.
Μητσοτάκης: «Το φως του 21ου αιώνα αγκαλιάζει την Ακρόπολη»
«Το φως του 21ου αιώνα αγκαλιάζει την Ακρόπολη. Είναι γιορτή πέρα και πάνω από σύνορα και γλώσσες. Οι αξίες που γεννήθηκαν σε αυτόν τον τόπο αποτελούν πανανθρώπινο κτήμα», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στον χαιρετισμό του.
«Η Δημοκρατία και οι αρχές της κλασικής Αθήνας χρειάζονται περισσότερο φως στις μέρες μας καθώς κάποιοι αμφισβητούν το πολίτευμα του μέτρου και την ικανότητά του να φέρει ισότητα και δίκαιη συμμετοχή στην πολιτική διαδικασία. Απαιτούν και ανάδειξη εκείνων των πλευρών που θα οδηγήσουν στον αναστοχασμό των δημοκρατικών κανόνων. Ακριβώς όπως συμβαίνει τώρα και με το νέο τρόπο γνωριμίας μας με την Ακρόπολη», ανέφερε ο πρωθυπουργός της χώρας.
«Ο προηγούμενος φωτισμός μετρούσε ήδη δεκαπέντε χρόνια» είπε ο κ. Μητσοτάκης προσθέτοντας πως ο χρόνος τον έφθειρε και η τεχνολογία των ξεπερνούσε. «Η αλλαγή που δρομολογείται σήμερα ήταν συνειδητή πολιτική επιλογή. Να επανενταχθεί στη σύγχρονη καθημερινότητα το σύμβολο της κλασικής Ελλάδος. Ο πρακτικός στόχος ήταν διττός. Από τη μία πλευρά να αναδειχθεί ο χώρος με τον όγκο και τη γεωμετρία του. Από την άλλη μεριά να εκσυγχρονιστούν οι εγκαταστάσεις αποκτώντας μεγαλύτερη αντοχή και μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα», ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Λίνα Μενδώνη: Η εικόνα της Ακρόπολης αντικατοπτρίζει και εκπέμπει την εικόνα της χώρας
«Εν μέσω της πανδημίας είναι πολύ σημαντικό η Αθήνα να μπορεί να προσφέρει στους Έλληνες, στους επισκέπτες της, στον κόσμο ολόκληρο μια νέα αναβαθμισμένη εικόνα του Ιερού Βράχου» δήλωσε μεταξύ άλλων, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, στον χαιρετισμό της.
«Η εικόνα του κορυφαίου μνημείου μας αντικατοπτρίζει και εκπέμπει την εικόνα της χώρας. Αγαθή τύχη θέλησε, τον στόχο μας αυτό να υιοθετήσει το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλ. Ωνάσης, το οποίο προσφέρθηκε ευγενώς να αναλάβει τη σημαντική χορηγία για μια σειρά έργων στην Ακρόπολη. Τα σημαντικότερα, είναι ο φωτισμός που πλέον καταυγάζει τα μνημεία, στέλνοντας μήνυμα κάλλους και αισιοδοξίας σε όλο τον πλανήτη, καθώς και η κατασκευή και η αντικατάσταση του ανελκυστήρα πλαγιάς, ενός πρωτοποριακού και εξαιρετικά σύνθετου έργο, προκειμένου να εξασφαλιστεί η προσβασιμότητα στον αρχαιολογικό χώρο με απόλυτη ασφάλεια, όχι μόνο για ΑμεΑ, αλλά και για όλους όσους έχουν δυσκολίες στην προσέγγιση της Ακρόπολης και των μνημείων της», συμπλήρωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Α. Σ. Παπαδημητρίου: Χρειάζεται ο κόσμος να ξαναδεί συμβολικά τον Παρθενώνα
«Αυτά τα μάρμαρα κι αυτά που γράφτηκαν πάνω σε αυτά τα μάρμαρα, συνοδεύουν για 2.500 χρόνια, όχι μόνο τη μοίρα αυτού του τόπου, αλλά και τη διανόηση όλης της ανθρωπότητας. Ως Έλληνες αλλά και ως Ευρωπαίοι, ως πολίτες του κόσμου, ήταν εκπλήρωση οφειλής για εμάς στο Ίδρυμα Ωνάση να ανταποκριθούμε στην πρόσκληση της Πολιτείας να συνδράμουμε στον ανασχεδιασμό του φωτισμού της Ακρόπολης των Αθηνών και των μνημείων, που αυτή τη στιγμή μας αντικρίζουν από το βάθος των αιώνων», δήλωσε στον δικό του χαιρετισμό του ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου.
«Την άυλη πεμπτουσία της ιστορίας έπρεπε να φωτίσουμε. Συμβολικά να αναδείξουμε το μνημείο της Δημοκρατίας. Σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε, χρειάζεται η Αθήνα, χρειάζεται η Ευρώπη, χρειάζεται ο κόσμος να ξαναδεί συμβολικά τον Παρθενώνα, πιο φωτεινό, πιο ευδιάκριτο, πιο παρηγορητικό. Η αλήθεια της Δημοκρατίας και η αξία των ανθρώπινων δικαιωμάτων πρέπει να φωτιστούν συμβολικά και ο νέος φωτισμός της Ακρόπολης σηματοδοτεί αυτή την ανάγκη», ανέφερε ο κ. Παπαδημητρίου.
«Πέρα από αυτά, στην πόλη μας που παλεύει με τον εαυτό της, από τον Υμηττό ως την Πάρνηθα και τη Σαλαμίνα, θελήσαμε να ανανεώσουμε τη συνάντησή μας με αυτό το μοναδικό τοπόσημο. Στην πόλη που τη χαρακτηρίζει η Ακρόπολή της, ο Παρθενώνας είναι ορατός από τα πιο αναπάντεχα σημεία, από ένα στενό ανάμεσα σε δυο πολυκατοικίες κι ένα γιασεμί, από μπαλκόνια και ταράτσες στον Νέο Κόσμο, στο Αιγάλεω, στην Καισαριανή, στον Πειραιά, είναι το πιο διακριτό και το πιο δημοκρατικό τοπόσημο πόλης», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
naftemporiki.gr