Η εκτεταμένη χρήση και εκ νέου δημιουργία ψηφιακών καναλιών πώλησης στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα, μετά από την έλευση του Covid-19 στις ζωές μας, φαίνεται πως έχει ξεκάθαρα θετικό αντίκτυπο στην αγορά εργασίας, αφού δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας και αυξάνονται οι ανάγκες για πρόσληψη προσωπικού.
Ένα θετικό μήνυμα κομίζει η αύξηση της χρήσης των ψηφιακών καναλιών πώλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων στη χώρα μας.
Η εκτεταμένη χρήση και εκ νέου δημιουργία ψηφιακών καναλιών πώλησης στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα, μετά από την έλευση του Covid-19 στις ζωές μας, φαίνεται πως έχει ξεκάθαρα θετικό αντίκτυπο στην αγορά εργασίας, αφού δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας και αυξάνονται οι ανάγκες για πρόσληψη προσωπικού. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο ενημερωτικό δελτίο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ), οι ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό στο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα είναι αυξημένες.
Αναλυτικότερα, το λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα αύξησε κατά 7.000 τις θέσεις εργασίας σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με το λιανεμπόριο τροφίμων να καταγράφει αύξηση της απασχόλησης κατά 3,2% το 1ο εξάμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η αύξηση αυτή της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων είναι αποτέλεσμα αρκετών παραγόντων, με κυριότερη αιτία την πανδημία. Όπως εξηγεί το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η αξιοποίηση νέων καναλιών πώλησης, όπως για παράδειγμα τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ και οι τηλεφωνικές παραγγελίες δημιούργησαν την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό για τη διαχείριση, εκτέλεση και παράδοση των παραγγελιών.
Επίσης, τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, όπως η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, ο έλεγχος του αριθμού ατόμων στα καταστήματα, η απολύμανση, δημιούργησαν, επίσης, νέες θέσεις εργασίας.
Συνολικά, πλέον, οι άμεσα απασχολούμενοι στο λιανεμπόριο τροφίμων φτάνουν τους 215.000, ενώ το τομέας αντιπροσωπεύει πάνω από το 5% στην συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα. Ξεπερνά δε κλάδους, όπως είναι οι Κατασκευές, οι Τράπεζες, οι Μεταφορές και η Υγεία.
Όσον αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, το ευρύτερο κοινό αξιολογεί ιδιαίτερα υψηλά τον ρόλο του προσωπικού των σουπερμάρκετ στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Το 75% βαθμολογεί θετικά το προσωπικό, ενώ το 56% δηλώνει ότι το προσωπικό του δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας.