Το Facebook, το YouTube και το Twitter κατέληξαν σε μια συμφωνία με μεγάλες εταιρείες/διαφημιστές για τον τρόπο με τον οποίο ορίζεται το επιβλαβές περιεχόμενο.
Το Facebook, το YouTube και το Twitter κατέληξαν σε μια συμφωνία με μεγάλες εταιρείες/διαφημιστές για τον τρόπο με τον οποίο ορίζεται το επιβλαβές περιεχόμενο.
Όπως αναφέρει το BBC, η συμφωνία, η οποία έγινε με τη World Federation of Advertisers (WFA), περιλαμβάνει τη χρήση κοινών ορισμών από τα social media για πράγματα όπως η ρητορική μίσους, η επιθετικότητα και το bullying. Τα brands επίσης θα έχουν καλύτερα εργαλεία για να ελέγχουν πού εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά από ένα διαφημιστικό μποϊκοτάζ στο Facebook νωρίτερα μέσα στο έτος, που περιελάμβανε πάνω από 1.000 εταιρείες- μεταξύ των οποίων και γιγαντιαία brands όπως η Unilever και η Coca-Cola. Εν μέρει οφειλόταν στην εκστρατεία Stop Hate for Profit, έναν συνασπισμό μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ζητά από τα brands να αποσύρουν διαφημίσεις για να επιφέρουν αλλαγές στις πολιτικές ρητορικής μίσους στο Facebook. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει το BBC, η νέα αυτή συμφωνία είναι μεταξύ των ίδιων των διαφημιστών και των κοινωνικών δικτύων, και δεν περιλαμβάνει τις μη κερδοσκοπικές οργανώσεις. Επίσης έχει να κάνει συγκεκριμένα με τις διαφημίσεις, καθώς οι πολιτικές περιεχομένου δεν χρειάζεται να αλλάξουν, και οι αποφάσεις για το τι θα κατεβαίνει παραμένουν ξεχωριστές.
Η US Anti-Defamation League, εκ μέρους του Stop Hate for Profit, έκανε λόγο για ένα «πρώιμο βήμα».
«Αυτές οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν εν τέλει δεσμευτεί να κάνουν καλύτερη δουλειά ως προς τον εντοπισμό και την εξέταση μισαλλόδοξου περιεχομένου», είπε ο διευθύνων σύμβουλος, Τζόναθαν Γκρίνμπλατ- προειδοποιώντας ωστόσο πως η συμφωνία αυτή πρέπει να τηρηθεί.
Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας ορίζονται από μια ομάδα που δημιουργήθηκε από τη WFA- τη Global Alliance for Responsible Media (Garm), η οποία είχε δημιουργηθεί το 2019 (πριν το μποϊκοτάζ) και στόχος της είναι η δημιουργία ενός «υπεύθυνου ψηφιακού περιβάλλοντος» και η οποία αναφέρει ότι η νέα συμφωνία είναι αποτέλεσμα 15 μηνών διαπραγματεύσεων.
Η Garm θα αποφασίζει τους ορισμούς για το επιβλαβές περιεχόμενο, δημιουργώντας αυτό που χαρακτηρίζει «κοινή βάση» αντί για την παρούσα κατάσταση, όπου υπάρχουν διαφορές ανά πλατφόρμα. Αυτό, όπως ανέφερε, κάνει δύσκολο για τα brands να επιλέγουν πού θα βάζουν τις διαφημίσεις τους. Επίσης θα δημιουργηθούν μεθοδολογίες «harmonised reporting», για να συγκρίνονται οι στατιστικές μεταξύ διαφορετικών πλατφορμών.