Πολιτιστικά
Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020 10:35

Ελάχιστες πρεμιέρες στο φως του φεγγαριού, με φόντο τα υγειονομικά μέτρα

Τα τελευταία υγειονομικά μέτρα που ανακοίνωσαν οι Αρχές συμπεριέλαβαν την αναστολή λειτουργίας των κινηματογράφων δωδεκάμηνης δράσης, ήτοι των κλειστών έως τις 4 Οκτωβρίου στην Περιφέρεια Αττικής, όχι ωστόσο και των θερινών σινεμά, τα οποία συνεχίζουν απρόσκοπτα τις προβολές τους.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]


Τα τελευταία υγειονομικά μέτρα που ανακοίνωσαν οι Αρχές συμπεριέλαβαν την αναστολή λειτουργίας των κινηματογράφων δωδεκάμηνης δράσης, ήτοι των κλειστών έως τις 4 Οκτωβρίου στην Περιφέρεια Αττικής, όχι ωστόσο και των θερινών σινεμά, τα οποία συνεχίζουν απρόσκοπτα τις προβολές τους.

Συγκεκριμένα, οι open air κινηματογράφοι υποχρεώνονται πλέον να υποδέχονται λιγότερους θεατές, καθώς η πληρότητα μειώθηκε από το 75% στο 60%, ενώ η χρήση της μη ιατρικής μάσκας προστασίας είναι υποχρεωτική εντός και εκτός των αιθουσών. Κατά τα άλλα, όπως είναι καθολικά γνωστό, οφείλουν όλοι να τηρούν τις προβλεπόμενες αποστάσεις και οι αιθουσάρχες να παρέχουν αντισηπτικά στους θεατές σε εμφανή σημεία.

Ενδεικτική είναι η συμμόρφωση των 26ων «Νυχτών Πρεμιέρας» μετά νέα μέτρα, αφού το Φεστιβάλ, το οποίο ξεκίνησε χθες, ανακοίνωσε τη μεταφορά του προγράμματός του εξ ολοκλήρου σε θερινούς κινηματόγραφους.

Πρεμιέρες δύο ταχυτήτων

Ένα φεστιβαλικά διακεκριμένο δράμα από τη Σιγκαπούρη, που αποτελεί μία ακόμα ευαίσθητη, τρυφερή, βουβά μελαγχολική παραδοχή τής γεμάτης ελαττώματα κι αποτυχίες ανθρώπινης φύσης και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο σε κωμικές ενδοοικογενειακές περιπέτειες αποτελούν τις επιλογές της εβδομάδας για τους σινεφίλ.

 «Η Εποχή της Βροχής»

Ο Άντριου Τσεν, έξι χρόνια μετά το σκηνοθετικό του ντεμπούτο «Ilo Ilo» (Χρυσή Κάμερα, Κάννες 2013), επιστρέφει με μία ακόμα ευαίσθητη, τρυφερή, βουβά μελαγχολική παραδοχή της γεμάτης ελαττώματα κι αποτυχίες ανθρώπινης φύσης.

Στο φεστιβαλικά διακεκριμένο δράμα, η Λινγκ είναι μία 40χρονη καθηγήτρια της κινεζικής γλώσσας σε γυμνάσιο της Σιγκαπούρης -ένα μάθημα τόσο υποβιβασμένο –καθώς η νέα γενιά μιλά εξολοκλήρου αγγλικά- που κάνει τη δουλειά της αόρατη. Αόρατη, όμως, είναι και στον γάμο της. Ο γιάπης άντρας της περνά πολλές ώρες στο γραφείο, στα γήπεδα του γκολφ όπου πραγματοποιούνται οι επιχειρηματικές συμφωνίες, αλλά και με την ερωμένη του –με τη  Λινγκ να μην είναι βέβαιη γι’ αυτό, αλλά να το υποψιάζεται έντονα. Τι φταίει γι’ αυτό; Η εδώ και πέντε χρόνια επίπονη προσπάθεια για να κάνουν παιδί, με εξωσωματικές που αποτυγχάνουν η μία μετά την άλλη; Πόση θλίψη μπορεί να αντέξει ένας γάμος; Πόση αποτυχία; Και μια γυναίκα, μεγαλωμένη να παραμένει ήσυχη και να αντέχει σιωπηλά τις δυσκολίες, πώς θα βιώσει την κρίση της μέσης ηλικίας όταν όλα γύρω της την εγκαταλείπουν; Σαν καταιγίδα  -σαν έναν τροπικό μουσώνα που επιτίθεται ξαφνικά στις αισθήσεις.

Από την έντονη ψυχολογική πίεση, η Λινγκ θα βρει διέξοδο όταν αποκτήσει μια τρυφερή σχέση με έναν από τους μαθητές της, η οποία θα την οδηγήσει σε πρωτόγνωρα μονοπάτια.
 

«Ο Πόλεμος Στο Σπίτι»   

Στη νέα ταινία του Τιμ Χιλ, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο βρίσκεται σε κωμικές ενδοοικογενειακές περιπέτειες. Ο παππούς του μικρού Πίτερ (Όουκς Φέγκλεϊ) αναγκάζεται να μετακομίσει στο σπίτι του κι όλα καλά έως εδώ, αφού οι δυο τους έχουν πολύ καλή σχέση. Τα προβλήματα ξεκινούν όταν ο Πίτερ μαθαίνει πως ο παππούς θα μείνει στο δωμάτιό του, κάτι που τον ωθεί με τη βοήθεια των φίλων του να κάνει τα πάντα για να τον διώξει. Αλλά και ο παππούς του δεν παραδίνεται εύκολα.