Auto
Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 10:09

Renault SCENIC: Ο πρωτοπόρος σε νέους δρόμους

Tο πρώτο συμπαγές πολυμορφικό (MPV) στην ιστορία της αυτοκίνησης, έχει «σφραγίσει» μια ολόκληρη κατηγορία, με βασικά χαρακτηριστικά του την άνεση, την πρακτικότητα, τις χρηστικές τεχνολογίες, αλλά και την ασφάλεια. Ως απόλυτος εκφραστής των αξιών της Renault “Easy Life” και “Passion for Life”, αποτελεί ένα εξαιρετικά επιτυχημένο και δημοφιλές μοντέλο, που φέτος κλείνει 25 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Η 4η, πλέον, γενιά του μοντέλου, σήμερα προσφέρει ακόμα περισσότερα. Κάθε γενιά του Renault SCENIC αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την καινοτομία και τη φιλικότητά της προς το χρήστη.

Tο πρώτο συμπαγές πολυμορφικό (MPV) στην ιστορία της αυτοκίνησης, έχει «σφραγίσει» μια ολόκληρη κατηγορία, με βασικά χαρακτηριστικά του την άνεση, την πρακτικότητα, τις χρηστικές τεχνολογίες, αλλά και την ασφάλεια. Ως απόλυτος εκφραστής των αξιών της Renault “Easy Life” και “Passion for Life”, αποτελεί ένα εξαιρετικά επιτυχημένο και δημοφιλές μοντέλο, που φέτος κλείνει 25 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Η 4η, πλέον, γενιά του μοντέλου, σήμερα προσφέρει ακόμα περισσότερα. Κάθε γενιά του Renault SCENIC αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την καινοτομία και τη φιλικότητά της προς το χρήστη.

Η 1η γενιά του SCENIC, κάτω από την ομπρέλα της οικογένειας Mégane, αποκαλύφθηκε το 1991, με τη μορφή πρωτοτύπου, στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Μετά το λανσάρισμα του πρωτοποριακού Espace, το 1984, και του Twingo, το 1993, η Renault επιβεβαίωσε την κυριαρχία της στα πολυμορφικά οχήματα ενός όγκου με τη διάθεση του Mégane Scenic το 1996, εγκαινιάζοντας με αυτό τον τρόπο μια νέα κατηγορία. Αυτή των compact MPVs που έμελλε να κυριαρχήσει στην αυτοκίνηση και να αποτελέσει τον προπομπό των σύγχρονων crossovers.

Μετά την επιτυχία της 1ης γενιάς, η νέα ιδέα που έφερε η Renault αναπαράχθηκε ευρέως από άλλους κατασκευαστές. Παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό, το SCENIC II διατήρησε την ηγετική θέση της μάρκας στην κατηγορία, που δημιούργησε το 1996.

Η 3η γενιά των SCENIC και το μακρύτερου, 7θέσιου Grand SCENIC έκανε το ντεμπούτο της τον Μάρτιο του 2009. Σε έναν κόσμο που άλλαζε, τα δύο μοντέλα προσαρμόστηκαν στις προσδοκίες του κοινού, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη άνεση και οδηγική ευχαρίστηση.

Το 2011, η Renault παρουσίασε το R-Space στην έκθεση της Γενεύης. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο έβαζε τα μικρομεσαία MPV σε μια νέα εποχή, συνδυάζοντας τις απαιτήσεις μιας οικογένειας με το δυναμικό σχεδιασμό. Το σύνολο εξέφραζε το γεγονός ότι μια μοντέρνα οικογένεια έχει πολλές διαφορετικές ανάγκες, τόσο σε επίπεδο αισθητικής, όσο και σε πρακτικό. Οι γραμμές του R-Space ήταν δυναμικές και ρευστές, με το εσωτερικό να χαρακτηρίζεται από την ευρυχωρία και τη «ζεστασιά» και τις θέσεις να δημιουργούν έναν χώρο όπου μπορούν να παίζουν τα παιδιά. Το R-Space αποτέλεσε την έμπνευση για την 4η γενιά του SCENIC.

Το Renault SCENIC 4ης γενιάς είναι ελκυστικό, πρακτικό, με λύσεις υψηλής τεχνολογίας και, παράλληλα, ικανό να ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας:

• Ελκυστικό, χάρη στην αεροδυναμική και δυναμική του σιλουέτα, τις διχρωμίες στο αμάξωμα και τη χρήση τροχών διαμέτρου 20’’ σε όλες τις εκδόσεις, που αποτελούν παγκόσμια πρωτιά για την κατηγορία,

• Πρακτικό, με 63 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό του και 572 λίτρα χώρου αποσκευών,

• Αποδοτικό, με σύγχρονους, δυνατούς και οικονομικούς κινητήρες βενζίνης και diesel έως 140 ίππων

• High-tech, χάρη στις τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, όπως τα Συστήματα Ενεργού Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης με αναγνώριση πεζών, Αναγνώρισης Πινακίδων Οδικής Κυκλοφορίας, Προειδοποίησης Εκτροπής από τη Λωρίδα, που υπάρχουν στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, στη χώρα μας.

Το Renault SCENIC έχει αμάξωμα ενός όγκου που ξεχωρίζει, με μήκος που μόλις ξεπερνάει τα 4,4 μέτρα. Το εμπρόσθιο παρμπρίζ έχει μεγάλη κλίση, προσφέροντας απρόσκοπτη ορατότητα εμπρός και στο πλάι. Υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική υπογραφή της Renault, το SCENIC έχει φώτα ημέρας σχήματος C και πίσω φωτιστικά σώματα με 3D-effect και τεχνολογία Edge Light. Παράλληλα, η διχρωμία στο αμάξωμα χαρίζει δυναμισμό και ξεχωριστή αισθητική. Μια παγκόσμια πρωτιά για την κατηγορία του, είναι η χρήση τροχών διαμέτρου 20’’ (Silverstone) στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Οι πληθωρικοί τροχοί, παράλληλα με τη δημιουργία μιας μοναδικής σιλουέτας, συνεισφέρουν στο δυναμισμό του μοντέλου, δημιουργώντας την εντύπωση ότι το αμάξωμα έχει πιο χαμηλό κέντρο βάρους.

Το Renault SCENIC ξεχωρίζει για τα κορυφαία οδηγικά του χαρακτηριστικά, με καθοριστική τη συμβολή των τροχών διαμέτρου 20’’ (195/55R20), με αποτέλεσμα να τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας, όσον αφορά στην πρόσφυση, την αποτελεσματική επιβράδυνση, αλλά και την άνεση.

Με στόχο να πετύχει την ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και επιδόσεων, η Renault εφοδίασε το SCENIC με ελαστικά το προφίλ των οποίων είναι μεγαλύτερο από τα περισσότερα ελαστικά που τοποθετούνται σε τροχούς 17’’ ή 18’’. Η άνεση που προσφέρουν τα ελαστικά, συνδυάζεται ιδανικά με βελτιώσεις σε άλλα σημεία του αυτοκινήτου, όπως τα φαρδύτερα καθίσματα που προσφέρουν βελτιωμένη πλευρική στήριξη και χρησιμοποιούν στο εσωτερικό τους υλικό διπλής πυκνότητας. Η επιλογή να εφοδιάζονται όλες οι εκδόσεις με τροχούς 20’’ επέτρεψε στους μηχανικούς να τελειοποιήσουν τις ρυθμίσεις του πλαισίου και των αναρτήσεων, ώστε αυτές να προσφέρουν ιδανικά χαρακτηριστικά άνεσης και οδηγικής ευχαρίστησης. Οι τροχοί του SCENIC απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου με τον πιο αποδοτικό τρόπο, προσφέροντας στους επιβάτες άνεση ανωτέρου επιπέδου.

Παράλληλα, οι τροχοί 20’’ του SCENIC είναι σχεδιασμένοι να συμβάλουν στη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, στηριζόμενα στη χαμηλή αντίσταση κύλισης, όπως προκύπτει από το στενό τους πλάτος και τη χρήση μιγμάτων χαμηλής τριβής, αλλά και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική.

Το SCENIC διαθέτει το σύστημα αναδίπλωσης των καθισμάτων με μια κίνηση (Renault One-Touch), το οποίο επιτρέπει την εύκολη και γρήγορη διαμόρφωση ενός εντελώς επίπεδου χώρου για τις αποσκευές. Μάλιστα, είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που η συγκεκριμένη λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί από δύο διαφορετικά σημεία: το πίσω μέρος του χώρου αποσκευών και το σύστημα infotainment, R-LINK 2.

Παράλληλα, το SCENIC είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας που διαθέτει μια μεγάλη συρόμενη κονσόλα χωρητικότητας 13 λίτρων. Για τους εμπρός επιβάτες, η κονσόλα προσφέρει χώρο αποθήκευσης που κλείνει με ένα συρόμενο κάλυμμα και υποβραχιόνιο με 2 θύρες USB και 1 aux. Αντίστοιχες είναι και οι παροχές για τους πίσω επιβάτες με μια επιπλέον πρίζα 12V. Όταν η κεντρική κονσόλα βρίσκεται στην μπροστά θέση, δημιουργεί έναν πρακτικό χώρο αποθήκευσης για τους εμπρός επιβάτες, ενώ όταν βρίσκεται στην πίσω θέση δημιουργεί ένα χώρισμα μεταξύ των μπροστά και πίσω θέσεων, ένα χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο όταν ταξιδεύουν παιδιά στο πίσω κάθισμα.

Ο χώρος αποσκευών του SCENIC έχει όγκο 572 λίτρων, που είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του. Παράλληλα, το μοντέλο βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας και όσον αφορά στους αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό του, που είναι συνολικής χωρητικότητας 63 λίτρων.

Όπως και κάθε σύγχρονο Renault, έτσι και το SCENIC έχει αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων στα τεστ πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης νέων ευρωπαϊκών μοντέλων, Euro NCAP.

Το πλαίσιο του SCENIC, μέσω ειδικά ενισχυμένου χάλυβα, δημιουργεί έναν κλωβό προστασίας για τους επιβάτες, ενώ, παράλληλα, οι ζώνες προγραμματισμένης παραμόρφωσης απορροφούν την ενέργεια της σύγκρουσης. Το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με δύο αερόσακους – κουρτίνες για τους εμπρός και πίσω επιβάτες, δύο πλευρικούς αερόσακους για τους εμπρόσθιους επιβάτες, καθώς και δύο μετωπικούς αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, νέας γενιάς, που λειτουργούν λαμβάνοντας υπόψη και τη σωματική διάπλαση των επιβατών.

Εκτός από τη δομή του που του εξασφαλίζει κορυφαία ακαμψία, το μοντέλο είναι εφοδιασμένο με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.

Πιο συγκεκριμένα, το SCENIC εφοδιάζεται, μεταξύ άλλων, με τα Συστήματα:

-Ενεργού Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (Active Emergency Brake)

Η λειτουργία είναι ενεργή από τα 7 έως τα 60 χλμ./ώρα. Αναλύοντας το περιβάλλον γύρω από το όχημα, παρακολουθεί τους πεζούς προβλέποντας την πορεία τους. Προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που υπάρχει πιθανότητα σύγκρουσης του οχήματος με πεζό. Ενεργοποιεί αυτόματα το σύστημα πέδησης και ακινητοποιεί εντελώς το όχημα σε περίπτωση που διαπιστώσει ότι είναι εξαιρετικά πιθανή η σύγκρουση και οι προειδοποιήσεις δεν ενεργοποίησαν κάποια αντίδραση από την πλευρά του οδηγού.

-Ενημέρωσης Τήρησης Ορίων Ταχύτητας με Αναγνώριση Πινακίδων Οδικής Σήμανσης

-Προειδοποίησης Εκτροπής από τη Λωρίδα (Lane Departure Warning)

Η λειτουργία είναι ενεργή από τα 70 χλμ./ώρα, με ακόμα ευκρινέστερη λειτουργία (κραδασμός στο τιμόνι αντί για ηχητικό σήμα).

-Υποβοήθησης Διατήρησης Πορείας (Lane Keeping Assist)

Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 70-160 χλμ./ώρα. Σε περίπτωση που ο οδηγός αφήσει το όχημα να παρεκκλίνει της πορείας, το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης, για να επαναφέρει το όχημα στη σωστή πορεία.

Το Renault SCENIC εφοδιάζεται με δύο σύγχρονους, ισχυρούς και οικονομικούς κινητήρες, βενζίνης και diesel. Στην έκδοση βενζίνης, o 4κύλινδρος turbo 1.3 TCe αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 7 σχέσεων. Με μέση κατανάλωση από 5,5 λτ./ 100 χλμ., τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα και το 0-100 να χρειάζεται μόλις 9,6 δλ. (έκδοση EDC) για να ολοκληρωθεί, ο κινητήρας αυτός είναι ιδανικός για να αναδείξει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Στην έκδοση diesel, ο 1.7 Blue dCi αποδίδει 120 ίππους και το κορυφαίο νούμερο της τάξης των 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 6 σχέσεων. Με μέση κατανάλωση μόλις 4,3 λτ./ 100 χλμ. ο κινητήρας αυτός μπορεί να ξεδιπλώσει ιδανικά τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του Renault SCENIC.

Το Renault SCENIC διατίθεται στην ελληνική αγορά στην πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση INTENS, με τιμή από 28.190€.